پرداخت وام‌ 140 میلیون تومانی خرید مسکن از شنبه آینده

عضو هیئت مدیره بانک مسکن از پرداخت وام‌های جدید مسکن از شنبه هفته آینده خبر داد.
ابوالقاسم رحیمی انارکی در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش سقف وام خرید مسکن از محل اوراق حق تقدم و صندوق پس انداز مسکن یکم، اظهار کرد: بر این اساس در شهر تهران 60 میلیون تومان وام خرید مسکن از محل اوراق حق‌تقدم پرداخت می‌شد که مطابق دستورالعمل جدید 10 میلیون تومان بدون خرید اوراق به مبلغ وام افزوده می‌شود. با احتساب وام 20 میلیون تومانی تعمیر در مجموع 90 میلیون تومان به متقاضیان خرید مسکن وام پرداخت می‌شود.
وی تصریح کرد: در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت نیز 50 میلیون تومان وام از طریق اوراق حق تقدم پرداخت می‌شود که با احتساب 10 میلیون تومان وام بدون اوراق و 20 میلیون تومان تعمیر،‌مجموعا در این مناطق 80 میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: در سایر شهرها نیز سقف وام از 60 میلیون تومان به 70 میلیون تومان افزایش می‌یابد.


عضو هیئت مدیره بانک مسکن در خصوص وام زوج‌های جوان گفت:‌ در تهران 100 میلیون تومان از محل اوراق حق تقدم، 20 میلیون تومان هم بدون سپرده‌گذاری و 20 میلیون تومان هم وام تعمیر پرداخت می‌شود.
رحیمی انارکی با اعلام این‌که وام‌های جدید خرید مسکن از شنبه هفته آینده پرداخت می‌شود، بیان کرد: در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 120 میلیون و در سایر شهرها نیز 60 میلیون تومان از محل خرید اوراق حق تقدم، 20 میلیون تومان بدون سپرده‌گذاری و 20 میلیون تومان وام تعمیر پرداخت می‌شود.
به گفته وی، در سایر شهرها مجموعا 100 میلیون تومان وام خرید مسکن پرداخت می‌شود.
مدیر عامل بانک مسکن هم از آغاز پرداخت 4 نوع وام به زلزله زدگان استان کرمانشاه خبر داد.
محمد هاشم با شکن اظهار کرد: بر اساس بخشنامه بانک مرکزی و تصویب هیئت وزیران از روز دوشنبه با ابلاغ به شعب بانک مسکن پرداخت وام‌های بازسازی مسکن روستایی و شهری، تعمیر و خرید لوازم خانگی آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه 5400فقره وام 25 میلیون تومانی روستایی با سود 4درصد و دوره بازپرداخت 15 ساله به زلزله زدگان استان کرمانشاه اعطا می‌شود، تصریح کرد: همچنین2000 فقره وام در مناطق شهری با سقف 35 میلیون تومانی با سود 5درصد پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه 5000 فقره وام تعمیر نیز در مناطق زلزله زده کرمانشاه پرداخت می‌شود، افزود: 2500 فقره وام 10میلیون تومانی برای لوازم خانگی و ضروری به زلزله زدگان استان کرمانشاه پرداخت می‌شود.
مدیرعامل بانک مسکن با یادآوری اینکه در 5 سال اخیر یک ریال اضافه برداشت از بانک مرکزی نداشته ایم، گفت: پیشنهادات برای افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن را شنیده‌ایم و تلاش میکنیم تسهیلات و اقساط در استطاعت مردم باشد.
بت شکن تاکید کرد: فعلا برنامه برای افزایش سقف خرید وام خرید مسکن نداریم.
در همین حال دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن کشور گفت: دولت تلاش خود را در بحث پرداخت تسهیلات به مردم برای خرید مسکن انجام داده، اما در حال حاضر به بن بستی تحت عنوان بن بست بانک مسکن رسیده است.
فرشید پورحاجت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بانک مسکن از بهمن ماه سال گذشته تسهیلات خود را در قالب اوراق "تسه" ارائه داده است و مردم می‌توانند از این طریق تسهیلات را از بانک مسکن دریافت کنند.
وی افزود: اگر بخواهیم بازار مسکن را تقویت کنیم باید سه فاکتور اصلی افزایش قدرت خرید مردم، کاهش قیمت مسکن و افزایش درآمدهای خانوار مورد توجه قرار بگیرند.
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن کشور تصریح کرد: هر کدام از این شاخص‌ها می‌توانند تاثیرگذاری بسیار خوبی بر بازار مسکن داشته باشند زیرا این فاکتورها، مهمترین فاکتورهایی هستند که باید در حوزه مسکن مورد توجه قرار بگیرند تا شاهد رونق بازار مسکن باشیم.
پورحاجت با بیان اینکه تسهیلات حوزه مسکن بسیار گران است و با هزینه‌های خانوار همخوانی ندارد، عنوان کرد: در حال حاضر سیاستی که دولت به دنبال آن است، افزایش قدرت خرید مردم است که معمولا مرتبط با سیاست‌های مالی است که بانک‌ها به دولت ارائه می‌دهند.
وی ادامه داد: در این زمینه دولت تلاش خود را انجام داده است اما در حال حاضر به بن‌بستی تحت عنوان بن‌بست بانک مسکن رسیده است.
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن کشور خاطرنشان کرد: مردم از دو روش صندوق‌های پس‌انداز مسکن و خرید اوراق می‌توانند برای خرید مسکن اقدام کنند. در این زمینه در حال حاضر بیش از 70 درصد بازار، از محل فروش اوراق تامین مالی می‌شود که این مساله هزینه‌های سنگینی را برای مردم به دنبال دارد.
سایر اخبار این روزنامه
پرداخت وام‌ 140 میلیون تومانی خرید مسکن از شنبه آینده رهبر معظم انقلاب در جلسه رسیدگی به مشکلات زلزله‌زدگان تاکید کردند تامین مسکن زلزله‌زدگان با مدیریت متمرکز و کار جهادی سخنگوی وزارت بهداشت: همه بیمارستانها نوساز وزارت بهداشت در برابر زلزله مقاوم هستند دکتر جهانگیری در جلسه ستاد تنظیم بازار: در تنظیم بازار، حمایت از تولید داخلی باید همواره مدنظر باشد مدیرکل بین‌الملل بانک مرکزی: مشکل حساب بانکی‌ ایرانی‌ها در چین حل شد زنگنه: مخالفت با قرارداد توتال بیمارگونه است موشه یعلون: آنچه را ما به زبان عبری می‌گوئیم وزیرخارجه عربستان به عربی می‌گوید در اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح اعلام شد؛ 4 مصوبه فرمانده کل قوا برای تسهیل در امور سربازان مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اتحادیه عسرائیل آذری جهرمی: پیگیرموضوع برقراری ارتباطات مستقیم بانکی بین ایران و مالزی هستیم معاون وزیر آموزش و پرورش: تصمیمی بر ادغام معاونت ابتدایی و متوسطه نداریم آغاز ثبت‌نام از فردا زمان توزیع کارت آزمون دکتری اعلام شد رئیس جمهور فردا به روسیه می‌رود رئیس بنیاد شهید خبر داد: اشتغال 75 هزار نفر از ایثارگران در چهار سال اخیر رهبر معظم انقلاب در جلسه رسیدگی به مشکلات زلزله‌زدگان تاکید کردند تامین مسکن زلزله‌زدگان با مدیریت متمرکز و کار جهادی رهبر معظم انقلاب در جلسه رسیدگی به مشکلات زلزله‌زدگان تاکید کردند تامین مسکن زلزله‌زدگان با مدیریت متمرکز و کار جهادی رهبر معظم انقلاب در جلسه رسیدگی به مشکلات زلزله‌زدگان تاکید کردند تامین مسکن زلزله‌زدگان با مدیریت متمرکز و کار جهادی رهبر معظم انقلاب در جلسه رسیدگی به مشکلات زلزله‌زدگان تاکید کردند تامین مسکن زلزله‌زدگان با مدیریت متمرکز و کار جهادی رهبر معظم انقلاب در جلسه رسیدگی به مشکلات زلزله‌زدگان تاکید کردند تامین مسکن زلزله‌زدگان با مدیریت متمرکز و کار جهادی