مردم به اصلاحات چک سفيد امضا نداده‌اند


کنگره فوق‌العاده انجمن اسلامي‌معلمان ايران با حضور بسياري از شخصيتها برگزار شد.
حسين کمالي رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در اين کنگره با اشاره به ناهنجاري‌هاي اجتماعي گفت: ۲ ميليون معتاد در جامعه شوخي نيست و در هر ساعت ۱۸ طلاق داريم.دبيرکل حزب اسلامي‌کار ادامه داد: از سر و ته بيکاري زدند و گفتند پنج ميليون و ۳۰۰ هزار بيکار داريم که رقمش خيلي بيشتر است. در دنيا علم هر پنج سال يک بار، دو برابر مي‌شود. در اروپا تا رنسانس صورت نگرفت علم پيشرفت نکرد، در غرب اولين قطار در موزه است و ما در حال ساخت آن هستيم.کمالي افزود: بر اساس برنامه ۲۰۲۰ بايد هوشمند باشيم، مسکن و خودرو هوشمند خواهد شد. دانش به سرعت در حال پيشرفت است. گروهي که وظيفه انتقال علم و دانش را در کشور دارند، بايد به آخرين علم دنيا مسلط باشند. با قدم برداشتن عادي نمي‌توانيم جلو برويم. لحظه به لحظه فاصله ما در حال زياد شدن است. با تغيير و تحول در آموزش و پرورش و متون آموزشي مي‌توانيم عقب‌ماندگي را جبران کنيم.وي خاطرنشان کرد: اگر انتقال، درست در کشور ما شکل بگيرد، شايد بخشي از بيکاري ما که حاصل سياست‌هاي اقتصادي غلط ۵۰ سال گذشته است، درست شود. در همين زلزله راديوي خودمان حرف يکي را پخش مي‌کرد که مي‌گفت اين کار خدا بوده و ديگري مي‌گفت حاصل گناه است. بايد زير ساخت‌هاي فرهنگي را درست کنيم. بايد خودمان را بازسازي کنيم تا جامعه ما پيشرفت داشته باشد.دبيرکل حزب اسلامي‌کار ادامه داد: در بخش‌هايي از لحاظ تکنولوژي مانند غرب پيشرفت داشته‌ايم اما از لحاظ تمدني خير. هنوز هم در دنيا کشورهاي هستند که سلاح کشتار جمعي توليد مي‌کنند و بويي از تمدن نبرده‌اند. شما ببنيد چقدر مسلمان در منطقه خاورميانه کشته شده‌اند، آيا نمي‌دانند اين مردم انسان و قابل احترام هستند. فشارها براي حقوق بشر وجود دارد اما حقوق انساني خير. برخلاف برادرم دکتر عارف معتقدم مردم به ما چک سفيد امضا نداده‌اند و اگر درست عمل نکنيم، راي نخواهند داد. مردم با ما عقد اخوت نبسته‌اند.وي گفت: شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات به انتخابات اول انتقاداتي داشت که بعدها سعي کرديم شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان را به وجود آوريم. ما برنامه‌اي براي انتخابات ارائه داديم اما دو سال است که انجام نشده؛ ما به مردم وعده داده‌ايم. در شوراي شهر برنامه داده‌ايم، ما گروه بي‌برنامه‌اي نبوده‌ايم. ما ۱۱۰ چالش را در تهران بررسي کرديم. اگر زلزله‌اي رخ دهد، چهار ميليون کشته خواهد داد.کمالي افزود: ما برنامه داريم و اعضاي شوراي شهر بايد آن را اجرا کنند و بر اين اساس مي‌توانيم راي بياوريم. فکر مي‌کنيم بايد رفتار صادقانه با مردم داشته باشيم و اگر اعتمادشان را جلب کنيم، راي خواهيم آورد.
آموزش و پرورش رمز موفقيت
در ابتدا داود محمدي دبيرکل انجمن اسلامي‌معلمان ايران با بيان اينکه از سال ۷۶ فعاليت انجمن اسلامي‌معلمان ايران در چارچوب جريان اصلاحات دنبال شده گفت: کشوري پيشرفته است که‌اموزش و پرورش و دانشگاه‌هايي توسعه‌يافته داشته باشد و ما اين مهم را سرلوحه کار خود قرار داده و معتقديم اگر در هر حوزه‌اي نابه‌ساماني ديده مي‌شود، به‌خاطر مشکلات در حوزه‌اموزش و پرورش است. وي با اشاره به حمايت انجمن از حسن روحاني در هر دو انتخابات گفت: روحاني بايد بداند که حمايت انجمن اسلامي‌معلمان از وي، حمايتي مشروط بوده است.
نمي‌توان کشور را با بي‌عدالتي اداره کرد
در ادامه وزير بهداشت دولت اصلاحات با تاکيد بر اينکه نمي‌توان کشور را با بي‌عدالتي اداره کرد گفت:‌ اگر بخواهيم مملکت در بخش‌هاي مختلف اصلاح شود، بايد از طريق آموزش و پرورش اين کار را انجام دهيم. متاسفانه ما براي تربيت نيروي انساني آن گونه که بايد سرمايه‌گذاري نکرديم و واقعيتي که با آن مواجه هستيم بي‌عدالتي است، در حالي که از هرجا نگاه کنيم، آموزش و پرورش هزينه نيست و نوعي سرمايه‌گذاري است. به گزارش ايلنا، مسعود پزشکيان با بيان اينکه نور چشم حاکم اقامه عدالت در جامعه است، ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داد: انگيزه حضور پيامبران و مصلحان براي اعمال عدالت بوده است، ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ما متاسفانه در جامعه ما عدالت در عمل مشاهده نمي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود و اين چيزي است که مردم آن را لمس مي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. همين مساله باعث بروز مشکلات زيادي مي‌‌‌‌‌‌‌شود.وزير بهداشت و درمان دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: از زمان اجراي طرح تحول سلامت گفتم که اين کار از نظر علمي‌و تجربي غلط است. حالا اين طرح شانزده هزار ميليارد تومان کسري دارد و حتي وقتي که کل پول را دريافت مي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند ناراضي هستند، علتش بي عدالتي است.عضو فراکسيون اميد مجلس با‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اشاره به اين که در طرح تحول سلامت خلاف قانون عمل شده است و در حال‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حاضر چالش‌هايي درباره آن به وجود آمده است، گفت: معتقدم بر اساس عدالت بايد با همه برخورد شود. اين انصاف نيست که براي خودمان يک سفره پهن کنيم و براي مردم سفره ديگري را پهن کنيم. اگر مردم ببينند که همه از يک سفره استفاده مي‌کنيم صدايشان در نمي‌آيد، ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ما بي‌عدالتي و تبعيض انسان را رنج مي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد.
برچسب ضدامنيتي و ضد انقلاب 
در ادامه رئيس فراکسيون اميد مجلس شوراي اسلامي‌گفت: چرا بايد پيگيري مطالبات صنفي از سوي معلمان با برچسب ضدامنيتي و ضد انقلاب روبه‌رو شود؟ محمدرضا عارف افزود: وقتي معلم براي پيگيري مطالبات و احقاق حقشان مجبور است تا درب کميسيون و مجلس بيايد، يعني يک مشکلي هست. چرا بايد پيگيري مطالبات صنفي از سوي معلمان با برچسب ضدامنيتي و ضد انقلاب روبه‌رو شود؟ پيگيري مطالبات صنفي حق طبيعي معلمان است. وي با طرح سوالاتي يادآور شد: آيا امروز معلم ما امنيت شغلي دارد؟ آيا معلمان مي‌توانند نقشي را از آنها انتظار داريم، محقق کنند؟ حدود دو سال پيش در جمعي عرض کردم که اگر به جايي رسيديم که اولويت شغلي نخست همه فرزندان‌مان در خانواده‌ها معلم شدن باشد. عارف با بيان اينکه راهبرد اصلي ما در گفتمان اصلاحات، حضور در صحنه است گفت: در اين راستا از منافع فردي به خاطر منافع حزبي و از منافع حزبي به خاطر منافع جرياني و از منافع جرياني نيز به خاطر منافع ملي عبور مي‌کنيم. وي با تاکيد بر اينکه دغدغه ما اجرايي شدن اسناد بالادستي است، تصريح کرد: در بحث آسيب‌هاي اجتماعي با بحران‌هايي اساسي مواجهيم. بالا رفتن نرخ طلاق، بالا رفتن سن ازدواج، بالا رفتن آمار اعتياد، از بين رفتن قبح فساد و مسائلي از اين دست نيازمند توجه جدي است و بايد با فکري عاجل با اين آسيب‌ها برخورد کنيم چراکه اگر فکر عاجلي براي حل آسيب‌هاي اجتماعي نکنيم، نظام در آينده با چالش جدي روبه‌رو خواهد شد.وي ريشه بسياري از ناهنجاري‌هاي جامعه را تربيت نسل نوجوان و جوان کشور دانست و خاطرنشان کرد: براي اينکه بتوانيم با اين معضلات برخورد کنيم بايد توجه خودمان را به معلمان معطوف کنيم.