در نیمه نخست امسال؛ تولید گاز از میدان پارس جنوبی از مرز 85 میلیارد متر مکعب گذشت

معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به تولید 85,4 میلیارد مترمکعب گاز ترش غنی در نیمه نخست امسال گفت: تولید تجمعی گاز از میدان پارس جنوبی در سال گذشته به 155.23 میلیارد متر مکعب رسید.
به گزارش شرکت نفت و گاز پارس، یحیی رشیدی به بهره‌برداری از 14 سکوی گازی (فازهای 12، 15 و 16، 17 و 18، 19، 20 و 21) در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: مجموع گاز ترش غنی تولید شده از این سکوها تاکنون 135,60میلیارد متر مکعب بوده است.
وی با بیان این‌که تاکنون 25 سکوی گازی در پارس جنوبی به بهره‌برداری رسیده، افزود: با توجه به پایان تعمیرات اساسی، این سکوها تا پیش از زمستان به آمادگی تولید با ظرفیت کامل می‌رسند.
رشیدی، تولید ایمن و پایدار گاز از پارس جنوبی و ایجاد ظرفیت‌های جدید توسعه را اولویت اصلی شرکت نفت و گاز پارس عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته رقم تولید گاز پارس جنوبی تا پایان سال به روزانه 570,5 میلیون متر مکعب می‌رسد که این میزان تولید با توجه به پیش بینی‌های انجام شده در بخش عملیات تولید و همچنین پشتیبانی هوایی و دریایی محقق خواهد شد.


معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس تولید تجمعی گاز پارس جنوبی از ابتدای تولید تا پایان شهریورماه امسال را 1147 میلیارد متر مکعب اعلام کرد و با اشاره به تکمیل طرح‌های درحال توسعه پارس جنوبی در مدت دو سال آینده گفت: بر همین اساس و با افزایش تولید از میدان پارس جنوبی، میزان تولید تجمعی گاز کشور از این میدان در سال‌های آینده بطور چشمگیری افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به افزایش 53 درصدی تولید گاز پارس جنوبی از سکوهای جدید، سهم فعلی تولید گاز این میدان را 64 درصد اعلام کرد و گفت: با اتمام توسعه بخش فراساحل فازهای پارس جنوبی، سهم شرکت نفت و گاز پارس از این تولیدات بالغ بر 75 درصد خواهد بود.
معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس در ادامه با تاکید بر تقویت توان نیروی انسانی شاغل در بخش مدیریت عملیات و تولید این شرکت، وجود نیروی انسانی متخصص را رکن اصلی پیشبرد اولویت‌ها و تحقق برنامه‌های راهبردی دانست و افزود: مدیریت منابع انسانی بر اساس اصول بنیادی این شرکت در حوزه‌های تولید و توسعه، از سال‌های گذشته به جذب نیروهای متخصص اقدام کرده و با برگزاری دوره‌های آموزشی و حرفه ای، سطوح تخصص کارکنان را در حین خدمت ارتقا داده است.
وی همچنین کیفیت، سرعت و دقت فعالیت‌های نظارتی و اجرایی در بخش فراساحل را مطلوب ارزیابی و اظهار کرد: با توجه به رفع محدودیت‌ها و توسعه فضای بین‌المللی در عرصه صنعت نفت و گاز، ضمن افزایش علاقمندی شرکت‌های خارجی برای همکاری در طرح‌های پارس جنوبی، کیفیت و سرعت فعالیت‌ها، نصب تجهیزات و قطعات یدکی افزایش یافته که این امر اثر مطلوب و مستقیمی بر افزایش و استمرار تولید داشته است.
سایر اخبار این روزنامه
در نیمه نخست امسال؛ تولید گاز از میدان پارس جنوبی از مرز 85 میلیارد متر مکعب گذشت پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب درپی حادثه تلخ و مصیبت‌بار زمین لرزه در غرب کشور؛ همه دستگاهها با سرعت و همه توان به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند رئیس جمهوردر ابراز همدردی با همه آسیب دیدگان و داغدیدگان حادثه زلزله در استانهای غربی کشور: دولت با تمام امکانات در کنار آسیب دیدگان خواهد بود همدردی جهانی با زلزله زدگان زلزله با "مسکن مهر" چه کرد؟ خوابگاه‌هایی که امن هم نیستند! مسکن مهر سرپل ذهاب با بیشترین خسارت در زلزله! آخرین گزارش‌ها از مناطق زلزله‌زده غرب کشور در محکومیت محاصره یمن صورت گرفت تظاهرات گسترده مردم در محکومیت جنایات رژیم سعودی معاون وزیر راه و شهرسازی: قرارداد 7 میلیارد دلاری تامین فاینانس طرح‌های ریلی امضا شد طرح مقابله با قاچاق قطعات خودرو نهایی شد برگزیدگان جشنواره کتاب سال دانشجویی معرفی شدند سردار کمالی خبر داد؛ آغاز طرح مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در حکمی از سوی دکتر روحانی؛ دکتر حمید ابوطالبی به عنوان مشاور رئیس جمهور منصوب شد به زودی روحانی گزارش عملکرد 100 روزه خود را به مردم ارائه می‌دهد