توطئه‌های استکبار برای تفرقه میان مسلمانان


رهبر معظم انقلاب اسلامي، اتحاد و همدلي امت اسلامي‌در شرايط کنوني را از اوجب واجبات دانستند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي‌در ديدار مهمانان شرکت‌کننده در اجلاس «محبان اهل‌بيت(ع) و مسئله تکفيري‌ها»، اتحاد و همدلي امت اسلامي‌در شرايط کنوني را از اوجب واجبات دانستند و گفتند: جمهوري اسلامي‌ايران در مقابل توطئه جبهه استکبار و صهيونيسم براي ايجاد جنگ و نزاع ميان مسلمانان ايستاده و خواهد ايستاد و به اذن پروردگار در اين مبارزه پيروز خواهد شد همانگونه که شجره خبثه داعش در عراق و سوريه قطع شد. رهبر انقلاب اسلامي‌خاطرنشان کردند: اگرچه داعش در عراق و سوريه به نقطه پايان خود رسيد اما نبايد از کيد و مکر دشمنان غافل بود زيرا امريکا و صهيونيسم و دنباله‌هاي آنها، از دشمني با اسلام دست نخواهند کشيد و ممکن است توطئه اي همچون داعش و امثال آن را در منطقه اي ديگر طراحي و اجرا کنند. حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر اينکه نمي‌توان دشمن را ناديده گرفت و بايد بيدار و هوشيار بود، افزودند: يکي از اقتضائات اين بيداري، محبت و برادري ميان امت اسلامي‌است و لازمه اين محبت نيز مقابله با عواملي است که صراحتاً با دنياي اسلام دشمني و يا به دشمنان اسلام کمک مي‌کنند. ايشان، حب اهل بيت عليهم السلام را يکي از زمينه‌هاي مناسب براي ايجاد وحدت و همدلي ميان مسلمانان دانستند و گفتند: مهمترين وظيفه محبان اهل بيت عليهم السلام در کشورهاي مختلف، آگاهي بخشي به مسلمانان درخصوص حقايق دنياي اسلام و ايجاد روحيه بيداري و هوشياري در قبال توطئه ايجاد اختلاف در درون امت اسلامي‌است. رهبر انقلاب اسلامي، مسلمانان در کشورهاي مختلف را يک واقعيت تحميل‌شده بر جبهه استکبار و کفر برشمردند و خاطرنشان کردند: دنياي اسلام امروز مي‌تواند مقابل کفر و استکبار بايستد و نظام اسلامي‌در ايران که به دنبال تحقق کامل شريعت اسلامي‌است، وسيله پيروزي بر دشمنان اسلام خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به حدود ۴۰ سال توطئه و فشار و تحريم از جانب امريکا و صهيونيسم بر ضد نظام اسلامي، گفتند: با وجود همه اين فشارها، جمهوري اسلامي‌ايران به لطف خداوند، پيشرفت‌هاي شگرفي داشته و با کمال قدرت و قوت در مقابل جبهه استکبار ايستاده است و با صراحت اعلام مي‌کنيم جمهوري اسلامي‌ايران در هر جايي که براي مقابله با کفر و استکبار، نياز به حضور باشد، کمک خواهد کرد و در بيان اين موضوع ملاحظه هيچ‌کس را نمي‌کنيم. رهبر انقلاب اسلامي، موضوع فلسطين را مسئله اول دنياي اسلام خواندند و افزودند: کليد غلبه بر دشمنان اسلام، مسئله فلسطين است زيرا جبهه کفر و استکبار و صيهونيسم با غصب کشور اسلامي‌فلسطين، آن را به پايگاهي براي ايجاد اخلال در امنيت کشورهاي منطقه تبديل کرده‌اند و بايد با غده سرطاني اسرائيل مقابله کرد. حضرت آيت الله خامنه اي، هدف اصلي دشمنان از اختلاف افکني و نزاع ميان مسلمانان را، ايجاد حاشيه‌امن براي رژيم صهيونيستي برشمردند و گفتند: اميدواريم روزي فرا برسد که مردم فلسطين مالک سرزمين خود شوند و آن روز، روز جشن وعيد دنياي اسلام خواهد بود.
ايشان تأکيد کردند: روزي که فلسطين به مردم فلسطين برگردد، ضربه واقعي به کمر استکبار وارد خواهد شد و ما براي آن روز، تلاش خواهيم کرد. پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، آقاي ولايتي دبير کل مجمع جهاني بيداري اسلامي، شعار اجلاس «محبان اهل بيت(ع) و مسئله تکفيري‌ها» را «حُبِ اهل بيت(ع)، نويدبخش وحدت و احياي تمدن اسلامي» خواند و گفت: دشمنان اسلام در سال‌هاي اخير به‌دنبال خنثي کردن آثار و نتايج بيداري اسلامي‌با دو راهبرد «ايجاد تفرقه مذهبي» و «اسلام‌هراسي» بودند.