در محکومیت محاصره یمن صورت گرفت تظاهرات گسترده مردم در محکومیت جنایات رژیم سعودی

هزاران نفر از مردم صنعا دیروز برای محکوم کردن تشدید محاصره این کشور و بسته شدن گذرگاه‌های زمینی، هوایی و آبی یمن از سوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان تظاهرات کردند.
به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، شورای عالی سیاسی یمن با تداوم و تشدید محاصره این کشور از سوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و آمریکا و بستن گذرگاه‌های هوایی، آبی و زمینی که به افزایش بحران انسانی فاجعه بار در یمن منجر شده است، از مردم این کشور خواسته بود تا به خیابان‌ها آمده و تظاهرات کنند.
تظاهرکنندگان که بنا براین فراخوان به خیابان‌ها آمدند در بیانیه خود اعلام کردند که ادامه محاصره یمن از سوی ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی‌ها بر اصرار مردم یمن برای مواجهه با تجاوزات عربستان خواهد افزود.آنها همچنین خواستار وحدت گروه‌های یمنی و دوری از تفرقه برای مقابله با دشمنی‌ها و تجاوزات عربستان شدند.
صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنرانی خود در میان تظاهرکنندگان گفت: پس از گذشت سه سال از محاصره یمن به سرکردگی عربستان مردم یمن امروز بار دیگر با قدرت ظاهر شده‌اند.


به گفته الصماد، همه موضعگیری‌های مردم یمن برای مواجهه با ظلمی است که ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی علیه آنها رو داشته است و شلیک موشک به ریاض یک واکنش کاملا طبیعی به این ظلم است.
رئیس شوای عالی سیاسی یمن عنوان داشت: گزینه صحیح برای دولت عربستان متوقف کردن جنگ و محاصره مردم یمن است.
الصماد تصریح کرد: مردم یمن همه گزینه‌ها را برای مواجهه با تجاوزات عربستان در دسترس دارند.
وی با اشاره به حوادث لبنان افزود: موضع خصمانه دولت عربستان نسبت به لبنان به این دلیل است که لبنان اسرائیل را دشمن می‌داند.
ائتلاف عربی دوشنبه هفته گذشته اعلام کرد به ‌دنبال شلیک یک موشک بالستیک از سوی نیروهای یمنی به سمت فرودگاه ریاض همه مرزهای زمینی، هوایی و دریایی به یمن بسته می‌شود.این درحالی است که ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و آمریکا از آغاز حملات خود به یمن هزاران نفر از غیر نظامیان از جمله کودکان و زنان را کشته و زیر ساخت‌های این کشور را ویران کرده و این کشور در حال حاضر در فاجعه انسانی به سر می‌برد.
در همین رابطه روزنامه انگلیسی «گاردین» در گزارشی نوشت: هفت میلیون نفر در کشور جنگ زده یمن، که با شیوع وبا دست و پنجه نرم می‌کند، در آستانه قحطی هستند. این در حالی است که ائتلاف سعودی هفته گذشته محاصره یمن را تشدید کرده و جلوی انتقال کمک‌های حیاتی را به این کشور گرفته است.
به نوشته این روزنامه سازمان‌های امدادرسان هم اکنون هشدار می‌دهند که اگر عربستان محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن را کاهش ندهد، ممکن است بحران انسانی فاجعه بار این کشور به زودی به یک «سناریو کابوس مانند» تبدیل شود. پروازهای بشردوستانه سازمان ملل در هفته گذشته لغو شده و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، همراه با پزشکان بدون مرز، از انتقال کمک‌های پزشکی حیاتی به داخل یمن منع شده‌اند. بیش از 20 میلیون یمنی - که بیش از 70 درصد جمعیت این کشور است - به کمک‌های انسانی که جلوی آن گرفته می‌شود، نیاز دارند.
در پی فشارهای بین المللی، بنادر مهم عدن و مکلا در جنوب یمن برای انتقال مواد مورد نیاز به نیروهای منصورهادی، همراه با گذرگاه مرزی زمینی با عمان و عربستان به روی مواد غذایی بازگشایی شد ولی روز یکشنبه همچنان جلوی ورود کمک‌های بشردوستانه و کارکنان سازمان‌های امدادرسان به این کشور گرفته شد. مارک لووکاک، مسئول کمک‌های سازمان ملل، اعلام کرده است اگر محدودیت‌ها پابرجا بماند، یمن با میلیون‌ها قربانی، با بزرگ‌ترین قحطی که جهان در دهه‌های گذشته مشاهده کرده است، مواجه خواهد شد.
واکنش انصارالله به بیانیه عربستان درباره بازگشایی برخی از بندرها و فرودگاه‌های یمن
انصارالله یمن به بیانیه اخیر عربستان که فقط از بازگشایی بخش‌هایی از بنادر این کشور حکایت می‌کرد، پاسخ داد.
به گزارش‌ای بی‌سی نیوز؛ رئیس دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، به سخنان نماینده عربستان در سازمان ملل واکنش نشان داد. نماینده عربستان گفته است این کشور و ائتلاف عربی هم پیمان آن، به زودی محاصره نظامی تمام فرودگاه‌ها و بندرهایی را که تحت کنترل دولت منصورهادی، که به ادعای ریاض مورد پذیرش جامعه بین الملل است، خاتمه می‌دهد. به این ترتیب مناطقی که در کنترل نیرو‌های انصارالله هستند، همچنان تحت محاصره شدید نظامی سعودی‌ها باقی خواهند ماند.
«صالح صمد» با اشاره به بیانیه صبح دیروز نماینده عربستان گفت: ائتلاف سعودی با این کار تمام در‌ها را به روی صلح و مذاکرات دیپلماتیک بست. هر اندازه عربستان حلقه محاصره را بر ما تنگ‌تر کند، توان انصارالله برای پاسخ به تجاوزات دشمن بیشتر می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
در نیمه نخست امسال؛ تولید گاز از میدان پارس جنوبی از مرز 85 میلیارد متر مکعب گذشت پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب درپی حادثه تلخ و مصیبت‌بار زمین لرزه در غرب کشور؛ همه دستگاهها با سرعت و همه توان به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند رئیس جمهوردر ابراز همدردی با همه آسیب دیدگان و داغدیدگان حادثه زلزله در استانهای غربی کشور: دولت با تمام امکانات در کنار آسیب دیدگان خواهد بود همدردی جهانی با زلزله زدگان زلزله با "مسکن مهر" چه کرد؟ خوابگاه‌هایی که امن هم نیستند! مسکن مهر سرپل ذهاب با بیشترین خسارت در زلزله! آخرین گزارش‌ها از مناطق زلزله‌زده غرب کشور در محکومیت محاصره یمن صورت گرفت تظاهرات گسترده مردم در محکومیت جنایات رژیم سعودی معاون وزیر راه و شهرسازی: قرارداد 7 میلیارد دلاری تامین فاینانس طرح‌های ریلی امضا شد طرح مقابله با قاچاق قطعات خودرو نهایی شد برگزیدگان جشنواره کتاب سال دانشجویی معرفی شدند سردار کمالی خبر داد؛ آغاز طرح مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در حکمی از سوی دکتر روحانی؛ دکتر حمید ابوطالبی به عنوان مشاور رئیس جمهور منصوب شد به زودی روحانی گزارش عملکرد 100 روزه خود را به مردم ارائه می‌دهد