گلایه ها و پاسخ های روحانی به منتقدان

رئیس جمهور با بیان این که «متأسفانه برخی از تعامل با جهان بدشان می‌آید و از تقابل استقبال می‌کنند» گفت: البته این تقابل برای برخی نان داشته است.  به گزارش ایرنا و پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز گذشته در نخستین مجمع ملی سلامت گفت: هنگامی که تعامل با جهان وجود نداشته و دچار تحریم هستیم، به ناچار برای کشاورزی، باید از کود و سم غیراستاندارد استفاده کنیم. وی اظهار داشت: برخی تصور می‌کنند، هر چه قفل‌های دروازه کشور بیشتر باشد، امنیت و سلامت بیشتر خواهد بود، اما این طور نیست، چرا که ما ملتی بزرگ و با فرهنگ داریم. رییس‌ جمهور با بیان اینکه آیا باید نسبت به استاد دانشگاهی که می‌خواهد برای مطالعه به خارج رفته و یا محققی که می‌خواهد به کشور بیاید نگرانی داشته باشیم، گفت: برخی ذهن نگرانی دارند و نگرانی را در جامعه ترویج می‌کنند و این در حالی است که اساتید ما باید در تعامل با اساتید و محققین جهان، پیشرفت کنند.
برخی دچار آلزایمر سیاسی هستند
رئیس دولت یازدهم با بیان اینکه با اتکا به سرمایه داخلی نمی‌توانیم توسعه خوبی در زمینه سلامت و درمان داشته باشیم، گفت: در ابتدای سال 92 آمار و ارقام نشان می دهد که مشکلات فراوانی از قبیل کمبود دارو و قیمت بالای آن داشتیم. دکتر روحانی با بیان اینکه زمانی که دولت قبل بر سر کار بود وقتی می‌خواستیم انتقاد کنیم می‌گفتند، دولت را تضعیف نکنید و امروز هم که می‌خواهیم از اقدامات دولت قبل انتقاد کنیم، می‌گویند، کاری به گذشته نداشته باشید و اقدامات دولت خود را بگویید، اظهار داشت: برخی دچار آلزایمر سیاسی هستند و یادشان می‌رود که وضع درمان، قیمت دارو و تجهیزات پزشکی چه وضعی در کشور داشت و برخی داروها و تجهیزات پزشکی به سختی تهیه می‌شد.وی افزود : از برجام نترسیم، درباره آن حرف بزنیم و بگوییم. برخی سایت‌ها فکر می‌کنند اگر حرف بزنند تعریف از دولت می‌شود. حالا حرام که نیست یک بار هم از دولت تعریف شود.
گلایه روحانی از صداوسیما


رییس جمهور با گلایه از عملکرد رسانه ملی در بیان موفقیت‌های دولت گفت: وقتی در جایی گوشت دو روز گران می ‌شود صدا و سیما در خبر نخست به قصابی می‌ رود و می‌ پرسد گوشت چقدر گران شده است اما اگر گوشت ارزان شود، این خبر را منتشر نمی ‌کند یا در آخرین اخبارش اعلام می کند.
برخی همین که ذره ای نشاط در بین مردم به وجود می آید می گویند اشکال دارد!
دکتر روحانی با اشاره به اینکه در شرایط بحرانی همه باید حمایت کنند و دست به دست هم دهیم تا بتوانیم کشور را اداره کنیم، گفت: دولت در سال‌های گذشته شرایط آسانی نداشته و با سختی کشور را اداره کرده، البته توفیقات دولت نیز قابل توجه بوده و با کمک خداوند از مشکلات عبور خواهیم کرد. دکتر روحانی با تأکیدبر ضرورت توسعه نشاط در کشور گفت: برخی همین که ذره‌ای نشاط در بین مردم به وجود می‌آید، می‌گویند اشکال دارد. چطور گریه کردن به هر مقدار که باشد، حلال است اما خندیدن و نشاط، حرام؟ رییس‌ جمهور با بیان اینکه سلامت جسم و روح بدون نشاط امکان ندارد، گفت: حداقل در ایام عید نوروز که ایام ولادت حضرت زهرا(س) هم هست،اجازه دهیم مردم در کشور نشاط داشته باشند. دکتر روحانی با بیان اینکه نباید مردم را با دروغ‌گفتن نسبت به آینده نظام و کشور مأیوس کرد، گفت: باید دست به دست هم بدهیم و این معنای مجمع ملی سلامت است.
اگر اقدامات برای احیای دریاچه ارومیه نبود 14 استان کشور درگیر توفان نمک می شدند
دکتر روحانی نپرداختن حقابه ها ، عمل نکردن به وظایف قانونی و قطع  آب تالاب‌ها و استفاده نادرست از محیط زیست را باعث این مشکلات زیست محیطی دانست و گفت: دولت تلاش‌های زیادی برای احیای محیط زیست و تالاب‌ها در کشور داشته و اگر این اقدامات برای احیای دریاچه ارومیه نبود و این دریاچه خشک می‌شد در شرایط به وجود آمدن توفان نمک در این منطقه،  14 استان کشور درگیر می‌شدند. رییس‌ جمهوری افزود: دولت نسبت به احیای هورالعظیم نیز تصمیم و اهتمام دارد و براساس اقدامات انجام شده، تاکنون 70 درصد این تالاب آبگیری شده و 30 درصد باقیمانده نیز انجام می‌شود. وی با بیان اینکه سالانه یک میلیارد و 800 میلیون متر مکعب آب در سال‌های 93 و 94 به تالاب هورالعظیم ریخته شده و امسال نیز تاکنون یک میلیارد و 300 میلیون متر مکعب آب به این تالاب ریخته شده، گفت: برخی می‌گویند، چرا دولت امروز که خاک در خوزستان به راه افتاده به فکر این منطقه افتاده است و این در حالی است که دولت از سال 93 کارگروه مقابله با ریزگردها در این منطقه را تشکیل داده و اقدامات زیادی، انجام داده است. رییس جمهوری، توسعه پوشش 11 میلیون نفری بیمه شدگان و اقدامات حوزه سلامت را از افتخارات بزرگ این دولت برشمرد و با تاکید بر اینکه سلامت، مقدم بر درمان است اظهارداشت: برای حل مشکلات باید "مجمع" باشیم و دست به دست هم دهیم و بدون تردید آینده درخشانی در انتظار کشور است.