ختم داعش

شرق: فرمانده نيروي قدس سپاه در پيامي به محضر مقام معظم رهبري پايان سيطره شجره خبيثه داعش را اعلام کرد.
به گزارش «سپاه‌نيوز» متن پيام به اين شرح است:
«بسم الله الرحمن الرحيم؛ انّا فَتَحنا لَکَ فتحاً مُبينا؛ محضر مبارک رهبر عزيز و شجاع انقلاب اسلامي؛ حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي مدظله العالي؛ سلام عليکم؛ شش سال قبل فتنه‌اي خطرناک شبيه فتنه‌هاي زمان اميرالمؤمنين(عليه‌السلام) که فرصت و حلاوت درک حقيقي اسلام ناب محمدي(ص) را از مسلمانان سلب نمود اين بار پيچيده و آغشته به سمّ صهيونيسم و استکبار همچون توفاني ويرانگر، عالم اسلامي را درنورديد.
اين فتنه خطرناک و مسموم با هدف آتش‌افروزي وسيع در عالم اسلامي و درگيرنمودن مسلمانان با يکديگر، توسط دشمنان اسلام ايجاد گرديد. حرکت خبيثانه‌اي که تحت نام «حکومت اسلامي عراق و شام» در همان ماه‌هاي اوليه موفق شد با اغفال ده‌ها هزار جوان مسلمان دو کشور، بسيار اثرگذار و سرنوشت‌ساز عالم اسلامي «عراق» و «سوريه» را دچار بحران بسيار خطرناکي کند و صد‌ها هزار کيلومتر مربع از اراضي اين کشورها را همراه با هزاران روستا، شهر و مراکز مهم استاني به تصرف درآورد و هزاران کارگاه و کارخانه و زيرساخت‌هاي مهم اين کشور‌ها ازجمله، راه‌ها، پل‌ها، پالايشگاه‌ها، چاه‌ها و خطوط نفت و گاز و نيروگاه‌هاي برق و موارد ديگري از اين نوع را تخريب نمودند و شهرهاي مهمي همراه با آثار گران‌بهاي تاريخي و تمدن ملي آنها را  با بمب‌گذاري از بين برده و يا سوزاندند.


اگرچه آمار خسارت‌هاي وارده قابل احصا نيست اما بررسي‌هاي اوليه حاکي از پانصد ميليارد دلار مي‌باشد.
 در اين حادثه، جنايات بسيار دردناکي که غيرقابل‌نمايش است رخ داد؛ ازجمله: سربريدن کودکان يا پوست‌کندن زنده‌زنده مردان در مقابل خانواده‌هاي خود، به‌اسارت‌گرفتن دختران و زن‌هاي بي‌گناه و تجاوز به آنان، سوزاندن زنده‌زنده افراد و ذبح دسته‌جمعي صدها جوان.
مردم مسلمان اين کشورها متحير از اين توفان مسموم، بخشي گرفتار خنجرهاي برنده جنايت‌کاران تکفيري گرديدند و ميليون‌ها نفر ديگر خانه و کاشانه خود را رها کرده و آواره شهرها و کشورهاي ديگر شدند. در اين فتنه سياه، هزاران مسجد و مراکز مقدس مسلمانان تخريب و يا ويران گرديد و بعضا مسجد را به همراه امام جماعت و نمازگزاران آن با هم منفجر نمودند.
بيش از شش هزار جوان فريب‌خورده به نام دفاع از اسلام به صورت انتحاري با خودروهاي پر از مواد منفجره خود را در ميادين، مساجد، مدارس، حتي بيمارستان‌ها و مراکز عمومي مسلمان‌ها منفجر کردند؛ که در نتيجه اين اعمال جنايت‌کارانه ده‌ها هزار مرد، زن و کودک بي‌گناه به شهادت رسيدند.
تمامي اين جنايت‌ها بنا به اعتراف عالي‌ترين مقام رسمي آمريکا که هم‌اکنون رياست‌جمهوري اين کشور را بر عهده دارد توسط رهبران و سازمان‌هاي مرتبط با آمريکا طراحي و اجرا گرديده است کمااينکه همچنان اين روش توسط رهبران کنوني آمريکا در حال طراحي و اجرا است.
آنچه پس از لطف خداوند سبحان و عنايت خاص رسول معظم اسلام‌(صل‌الله عليه و آله) و اهل بيت گرانقدرش باعث شکست اين توطئه سياه و خطرناک گرديد، رهبري خردمندانه و هدايت‌هاي حکيمانه حضرت مستطاب عالي و مرجع عالي‌قدر حضرت آيت‌العظمي سيستاني بود که موجب بسيج کليه امکانات براي مقابله با اين توفان مسموم گرديد.
يقينا پايداري دولت‌هاي عراق و سوريه و پايمردي ارتش‌ها و جوانان اين دو کشور خصوصا حشدالشعبي مقدس و ديگر جوانان مسلمان ساير کشورها با حضور مقتدرانه و محوري حزب‌الله به رهبري سيد پرافتخار آن، جناب سيدحسن نصرالله (حفظه الله تعالي) نقش تعيين‌کننده‌اي در به‌شکست‌کشاندن اين حادثه خطرناک داشتند.
قطعا نقش ارزشمند ملت و دولت خدمتگذار جمهوري اسلامي خصوصا رياست محترم جمهوري اسلامي، مجلس، وزارت دفاع و سازمان‌هاي نظامي و انتظامي و امنيتي کشورمان در حمايت از دولت‌ها و ملت‌هاي کشورهاي فوق‌الذکر قابل تقدير است.
حقير به عنوان سرباز مکلف‌شده از جانب حضرت‌عالي در اين ميدان، با اتمام عمليات آزادسازي ابوکمال آخرين قلعه داعش با پايين‌کشيدن پرچم اين گروه آمريکايي- صهيونيستي و برافراشتن پرچم سوريه، پايان سيطره اين شجره خبيثه ملعونه را اعلام مي‌کنم و به نمايندگي از کليه فرماندهان و مجاهدين گمنام اين صحنه و هزاران شهيد و جانباز مدافع حرم ايراني، عراقي، سوريه‌اي، لبناني، افغانستاني و پاکستاني که براي دفاع از جان و نواميس مسلمانان و مقدسات آنان جان خود را فدا کردند اين پيروزي بسيار بزرگ و سرنوشت‌ساز را به حضرت‌عالي و ملت بزرگوار ايران اسلامي و ملت‌هاي مظلوم عراق و سوريه و ديگر مسلمانان جهان تبريک و تهنيت عرض مي‌نمايم و پيشاني شکر را در مقابل پيشگاه خداوند قادر متعال به شکرانه اين پيروزي بزرگ بر زمين مي‌ساييم. وَ مَا النَّصر الّا مِن عِندِالله العَزِيزِ الحَکِيم؛ فرزند و سربازتان؛ قاسم سليماني».
دستيار ويژه رئيس‌جمهوري در امور حقوق شهروندي نیز در پيام توييتري به خبر پايان عمر گروه تروريستي داعش واکنش نشان داد. به گزارش ايسنا، شهيندخت مولاوردي نوشت:‏ «پس از شش سال خون‌ريزي تروريست‌هاي داعش در عراق و سوريه اعلام شد که بساط جنايت‌کاران مزبور برچيده شد. در اين ايام شادي روح دلاورمردان و زناني را بخواهيم که براي دفع تروريسم و امنيت منطقه فدا شدند».
همچنين به گزارش «فارس»، جمعي از نمايندگان مجلس در نامه‌اي پايان داعش را به مقام معظم رهبري، ملت ايران و ساير مسلمانان جهان تبريک و از زحمات مدافعان حرم تقدير کردند.
در همين حال فرماندهان و رزمندگان لشکر فاطميون نیز در بيانيه‌اي به پايان‌رسيدن عمر داعش را به مقام معظم رهبري و سرلشکر قاسم سليماني تبريک گفتند. به گزارش «تسنيم»، در بخشي از متن اين بيانيه آمده: «امروز به‌ برکت زعامت ولي امر مسلمين جهان و با فرماندهي و تدبير والاي شما مرداني از افغانستان خود را پيدا کرده و وارد عرصه و محور مقاومت شده‌اند و با فرمانده عزيزشان هم‌قسم‌اند که تا نابودي صهيونيسم جهاني از پاي ننشينند. در اينجا اعلام مي‌داريم پس از پاک‌سازي کامل کشور سوريه از لوث وجود تروريست‌هاي تکفيري و تأمين کامل امنيت حرم عمه سادات(س) و حضرت رقيه(س) آماده هستيم تحت امر امام خامنه‌اي عزيز و با فرماندهي حضرت‌عالي در هر گوشه از جهان که صداي مظلومي شنيده شود، پا به عرصه ياري مظلومان جهان بگذاريم».