ايران و نروژ در مسیر همکاری‌های بانکی


برنامه همکاري‌ اقتصادي و مالي بين بانک‌ها و موسسات مالي ايران و نروژ در ديدار رييس سازمان سرمايه‌گذاري و سفير نروژ مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ايبِنا، رييس سازمان سرمايه گذاري و کمک‌هاي اقتصادي و فني ايران طي سخناني در ديدار با سفير نروژ، ضمن قدرداني از رويکرد خردمندانه اتحاديه اروپا از جمله نروژ در قبال توافق هسته اي و تحولات منطقه، بر اهميت استمرار و تعميق روابط ايران و نروژ تاکيد کرد و سابقه مناسبات دو کشور را بسيار مطلوب خواند.
محمد خزاعي گشايش خطوط اعتباري، همکاري در بخش فايناس و تامين مالي پروژه‌ها و همچنين روابط ميان موسسات مالي و بانکي دو کشور را به عنوان بستري براي افزايش همکاري‌هاي متقابل، ارزيابي کرد.
اين گزارش حاکي است، سفير نروژ نيز طي سخناني در اين ديدار، در راستاي رويکرد اتحاديه اروپا، بر حمايت کامل کشورش از توافق هسته اي و سند برجام تاکيد کرد. وي همچنين در اين ديدار، فرصت‌ها و امکانات همکاري و گسترش مناسبات همه جانبه با کشورمان را بسيار متنوع و مناسب ارزيابي کرد.
سفير نروژ بر تمايل عميق اين کشور براي افزايش همکاري‌هاي جاري با ايران و گشايش فصلي جديد در روابط متقابل دو کشور به ويژه در حوزه‌هاي نفت و گاز، انرژي‌هاي تجديدپذير، کشتيراني، صنايع ماهيگيري و شيلات، کشاورزي مدرن و تعامل بخش‌هاي خصوصي دو کشور تاکيد کرد.
بنا بر اين گزارش، در جريان اين ديدار برنامه همکاري‌هاي اقتصادي و مالي بين بانک‌ها و موسسات مالي دو کشور و مذاکرات في مابين براي خطوط اعتباري مورد گفتگو قرار گرفت و توافقاتي در مورد نحوه ادامه مذاکرات و برنامه‌هاي آتي صورت انجام شد.