محمود صادقی: فرمایش اخیر رهبری راه را برای اصلاح طلبان باز می کند

محمود صادقی، رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و نماینده مردم تهران در مجلس، ضمن تشریح روایتی از دیدار اخیر معاون اول رئیس جمهور با رهبر انقلاب، در پاسخ به این سوال که احتمال دارد شرایط رئیس دولت اصلاحات عوض شود، «سیگنال ها خیلی مثبت بوده است.» وی در گفت وگو با نامه نیوز با اشاره به این که در این جلسه درباره «حلقه وصل رهبری با بدنه اصلاح طلب ها» صحبت شده، افزود: «مقام معظم رهبری این ارتباط را یک ضرورت دانستند و تعبیر خیلی مثبتی به کار بردند.»
رهبری از فعالیت اصلاح طلبان در عرصه سیاست استقبال کردند
صادقی با اعلام این که زمان این دیدار حدوداً 2 هفته پیش یا بیشتر بوده ادامه داد: «مقام معظم رهبری از فعالیت اصلاح طلبان در عرصه سیاست استقبال کردند و آن را یک ضرورت دانستند. ایشان فرموده اند همانطور که من در گذشته در دهه هفتاد هم گفتم معتقد هستم حضور این طیف یک ضرورت در ساحت سیاسی ایران است، بنابراین سخنان ایشان بسیار امیدوارکننده بوده است.»
فرمایش اخیر رهبری، راه را باز می کند


این عضو فراکسیون امید با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص آشتی ملی، ادامه داد: ایشان تاکید و توجه خوبی داشتند که ملت با کسانی که در روز عاشورا به مقدسات اهانت کردند، قهر هستند. خب معلوم است آن ها جزو اصلاح طلب ها نیستند.
این نکته رهبری راه را باز می کند چرا که اصلاح طلبان نیز کسانی که هتک حرمت کرده اند را تایید نمی کنند. وی افزود: پیشینه این موضوع حتی در دهه هفتاد هم سابقه دارد. در دوره ای که پس از مجلس سوم بخشی از طیف سیاسی چپ آن زمان به هر دلیلی از عرصه غایب شدند، پس از مدتی در انتخابات 2خرداد 76 با زمینه سازی شخص رهبری به عرصه سیاست برگشتند و این موضوع در حافظه ما است که ایشان به نوعی علامت های مثبتی به حضور اصلاح طلبان داشتند.