روحاني در حلقه مردم

آرمان: رئیس جمهور دیروز برای ابراز همدردی با مردم کرمانشاه و نظارت بر روند خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان از روند کمک‌رسانی به مردم بازدید کرد. روحانی در بدو ورود به فرودگاه این شهر از سوی وزیر کشور، وزیر بهداشت، استاندار و جمعی از مسئولان ارشد محلی مورد استقبال قرار گرفت. همچنین رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای نفت و راه و شهرسازی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس بنیاد مسکن انقلاب و معاون پارلمانی رئیس جمهور، او را در این سفر همراهی می‌کنند. روحانی همچنین ضمن دادن ماموریت ویژه به معاون اول خود، تازه‌ترین گزارش‌های میدانی را از وزیران کشور و نیرو و استاندار کرمانشاه دریافت کرد و به هیاتی متشکل از وزیران کشور و بهداشت دستور داد برای رسیدگی به روند امدادرسانی، عازم منطقه زلزله زده شوند و گزارش اقدامات انجام شده را ارائه دهند.
مردم قهرمان کرمانشاه
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور که برای بازدید از مناطق زلزله زده صبح دیروز وارد کرمانشاه شد، در فرودگاه ‌این شهر به خبرنگاران گفت: دیدار با مردم قهرمان کرمانشاه همیشه جزو آرزوهای من بود اما دلم نمی‌خواست در چنین شرایطی باشد که مردم امروز غمدار و دچار مصیبت باشند و امیدواریم در روزهای خوش و افتتاح طرح‌ها خدمت مردم عزیز و قهرمان این دیار بیاییم که همواره مرزبان خوبی برای کشور عزیز ایران بودند. رئیس جمهور با ابراز تسلیت به خانواده‌هایی که عزیزان خود را در این زلزله از دست دادند و آرزوی سلامتی برای مجروحان گفت: این درد و رنجی برای همه‌ایرانیان بود و به نمایندگی از ملت ایران به مردم کرمانشاه تسلیت گفته و به آنان می‌گویم که همه مردم ما در کنار کرمانشاه هستند. وی با تاکید بر اینکه هیچ ایرانی نیست که امروز به فکر مردم کرمانشاه نباشد، تاکید کرد: باید از همه ملت ایران اعم از دولتی، نظامی اعم از ارتش، سپاه و بسیج، هلال احمر، نهادهای امدادی، بنیاد مسکن و وزارتخانه‌های بهداشت، کشور، راه و نیرو و همه آنهایی که تلاش کردند در این روزها مشکل آب، برق و جاده‌ها را حل کنند و مردم را از زیر آوارها نجات دهند و به بیمارستان‌ها برسانند و همچنین از امداد هوایی تشکر کنم. دکتر روحانی همچنین از همه کشورهای همسایه‌مان و از همه کشورهایی که در این حادثه با ملت ایران ابراز همدردی کردند، تشکر و سپاسگزاری نمود. روحانی با اشاره به‌اینکه مردم باید خانه‌هایشان را بازسازی کنند و دولت باید کمک بلاعوض و وام را در اختیار آنها قرار دهد، تصریح کرد: می‌دانیم که دلگرمی همه مردم به رحمت خداوند است و بی‌تردید خداوند مردم را تنها نخواهد گذاشت، مردم، دولت و نیروهای مسلح با همه توان در کنار مردم خواهند بود.
شناسایی مقصران


دکتر روحانی در اجتماع مردم شهرستان سرپل ذهاب با قدردانی از مردم استان کرمانشاه و سراسر ایران که در این حادثه همچون همیشه در کنار هم بوده و به یاری یکدیگر پرداختند، اظهارداشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تمام توان خود را برای بازسازی منازل مردم به کار خواهد گرفت و همه دستگاه‌های مسئول نیز این بنیاد را کمک خواهند کرد. وی با تاکید بر اینکه به‌طور مستمر روند امداد رسانی و جبران خسارات مردم این منطقه را پیگیری خواهد کرد، ادامه داد: بیمارستان‌های تهران، کرمانشاه و استان‌های معین برای ارائه خدمات درمانی فوری به مصدومان این حادثه بسیج هستند. روحانی با اشاره به‌اینکه در این حادثه برخی ساختمان‌هایی که به‌صورت تعاونی و دولتی ساخته شده و از عمر احداث آنها زمان کمی می‌گذرد، تخریب و دچار حادثه شده‌اند، گفت: باید اشکالات و کاستی‌های موجود در ساخت این بناها بررسی شود و دولت مطمئنا این مسائل را دنبال کرده و مقصران را شناسایی و به مردم معرفی خواهد کرد. رئیس جمهور تاکید کرد: دولت مردم را تنها نمی‌گذارد و ما به عنوان خادم مردم در کنارتان خواهیم بود.
روز وحدت
دکتر روحانی عصر دیروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به‌اینکه برادری و اخوت ما امروز مورد آزمایش است، گفت: مردم استان کرمانشاه از ابتدای انقلاب و حتی پیش از دوران دفاع مقدس در راه دفاع از کشور بسیار فعال و حاضر در صحنه بوده‌اند. رئیس‌جمهور گفت: باید به نیازهای ضروری مردم رسیدگی کرد و در این زمینه نباید سختگیری به خرج داد، بلکه باید دست و دلباز برخورد کرد. وی با اشاره به ‌اینکه در لحظات اولیه وقوع زلزله در کرمانشاه با وزیر کشور تماس گرفته و دستور بسیج تمامی امکانات را برای کمک به مردم آسیب‌دیده در این مناطق صادر کردم، اظهار کرد: امروز برادری و اخوت و همدلی در کشور مورد آزمایش قرار گرفته و همه ملت ایران در غم و اندوه مردم کرمانشاه شریک و سهیم هستند و برای حل مشکلاتشان دلسوزی و کمک می‌کنند. روحانی با اشاره به‌اینکه همه بخش‌ها و مسئولان برای کمک به مردم و انجام فعالیت‌های مربوط به خود نیاز به امنیت دارند، گفت: تقویت مدیریت صحیح بحران، نیاز ملی است و ما باید حوادث امنیتی در مسیر کمک‌رسانی به مردم را به حداقل رسانده و از بین ببریم که البته به دلیل آنکه کشور ما، کشوری حادثه‌خیز است، مسئولان تجارب ارزنده‌ای در مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی دارند. او با بیان اینکه باید در راستای تامین امکانات ضروری نظیر چادر، پتو و آب آشامیدنی، اسکان موقت و بازسازی منازل، تلاش کنیم، از استاندار کرمانشاه خواست تا در راستای برقراری امنیت کامل برای تسریع در کمک‌رسانی به مردم مناطق آسیب‌دیده جلسات شورای تامین استان را با جدیت دنبال کند. روحانی همچنین از مسئولان ستاد بحران خواست تا تدابیر لازم برای توزیع اقلام مورد نیاز مردم را اتخاذ کند. رئیس جمهور با اشاره به‌اینکه در این زلزله برخی از ساختمان‌هایی که چند سال بیشتر از عمر آنها نمی‌گذرد تخریب شده‌اند، گفت: اگر خود مردم خانه خود را بسازند، بهتر از این است که ما بخواهیم برای آنها مسکن ایجاد کنیم. وی با بیان اینکه بانک‌ها و دولت باید برای ارائه کمک‌ها و وام‌های بلندمدت به آسیب‌دیدگان تلاش کرده و فعال شوند، گفت: البته اقداماتی نظیر ساخت مدرسه، ‌بیمارستان، راه و تامین برق و آب بر عهده دولت است که دولت نیز تلاش می‌کند این اقدامات را هر چه سریع‌تر انجام دهد. رئیس جمهور با اشاره به‌اینکه امروز روز وحدت و همراهی ملت و مسئولان است، اظهار داشت: وحدت، اتحاد و برادری مردم ایران امروز مشهود است و مطمئنا در سایه‌این وحدت و همدلی می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم.
درمان حادثه‌دیدگان
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور، عصر دیروز همچنین با حضور در بیمارستان شهید طالقانی کرمانشاه، از مصدومان و مجروحان زلزله اخیر در مناطق مختلف غرب کشور که در این بیمارستان بستری هستند، عیادت و ضمن اهدای شاخه گل با آنها گفت‌وگو کرد. رئیس جمهور با توضیحات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسئولان امداد و درمان این بیمارستان در جریان روند ارائه خدمات درمانی و پزشکی به آسیب‌دیدگان و مصدومان زلزله اخیر قرار گرفت. روحانی همچنین در گفت‌وگو و احوالپرسی با مردم و مصدومان مشکلات و کاستی‌های آنان را جویا شد و دستورات لازم را برای تسریع در روند درمان مصدومان صادر کرد.