با افتتاح 10 طرح درمانی کردستان به قطب درمانی غرب کشور تبدیل شد

صفحه خبر: سنندج – خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: با افتتاح 10طرح درمانی در کردستان، این استان به قطب درمانی غرب کشور تبدیل شده و علاوه بر خدمات رسانی به بیماران استانی و سایر استان‌های همجوار، خدمات پزشکی به بیماران کشورهای همسایه نیز انجام خواهد شد.
صبح روز گذشته با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علاوه‌ بر بیمارستان 540 تختخوابی کوثر سنندج به عنوان بزرگترین مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی غرب کشور 9 طرح درمانی دیگر نیز در شهرستان‌های مختلف استان به بهره‌برداری رسید.
بیمارستان کوثر سنندج با هزینه یک هزار و 620 میلیارد ریال در 10 طبقه و با زیربنای 54 هزار مترمربع احداث شده و شامل بخش‌های مختلف درمانی و تشخیصی است.
این بیمارستان دارای بخش‌های اتاق عمل، بخش دیالیز، اورژانس، درمانگاه، آزمایشگاه، بستری، رادیولوژی، کلینیک‌های تخصصی، CSR آمفی تئاتر و بخش‌های دیالیز، ICU رادیولوژی، پزشکی هسته ای، داروخانه و سایر بخش‌های اداری و پشتیبانی است.


علاوه بر افتتاح بیمارستان کوثر، کلینیک تخصصی ویژه دانشگاه علوم پزشکی با اعتبار 40 میلیارد ریال و بخش اورژانس بیمارستان توحید سنندج نیز به بهره‌برداری رسید.
مرکز "ام‌آرآی" مریوان و سقز، کلینیک تخصصی ویژه بیمارستان شهید بهشتی و مرکز فوریت‌های پزشکی قروه، بیمارستان 32 تختخوابی جدید الاحداث شهدا دهگلان، سی تی اسکن بیمارستان‌های امام‌خمینی(ره) دیواندره و سینای کامیاران هم بصورت همزمان توسط وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید.
دکتر قاضی زاده هاشمی درمراسم بهره‌برداری از طرح‌های درمانی کردستان گفت: هم‌اکنون 6 هزار طرح درمانی در کشور در دست احداث میباشد و از این تعداد، بیش از 100 طرح در استان کردستان است.
وی افزود: دولت موظف به خدمات رسانی به مردم بوده و در دست احداث بودن این تعداد طرح درمانی، نشان دهنده تلاش مسئولان برای رسیدن به این هدف بزرگ است.
وی ادامه داد: توجه به مناطق کمتر توسعه یافته یکی دیگر از اولویت‌های وزارت بهداشت بوده و هم‌اکنون 570 طرح بهداشتی و درمانی در استان سیستان و بلوچستان در دست ساخت است.
وی اظهارداشت: در قالب طرح تحول نظام سلامت نیز خدمات گسترده‌ای انجام شده که بیمه شدن رایگان 11 میلیون نفر ازجمله این خدمات است.
دکتر هاشمی اضافه کرد: در طرح تحول نظام سلامت، میزان پرداختی بیماران روستایی به سه درصد و بیماران مناطق شهری به 6 درصد کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته مشکلات زیادی در بخش دارویی و درمانی وجود داشت افزود: اکنون بخش زیادی از آنها مرتفع شده است.
وزیر بهداشت همچنین گفت: بیمارستان کوثر سنندج که از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان بود و در سال 88 آغاز شد، در دولت تدبیر و امید شتاب گرفت و به بهره‌برداری رسید.
دکتر هاشمی افزود: طرح‌های درمانی که در شهرستان‌های مختلف استان به بهره‌برداری رسید نشان دهنده توجه مسئولان دولتی به کردستان است.
وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، کردستان به قطب درمانی غرب کشور تبدیل شده و علاوه بر خدمات رسانی به بیماران استانی و سایر استان‌های همجوار، خدمات پزشکی به بیماران کشورهای همسایه نیز انجام خواهد شد.
*بیمارستان 540 تختخوابی کوثر سنندج به عنوان بزرگترین مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی غرب کشور با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد
*بیمارستان کوثر با هزینه یک هزار و 620 میلیارد ریال در 10 طبقه و با زیربنای 54 هزار مترمربع احداث شده و شامل بخش‌های مختلف درمانی و تشخیصی است
*وزیر بهداشت: هم‌اکنون 6 هزار طرح درمانی در کشور در دست احداث میباشد و از این تعداد، بیش از 100 طرح در استان کردستان است
*مرکز "ام آر آی" مریوان و سقز، کلینیک تخصصی ویژه بیمارستان شهید بهشتی و مرکز فوریت‌های پزشکی قروه، بیمارستان 32 تختخوابی جدید الاحداث شهدا دهگلان، سی تی اسکن بیمارستان‌های امام خمینی(ره) دیواندره و سینای کامیاران هم بصورت همزمان توسط وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید

ارسال دیدگاه نام: ایمیل: دیدگاه:
سایر اخبار این روزنامه
برداشت 56 میلیون متر مکعب گاز در روز با راه اندازی فازهای 20 و21 پارس جنوبی رئیس جمهور در جمع مدیران بانک‌ها و مجمع سالیانه بانک مرکزی: بزرگترین موفقیت اقتصادی دولت ایجاد ثبات و آرامش در جامعه است با افتتاح 10 طرح درمانی کردستان به قطب درمانی غرب کشور تبدیل شد عراقچی: پیام اروپایی‌ها حمایت از برجام است رژیم بحرین صدور حکم شیخ عیسی قاسم را به 24 اسفند موکول کرد رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور: منتظر صدور حکم دستگاه قضا در باره زمین خواری موسوم به «سیمای قو» در شمال کشورهستیم با تصویب مجلس 70 میلیارد تومان برای آبرسانی شرب روستایی و عشایری اختصاص می‌یابد پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از رشد 6.6 درصدی اقتصاد ایران زمینه‌های یک انتقاد آشکار ستارگان دانش روایتگر زندگی آیت‌الله فاضل لنکرانی(ره) ایران،جمهوری آذربایجان و ارمنستان را به خویشتنداری دعوت کرد دکتر روحانی در دیدار فرستاده ویژه رئیس جمهور اندونزی:‏ ایران از سرمایه‌گذاران اندونزی ‏استقبال می‌کند ارائه بدون وقفه خدمات درمانی ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید