معاون وزیر راه و شهرسازی: قرارداد 7 میلیارد دلاری تامین فاینانس طرح‌های ریلی امضا شد

مدیرعامل راه آهن از امضای 7 میلیارد دلار قرارداد تامین فاینانس برای توسعه زیرساخت‌های ریلی کشور خبر داد و گفت: در 4 سال گذشته به طور متوسط 1.5 میلیارد دلار به صورت مستقیم در صنعت ریلی سرمایه‌گذاری شده است.
سعید محمدزاده در نشست مشترک سرمایه‌گذاری ایرن و آلمان در حوزه ریلی اظهار داشت: حجم روابط اقتصادی ایران و آلمان سال گذشته میلادی به حدود 2.9 میلیارد یورو رسید. ایران و آلمان می‌تواند دو شریک قابل اعتماد همکاری بهتری را داشته باشند.
وی با بیان این که ایران در بین کشورهای خاورمیانه و آفریقای شمالی دومین کشور بزرگ اقتصادی است، تصریح کرد: جی دی پی (GDP) ایران در سال 2016 میلادی بود که با 80 میلیون نفر بیشترین جمعیت منطقه را دارد.
وی با یادآوری این که اقتصاد ایران 6.4 درصد در سال گذشته میلادی جهش داشته است به برنامه‌ها و سیاست‌های کلان ایران برای توسعه حمل ونقل ریلی اشاره واظهار کرد: در 4 سال گذشته به طور متوسط 1.5 میلیارد دلار به صورت مستقیم در صنعت ریلی سرمایه‌گذاری شده. علاوه بر این هم اکنون راه آهن 7 میلیارد دلار فاینانس برای توسعه زیرساخت‌های ریلی امضا کرده که بخشی از این پروژه‌ها آغاز شده است.


معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در برنامه ششم توسعه اولویت توسعه حمل ونقل ریلی است که در این راستا قرار شده مجموعه برنامه ریزی، اقدامات، توسعه زیرساخت، تامین ناوگان و اصلاح ساختار راه آهن به نحوی انجام شود تا در حمل بار از 12 درصد کنونی به 30 درصد و در حوزه مسافر از 10 به دو برابری برسیم.
محمدزاده ادامه داد: برای توسعه حمل ونقل مسافر یکی از مهم‌ترین محورها، توسعه خطوط حومه‌ای است. در حمل بار افزایش سهم راه آهن در تزانزیت کالاست که در این زمینه ترانزیت بین خلیج فارش و شمال اروپا به عنوان اولویت مهم در دستور کار قرار دارد.
وی تاکید کرد: افزایش خطوط برقی با هدف مدیریت مصرف انرژی، احداث خطوط پرسرعت، نوسازی و بازسازی ناوگان، توسعه ایستگاه‌های مسافری، افزایش مشارکت بخش خصوصی در تامین منابع مالی، ایجاد تحول ساختاری در سازمان راه آهن، توسعه و ایجاد بنادر خشک، اتصال به مراکز تجاری و معدنی از جمله این برنامه هاست.
وی همچنین با بیان این که راه آهن برنامه طرح تحول ساختار خودش را با همکاری مشاور خارجی مطالعه کرده است، گفت: امیدواریم در دو سال آینده این اقدامات باعث تحول چشمگیری در حمل و نقل ریلی کشور شود.
سایر اخبار این روزنامه
در نیمه نخست امسال؛ تولید گاز از میدان پارس جنوبی از مرز 85 میلیارد متر مکعب گذشت پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب درپی حادثه تلخ و مصیبت‌بار زمین لرزه در غرب کشور؛ همه دستگاهها با سرعت و همه توان به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند رئیس جمهوردر ابراز همدردی با همه آسیب دیدگان و داغدیدگان حادثه زلزله در استانهای غربی کشور: دولت با تمام امکانات در کنار آسیب دیدگان خواهد بود همدردی جهانی با زلزله زدگان زلزله با "مسکن مهر" چه کرد؟ خوابگاه‌هایی که امن هم نیستند! مسکن مهر سرپل ذهاب با بیشترین خسارت در زلزله! آخرین گزارش‌ها از مناطق زلزله‌زده غرب کشور در محکومیت محاصره یمن صورت گرفت تظاهرات گسترده مردم در محکومیت جنایات رژیم سعودی معاون وزیر راه و شهرسازی: قرارداد 7 میلیارد دلاری تامین فاینانس طرح‌های ریلی امضا شد طرح مقابله با قاچاق قطعات خودرو نهایی شد برگزیدگان جشنواره کتاب سال دانشجویی معرفی شدند سردار کمالی خبر داد؛ آغاز طرح مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در حکمی از سوی دکتر روحانی؛ دکتر حمید ابوطالبی به عنوان مشاور رئیس جمهور منصوب شد به زودی روحانی گزارش عملکرد 100 روزه خود را به مردم ارائه می‌دهد