آل‌سعود در 2سال گذشته 2 میلیون بمب و موشک بر سر مردم یمن ریخته است


سرویس خارجی -کمتر از یک ماه دیگر، جنگ نابرابر ائتلاف سعودی علیه مردم فقیرترین کشور عربی وارد سومین سال خود خواهد شد، جنگی که به اعتراف سازمان‌های حقوقی بین‌الملل و ناظران فقط ویرانی و کشتار برای مردم یمن به بار آورده است. پایگاه خبری «المشهد الیمنی» در گزارشی نسبتا طولانی با استناد به آمار و ارقام رسمی به تبعات و پیامدهای جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن و جنایت‌های آن پرداخته است.
طبق این گزارش، ائتلاف سعودی که متشکل از 17 کشور بوده و از طرف آمریکا و رژیم صهیونیستی فرماندهی می‌شود، ویرانی‌های زیادی در یمن به بار آورده است، به گونه‌ای که آدمی را به «حیرت» وامی‌دارد. آمارهای اعلام شده از حجم این ویرانی‌ها نشان می‌دهد که این جنگ تنها با هدف نابودی زیرساخت‌های یمن و بازگرداندن این کشور به عصر حجر به راه انداخته شده است.
 بر اساس این گزارش و مطابق آمارهای رسمی و محلی در داخل و خارج یمن، نزدیک به 486 هزار مسجد، دانشگاه، مرکز آموزشی، بیمارستان، مرکز درمانی، نیروگاه تولید برق و ایستگاه و شبکه ارتباطی، بازار تجاری، خانه، پل، زمین زراعی، مرغداری، گاوداری، کارخانه و وسایل حمل و نقل عمومی، مخزن آب و تأسیسات سیاحتی، صنعتی و بندر به‌طور کامل ویران شده و نیاز به این دارند که از نو ساخته شود. جنگنده‌های ائتلاف سعودی افزون بر این، نزدیک به نیم میلیون خانه را به طور کلی یا جزئی تخریب کرده‌اند.
در گزارش مذکور همچنین آمده است که «کشورهای ائتلاف عربستان به‌رغم اینکه خود را عربی و مسلمان می‌نامند، ولی طی 700 روز گذشته بی‌هیچ محدودیتی علیه مردم یمن مرتکب جنایت‌های جنگی شده‌اند. به عنوان مثال، بر اساس آمار موثق، در حمله جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی عربستان ، 34 هزار و 863 نفر کشته و زخمی شده است که از بین آنها، 10 هزار کودک و زن و 25 هزار نوجوان کشته و زخمی شده‌اند.»


240 هزار حمله هوایی در روز!
همچنین طبق این گزارش، ائتلاف عربی ضدیمن به سرکردگی عربستان، از آغاز تجاوز خود به یمن بیش از 2 میلیون و 500 هزار موشک زمین به هوا، بمب‌های خوشه‌ای، فسفری، حرارتی و غیره استفاده کرده و همه آنها برای اهدافی مسکونی و انسانی استفاده شده است. ائتلاف عربستان بر اساس آمار منتشر شده، 105‌هزار حمله هوایی داشته که روزانه 150 حمله هوایی می‌شود و مطابق گزارش‌های وزارت دفاع آمریکا و انگلیس 170 هزار حمله هوایی علیه یمن صورت گرفته است، یعنی چیزی حدود 240 حمله هوایی در روز.
از سوی دیگر، مطابق آمار رسمی و اعلام فرماندهی‌های ائتلاف متجاوز سعودی، 250 جنگنده پیشرفته، 100 بالگرد آپاچی، 80 پهپاد، 46 کشتی جنگی و ناو هواپیمابر آمریکا و ده‌ها ناوچه و قایق جنگی که 6 عدد از آنها جزو کشتی‌های رژیم صهیونیستی است و روزنامه یدیعوت آحارنوت نیز به آن اعتراف کرده است، در جنگ علیه یمن به کار گرفته شد.
این پایگاه یمنی همچنین در گزارش خود تاکید کرده «یمن طی 700 روزی که شاهد جنگ نابرابر علیه خود بود، تحت شدیدترین محاصر‌ه‌ها قرار گرفته است و مردم آن در نتیجه محاصره دریایی، زمینی و هوایی در شرایط اسف‌باری به سر می‌برند؛ 20 میلیون نیازمند دریافت کمک‌های انسانی فوری هستند،2 میلیون کودک یمنی از آموزش محروم شدند،3 میلیون کودک از سوء‌تغذیه رنج می‌برند، 8‌هزار کودک یمنی روزانه بر اثر نبود دارو و شیوع بیماری‌های کشنده جان خود را از دست می‌دهند و 15 میلیون در حالت گرسنگی به سر می‌برند.»
گفتنی است، بان‌کی‌مون در آخرین ماه‌های ریاستش بر سازمان ملل، نام عربستان را در لیست جنایتکاران جنگی قرار داده بود که پس از فشارهای آمریکا و سعودی‌ها، نام این کشور را از لیست فوق حذف کرد!