رئیس جمهوردر ابراز همدردی با همه آسیب دیدگان و داغدیدگان حادثه زلزله در استانهای غربی کشور: دولت با تمام امکانات در کنار آسیب دیدگان خواهد بود

رئیس جمهور در پیامی با ابراز همدردی با همه آسیب دیدگان و داغدیدگان حادثه زلزله در استان‌های غربی کشور به ویژه در استان قهرمان پرور کرمانشاه، تصریح کرد که " دولت با تمام امکانات خود و به صحنه آوردن توانایی همه دستگاهها در سطح ملی و محلی در کنار آسیب دیدگان خواهد بود".
متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
حادثه زلزله در سطح وسیعی از استان¬های غربی کشور به ویژه در استان قهرمان پرور کرمانشاه که منجر به جان باختن و مجروح شدن تعداد زیادی از هموطنان عزیز گردید، موجب تاثر همگانی و اندوه فراوان شد.


از ابتدای وقوع این حادثه دردناک و در تماس مستمر با استاندار کرمانشاه و وزیر کشور دستورات لازم برای امدادرسانی و نجات آسیب دیدگان داده شد، و معاون اول رئیس‌جمهور نیز ماموریت یافت با نظارت و مدیریت عالی، کلیه امکانات کشور در بخش‌های دولتی، عمومی، نظامی و نهادهای مردمی را در این جهت هماهنگ و بسیج نماید. در عین حال لازم است تمام دستگاههای مسئول و امدادی در این استانها و استان‌های همجوار، با همکاری حداکثری و در اختیار گذاردن همه امکانات موجود، نسبت به امدادرسانی، اسکان مناسب و تامین نیازهای آسیب دیدگان اقدام کنند.
از صمیم قلب با همه آسیب دیدگان و داغدیدگان این حادثه همدردی می‌کنم و از درگاه خداوند متعال برای جان باختگان رحمت واسعه، برای آسیب دیدگان شفای عاجل و برای هموطنان مصیبت دیده صبر و سلامتی مسالت دارم.
دولت با تمام امکانات خود و به صحنه آوردن توانایی همه دستگاهها در سطح ملی و محلی در کنار آسیب دیدگان خواهد بود.
در پی زلزله در غرب کشورو ماموریت رئیس جمهور به معاون اول صورت گرفت؛
تمام امکانات کشور برای نجات هموطنان گرفتار و رسیدگی به مصدومین و آسیب دیدگان بسیج شود
در پی زلزله یک شنبه شب گذشته در مناطق غربی کشور و بویژه استان کرمانشاه، رئیس‌جمهور طی دستوری به معاون اول خود به وی ماموریت داد تمام امکانات کشور را برای نجات هموطنان گرفتار زیر آوارها و همچنین رسیدگی کامل به مصدومین حادثه بسیج کند.
در دستور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به معاون اول رئیس جمهور آمده است: پیرو دستوراتی که برای بسیج تمام امکانات موجود کشور و بخصوص استانهای همجوار در جهت اقدامات فوری و امدادی برای هموطنان گرفتار زیر آوارها، خدمات درمانی برای مصدومین و تامین احتیاجات لازم هموطنان آسیب دیده به وزیر محترم کشور داده شده؛ ضروری است با توجه به وسعت این حادثه دردناک که متاسفانه به از دست دادن و یا مصدومیت تعداد زیادی از هموطنان عزیز بویژه در استان کرمانشاه منجر شد، جنابعالی ضمن مدیریت عالی موضوع جهت پشتیبانی کامل، مجموعه امکانات دولت و سایر نهادهای عمومی، نظامی و تشکل‌های مردمی را در این جهت بسیج نمایید.
به دستور رئیس جمهور و برای رسیدگی به روند امدادرسانی به زلزله زدگان؛
وزیران کشور و بهداشت به همراهی تیمی از ریاست جمهوری عازم استان کرمانشاه شدند
به دستور رئیس جمهور، وزیران کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس جمعیت هلال احمر به همراهی تیمی از نهاد ریاست جمهوری، عازم مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه شدند.
هیات اعزامی به ریاست دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور، موظف به رسیدگی به روند امدادرسانی به زلزله زدگان، رسیدگی به آسیب دیدگان و گزارش اقدامات انجام شده به رئیس جمهور هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی یکشنبه شب پس از وقوع زلزله در استان کرمانشاه در تماس تلفنی با وزیر کشور در جریان روند امداد رسانی به زلزله زدگان و رسیدگی به وضعیت منطقه قرار گرفت و دستور داد تمام امکانات موجود کشور و بخصوص استانهای همجوار در جهت اقدامات فوری و امدادی برای هموطنان گرفتار زیر آوارها، خدمات درمانی برای مصدومین و تامین احتیاجات لازم هموطنان آسیب دیده بسیج شوند.
رئیس جمهور همچنین طی دستوری به معاون اول خود ماموریت داد تا ضمن مدیریت عالی موضوع جهت پشتیبانی کامل، مجموعه امکانات دولت و سایر نهادهای عمومی، نظامی و تشکل‌های مردمی را در این جهت بسیج نماید.
دکتر روحانی صبح دیروزنیز در تماسی تلفنی با "هوشنگ بازوند " استاندار کرمانشاه در جریان تازه‌ترین گزارش وضعیت امداد رسانی و رسیدگی به زلزله زدگان این استان قرار گرفت و دستورات لازم را صادر کرد.
رئیس جمهور همچنین در گفت و گو با وزیر نیرو ضمن بررسی و اخذ گزارش از وضعیت تامین آب و برق مناطق زلزله زده، دستورات لازم را برای اولویت بخشیدن به تامین سریع نیازهای این مناطق صادر کرد.
معاون اول رئیس جمهور خبر داد:
رئیس جمهورامروز به مناطق زلزله زده سفر می‌کند
رئیس جمهور به منظور بازدید از مناطق زلزله زده و اقدامات صورت گرفته در این منطقه امروز به مناطق زلزله زده سفر می‌کند.
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری صبح دیروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به حضور وزیران کشور و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در منطقه اظهارداشت: رئیس جمهوری برای بازدید از مناطق زلزله زده به این مناطق سفر خواهد کرد.
این گزارش حاکیست معاون اول رئیس جمهور با اشاره به زلزله یک شنبه شب گذشته که منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنان عزیز کشورمان شد،‌ از بسیج همه دستگاه‌ها و امکانات کشور برای کمک به آسیب دیدگان این حادثه بسیار تلخ خبر داد.
دکتر اسحاق جهانگیری در ابتدای جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های کشته شدگان زلزله در استان کرمانشاه، از خداوند متعال برای همه در گذشتگان طلب مغفرت و علو درجات و برای مصدومان و آسیب دیدگان این حادثه طلب بهبود و شفای عاجل کرد.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به قدرت و بزرگی زلزله،‌ از این اتفاق که منجر به داغدار شدن تعدادی از هموطنان عزیز کشورمان شد به عنوان حادثه‌ای بسیار تلخ یاد کرد و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری تاکید کرده اند، همه امکانات کشور برای آواربرداری و کمک به مصدومان و سانحه دیدگان بسیج شده است.
وی با تاکید بر اینکه با حضور و همکاری تمام دستگاه‌ها بویژه نیروهای مسلح، مشکلات ناشی از مسدود شدن جاده‌ها و معابر، قطع برق، گاز و آب مرتفع خواهد شد، اظهار داشت: با استانداران استان‌های کرمانشاه، ایلام و کردستان درباره این حادثه و میزان خسارت‌ها و تخریب‌های انجام شده و نیز نیازهای اصلی مردم و منطقه گفت و گو کرده ام.
دکتر جهانگیری با اشاره به اینکه بجز استان کرمانشاه گزارشی از کشته شدن شهروندان در سایر استان‌ها ارایه نشده است،‌ تصریح کرد: بلافاصله پس از آوار‌برداری و رسیدگی آنی و سریع به مصدومان،‌ فاز دوم کار برای انجام ساخت و ساز موقت و دایمی به منظور اسکان ساکنان مناطق زلزله زده را آغاز خواهیم کرد.
معاون اول رئیس جمهور از اعزام چندین فروند بالگرد برای کمک به ساکنان مناطق صعب العبور خبر داد و با اشاره به زمستانهای سخت منطقه، از وزیر راه و شهرسازی خواست تا در زمینه استقرار کوتاه مدت و بلند مدت ساکنان مناطق زلزله زده بویژه روستاییان که خانه هایشان تخریب شده است،‌ اقدامات ضروری را انجام دهد.
وی با ابراز تاسف از اینکه بیشتر خانه‌های تخریب شده در زلزله متعلق به ساختمان‌های مسکن مهر بوده است از وزیر راه و شهرسازی خواست تا با دقت این موضوع که چرا خانه‌های نوساز تا این حد آسیب پذیر بوده‌اند را بررسی کند.
دکتر جهانگیری به حضور وزرای کشور و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در منطقه و نیز سفر رئیس جمهور برای بازدید از مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: هیچ دستگاهی در ارسال امکانات مورد نیاز که توسط استاندار کرمانشاه اعلام می‌شود نباید کوتاهی کند.
معاون اول رئیس جمهور همچنین از وزیر اقتصاد و دارایی و نیز رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواست تا منابع مالی مورد نیاز را هرچه زودتر تخصیص دهند تا در روند امداد و بازسازی خللی حاصل نشود.
پیش از سخنان معاون اول رئیس جمهور وزرای راه و شهرسازی، نیرو و نفت گزارشی در خصوص میزان آسیب‌ها و نحوه کمک رسانی به منطقه ارایه کردند.
دستورات ویژه دکتر جهانگیری برای امدادرسانی در سه استان زلزله زده
معاون اول رئیس جمهور در تماس‌های تلفنی جداگانه با استانداران کرمانشاه، کردستان و ایلام ضمن اطلاع از آخرین میزان خسارات ناشی از زلزله یک شنبه شب گذشته، بر ضرورت بسیج تمام امکانات استان برای رسیدگی فوری به آسیب دیدگان و جبران خسارات تاکید کرد.
دکتر اسحاق جهانگیری صبح دیروز، در پی وقوع زمین لرزه در استانهای کرمانشاه، کردستان و ایلام، در تماس با استانداران این سه استان زلزله زده، ضمن تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های جانباختگان این حادثه و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، از استانداران استانهای مذکور خواست با بکارگیری حداکثر توان، بسیج امکانات و با استفاده تمام ظرفیت استان، کمک به حادثه دیدگان و آواربرداری را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دهند و از هیچ گونه تلاش و اقدام در جهت امدادرسانی به مصدومان دریغ نورزند.
استانداران این سه استان زلزله زده نیز در این تماس‌های تلفنی، گزارشی از آخرین میزان خسارات وارده و روند امدادرسانی و آواربرداری به معاون اول رئیس جمهور ارائه کردند.
سایر اخبار این روزنامه
در نیمه نخست امسال؛ تولید گاز از میدان پارس جنوبی از مرز 85 میلیارد متر مکعب گذشت پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب درپی حادثه تلخ و مصیبت‌بار زمین لرزه در غرب کشور؛ همه دستگاهها با سرعت و همه توان به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند رئیس جمهوردر ابراز همدردی با همه آسیب دیدگان و داغدیدگان حادثه زلزله در استانهای غربی کشور: دولت با تمام امکانات در کنار آسیب دیدگان خواهد بود همدردی جهانی با زلزله زدگان زلزله با "مسکن مهر" چه کرد؟ خوابگاه‌هایی که امن هم نیستند! مسکن مهر سرپل ذهاب با بیشترین خسارت در زلزله! آخرین گزارش‌ها از مناطق زلزله‌زده غرب کشور در محکومیت محاصره یمن صورت گرفت تظاهرات گسترده مردم در محکومیت جنایات رژیم سعودی معاون وزیر راه و شهرسازی: قرارداد 7 میلیارد دلاری تامین فاینانس طرح‌های ریلی امضا شد طرح مقابله با قاچاق قطعات خودرو نهایی شد برگزیدگان جشنواره کتاب سال دانشجویی معرفی شدند سردار کمالی خبر داد؛ آغاز طرح مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در حکمی از سوی دکتر روحانی؛ دکتر حمید ابوطالبی به عنوان مشاور رئیس جمهور منصوب شد به زودی روحانی گزارش عملکرد 100 روزه خود را به مردم ارائه می‌دهد