حضور 2میلیون زائر ایرانی در مراسم راهپیمایی اربعین

احمد الصافی، نماینده مرجع عالی شیعیان عراق با اعلام مشارکت بیش از 13 میلیون زائر در مراسم اربعین خدمات ارائه شده به آنها را فوق‌العاده توصیف کرد. نماینده مرجع عالیقدر شیعیان عراق در کربلا تاکید کرد، اکثر زائران در ایام اربعین از دوستداران امام حسین (ع) بوده و شمار معدودی از آنها برای گسترش فرقه‌گرایی و ترویج شعارهای سیاسی تلاش می‌کنند.
نماینده آیت الله سید علی سیستانی، در جریان سخنرانی نماز جمعه در صحن شریف امام حسین (ع) گفت: بخش اعظم این جمع انبوه از شرکت‌کنندگان در زیارت اربعین برای ابراز علاقه و محبت‌شان نسبت به امام حسین (ع) و همدردی با اهل بیت ایشان حضور یافته‌اند و طبیعی است که در این میان افرادی با سوء استفاده از این راهپیمایی از طریق گسترش فرقه‌گرایی و ترویج شعارهای سیاسی و فیلمبرداری از صحنه‌های مربوطه و نشر آن در پایگاه‌های اجتماعی در راستای اهداف خود گام بردارند.
وی افزود: اینها موارد نادری است که به بیش از 99 درصد از جمع شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی مبارک که بیانگر شدت محبت به امام حسین (ع) است ارتباطی ندارد.
اسحاق جهانگیری نیز در جریان سفر به عراق و شرکت در گردهمایی بزرگ اربعین، هدف از سفر خود را شرکت در مراسم دینی و مذهبی اربعین در کنار عاشقان امام حسین(ع) و نیز عرض ارادت به ساحت مقدس ائمه اطهار (ع) عنوان کرد و افزود: از دیگر دلایل سفرم، تشکر و قدردانی از دولت و ملت عراق بخاطر میزبانی از میلیونها زائر امام حسین(ع) است.


معاون اول رییس جمهور ادامه داد: دولت و مردم عراق میزبانان خوبی هستند و مردم این کشور در مسیر نجف به کربلا تمام دارایی خود را خالصانه در اختیار زائرین قرار می‌دهند.
جهانگیری با اشاره به اینکه از سال گذشته آرامش و امنیت و تعداد شرکت کنندگان در این راهپیمایی افزایش چشمگیری داشته است، خاطرنشان کرد: امسال تعداد ایرانیانی که از مرزهای جمهوری اسلامی وارد عراق شده اند بیش از ۲ میلیون نفر است و این تعداد علاوه بر اتباع خارجی است که از طریق مرزهای ایران به عراق سفر کرده اند.
به گزارش ایسنا، وی اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش‌های دولت، ملت و نیروهای مسلح عراق، امنیت خوبی در عراق برقرار شده و با نابودی گروه‌های تکفیری، دولت عراق حاکمیت کامل دارد.