واکنش هنرمندان به زلزله غرب کشور؛

به دنبال وقوع زلزله بزرگ یکشنبه 21 آبان در استان کرمانشاه و کشته و زخمی شدن جمعی از هموطنان، هنرمندان نیز به این واقعه واکنش نشان دادند‌. بخشی از این دلنوشته‌ها که در صفحات شخصی این هنرمندان در شبکه‌های مجازی منتشر شده‌اند را در ادامه این گزارش مشاهده می‌کنید‌.
سالار عقیلی‌: درگذشت هموطنان عزیزمان در زلزله استان‌های غربی کشور را خدمت مردم شریف و بزرگوار ایران تسلیت عرض می‌کنم‌.
برسان باده که غم روی نمود ‌ای ساقی
این شبیخون بلا باز چه بود‌ ای ساقی


مهناز افشار‌: حالم داغون‌تر از این حرفاست که بخوام و بتونم صرف یک عرف تسلیت بگم و همدردی کنم‌. این دیگه چه بلایی بود که بر سرمون نازل شد‌. همه این خبرا و عکسا آوار شد سرم‌.
پوران درخشنده‌: تسلیت، تسلیت، به ایرانم، به مردم دیارم، به عزیزانم در غرب کشور، کرمانشاه، قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، ایلام و به همه آسیب‌دیدگان در این زلزله‌.
نرگس آبیار‌: اوضاع وخیم‌تر از آن است که فکر می‌کردیم‌. هموطنان ما احتیاج به کمک دارند‌. غم سنگینی ست‌. امیدوارم همگی صبورانه در کنارشان باشیم و با کمک و همدلی این بحران را قابل تحمل‌تر کنیم‌. این فیلم صحنه‌هایی دردناک از زلزله سرپل‌ذهاب را نشان می‌دهد‌.
حجت اشرف‌زاده‌: خدایا صبر برای مصیبت‌دیده‌ها برای هموطنانم هر جا که هستند غم نباشه و تسلیت به خانواده‌های زلزله‌زده‌. کاش کاری از دست‌مان برمی‌آمد پلک نزدیم همه تا الان الهی دورتون بگردم غمتون رو کاش نبینم به خدا باید در مقابل مصائب قوی بود و با هم و کنار هم بود تسلیت و اندوه‌.
شهرام ناظری‌: با عرض تسلیت خدمت مردم ایران به خصوص مردم سلحشور کرد‌.
دره ختان ژه خه م چو چه وگان چه م دیم / داران دره ختان که لاغی پووش دیم
که پوو وه و شین گال گه رمه وه / چمان مرده‌ی داشت وه رو ته رمه وه
کیهان کلهر‌: ضمن دعا به درگاه خداوند متعال برای شفای عاجل مصدومان حادثه زلزله یکشنبه‌شب، درگذشت جمعی از هموطنان عزیزمان را به ملت ایران به ویژه مردم استان کرمانشاه تسلیت عرض می‌کنیم‌.
حافظ ناظری‌: حادثه وارده در زلزله بسیار غمناک و دردناک است، خصوصا برای ما کردها، تسلیت به خانواده‌های داغدیده در کرمانشاه استوار و مردمان تاریخ آفرینش‌. همین طور که به هموطنان عزیزم در دیگر شهرهایی که دچار آسیب شدند‌. نمی‌دانم چرا اما کردها حتی اشک‌ها و غم‌هایشان هم غرورآفرین و باشکوه است‌. با آرزوی آرامش و تسکین خاطر خانواده‌های داغ‌دیده‌.
کرمانشانگم،‌ ای شار شیرین
نفس کم دیرم، آرای زار و شین
هم دیاریم،‌ ها ژِیر آوار
کم بتکن خاک، وَه‌ای کردَوار
سهراب پورناظری‌: بیستون فیدات بام صد پاره جرگِم
یا دوس یا دیدار یا وادِی مرگِم
سرپل عزیز سرزمین روزهای کودکی مادرم، الوند خروشان رودخانه رویای داستان‌هایی که با آن بزرگ شده‌ام، قصر شیرین بهشت روزهای دور سرزمینم کرمانشاه در اندوهی جانکاه شب را به سوگ جان‌های از دست رفته و انتظار تن‌های زیر آوار می‌گذراند‌. با آنکه هزاران فرسنگ راه دورم از ایرانم و از سرزمین خسرو و شیرینِ به سوگ نشسته‌اش، باری لحظه‌ای از درد همشهریانم خاطرم آرام نیست‌. خداوند این روزها را بر ما آسان کند‌.
یادتان وه خیر دور له ولاتان
بومه کموتر و بارم ارای لاتان
هانا کامکار‌: آرزوی شکیبایی و آرامش دارم برای تمام مردم نازنین مراکز وقوع زمین‌لرزه یکشنبه‌شب در ایران به ویژه کرمانشاه، کردستان، ایلام، لرستان و کردستان عراق‌.
همه جانم داغدار هم‌قومی و هم‌نژادی‌های بزرگوارم است‌.
این چنان حالم بد است که نمی‌توانم چیزی بگویم‌. این چنان حالم بد است که نمی‌توانم بنویسم‌. این چنان حالم بد است که تنها می‌توانم برایشان با اشک لالایی بخوانم...
علی قمصری‌: از زلزله در پارس، دگر سایه گهی نیست/ گر بر سرِ کس سایه‌ای افتد ز سحاب است
قوتی نه ولوتی نه در این روز جگرسوز/ گر بوی طعام است ز دل‌های کباب است
تسلیت به کرمانشاه، ایلام و کردستان
رضا صادقی‌: ته سلیه ت بو هه م وه ته نانی کوردم‌.‌.‌.‌.
هه م وه ته نم
ژانی تو ژانی منه‌.‌.‌.
خه می‌تو خه می‌منه‌.‌.‌.
شه ریکیم له خه م تان
هدیه تهرانی‌: ته سلیه‌ت به هه موو خه لکی کورد‌. ‌هاو ده ردی ئیوه م‌.‌.‌. تسلیت به هموطنان و جهان‌.
الهام پاوه‌نژاد‌: لای لای نه مامی ژیانم
من وینه‌ی باخه وانم
به دل چاودیریت ده که م
بخه وه ده ردت له گیانم
هه‌ی لایه لایه لایه هی لای لایی
کورپه‌ی شیرینم لایه
بنوه تاکووسبه ینی
مژده‌ی ئاواتم دینی...
هوتن شکیبا‌: کام قصر شیرین تلخ شد، سر پل ذهاب اشک ریخت، حلبچه و سلیمانیه زانوی همیشگی غم بغل کرد و کردستان فرزندانش را محکم‌تر از همیشه بغل کرد‌.
تسلیت به مردمی که همیشه سختی و غم همراه زندگیشونه ولی «امید» رو مرهم زخماشون میکنن‌.
دایه گیان روژیکی بی خه م و په ژاره له ریگه دایه
کوروش سلیمانی‌: پروردگارا‌! یا ارحم الرحمین‌.‌.‌. ای که تو قادر و عظیم و رحمان و رئوف و رحیم هستی، ترا به بزرگی‌ات در این شبِ وحشت و هراس یاور و پشتیبان و مراقبِ مردم ما باش...
من که با بدرقه‌ عزیزانم سفر آغاز کردم شهر در آرامش می‌درخشید‌.‌.‌. به تهران رسیدم و باخبر شدم و قلب من با شهرم لرزید‌.‌.‌. جانم کرمانشاه ست، در کنار مادر و پدر و خواهران و برادران و فرزندان‌شان‌.‌.‌. نمی‌دانم امشب در شهرها و روستاهای مرزی زلزله‌زده مردم با آوار غم عزیزان‌شان چگونه سر می‌کنند‌.‌.‌. خواب ندارم اما با تمام وجودم و با توکل، برای خانواده‌ام، همشهری‌هایم و همه مردمی که خانه‌ها و دست و دل‌شان امشب در هرجا لرزید آرامش و راحتی و امنیت از خداوند مهربان و بخشنده طلب می‌کنم ‌.‌.‌. طلب سلامتی و مرهم برای آسیب‌دیدگان و تسلیت بابتِ جان‌باختگان این حادثه تلخ به کرمانشاه، به سرپلِ ذهاب، به دالاهو، به ثلاث باباجانی، به قصرشیرین، به کرند غرب و‌.‌.‌.؛ تسلیت به ایران...
سایر هنرمندان نیز با انتشار پیام‌های کوتاه این واقعه را تسلیت گفته و خواستار رسیدگی به حادثه‌دیدگان شدند‌.