موافقت وزارت صنعت با افزایش تعرفه پلکانی واردات خودرو

براساس طرح جدید، وزارت صنعت به دنبال آن است تا تعرفه واردات خودرو را پلکانی افزایش دهد و این تعرفه را براساس حجم موتور اعمال کند. رویکرد کلی دولت بر ممنوعیت واردات خودروهای لوکس است ولی وزارت صنعت معتقد است نباید برای خودروهای لوکس ممنوعیت ایجاد کرد بلکه باید تعرفه سنگین وضع کرد.روز دوشنبه کمیسیون اقتصادی هیات دولت میزبان وزیرصنعت و برخی از دستگاه‌های اجرایی دیگر بود تا در خصوص طرح جدید سامانه ثبت سفارش خودرو بحث و بررسی شود. در این جلسه ایرادات و نقدهایی به طرح پیشنهادی وزارت صنعت وارد شده که براین اساس طرح به وزارت صنعت عودت داده شده تا شخص وزیر پیشنهادات جدید خود را مجددا به کمیسیون اقتصادی هیات دولت اعلام کند.
به گزارش ایلنا براساس طرح جدید، وزارت صنعت به دنبال آن است تا تعرفه واردات خودرو را پلکانی افزایش دهد و این تعرفه را براساس حجم موتور اعمال کند. یکی از نکات بحث شده در جلسه دیروز ممنوعیت واردات خودروهای لوکس است.
با وجود اینکه غالب خودروهای لوکس دارای حجم موتور بیش از 2500 سی‌سی هستند ولی برخی از خودروهای کمتر از 2500 سی‌سی نیز لوکس محسوب می‌شوند. رویکرد کلی دولت بر ممنوعیت واردات خودروهای لوکس است ولی وزارت صنعت معتقد است نباید برای خودروهای لوکس ممنوعیت ایجاد کرد بلکه باید تعرفه سنگین وضع کرد.