تاکید سپنتا بر آرامش

آفتاب‌یزد- گروه سیاسی: روابط‌عمومی دیوان عدالت اداری با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دستور موقت صادره در خصوص عضو شورای شهر یزد به قوت خود باقی است. در این اطلاعیه
آمده است:
«با توجه به برخی اخبار در رسانه‌های جمعی، مبنی بر اینکه آقای سپنتا نیکنام می‌تواند در جلسات شورای اسلامی شهر یزد حضور پیدا کند و به فعالیت خود ادامه دهد یا اینکه در این قضیه با قوه‌قضائیه توافقی صورت گرفته است به این وسیله اعلام می‌دارد: دستور موقت صادره از شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری به قوت خود باقی است و در این خصوص از ناحیه ریاست محترم قوه‌قضائیه نیز دستوری صادر و ابلاغ نشده است.» گفتنی است، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور پیش از این اعلام کرده بود سپنتا نیکنام می‌تواند در جلسات شورای شهر یزد حضور یابد.
سپنتا نیکنام: حاشیه دیگری اضافه نکنیم
در همین حال، سپنتا نیکنام، منتخب زرتشتی شورای شهر یزد پاسخ به سوالی درباره تصمیم خود برای کاندیداتوری در انتخابات آینده را به زمانی پس از رفع شدن مشکل فعلی موکول کرد. نیکنام در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط پیش آمده آیا تمایلی دارد که در انتخابات آینده شورای شهر یا مجلس کاندیدا شود یا خیر، گفت: تمام این سوالات را پاسخگو خواهم بود، ولی اجازه دهید از موقعیت فعلی خارج شویم و حاشیه دیگری را اضافه نکنیم. چون همین پاسخ‌های من می‌تواند خودش حاشیه جدیدی را ایجاد کند. فعلا به نظر من باید جو را آرام نگه داریم که بتوانیم مشکل را حل کنیم. او ادامه داد: بعد از حل شدن مشکل، پاسخگو خواهم بود. اما در حال حاضر شرایط خاصی را تجربه می‌کنیم و چون هدف همه ما حفظ آرامش در مملکت و رفع این موضوع است فعلا صحبتی در این باره نخواهم داشت. نیکنام در پاسخ به سوال دیگری درباره نظر او پیرامون طرحی با محوریت علی لاریجانی با هدف تعیین سهمیه برای اقلیت‌های مذهبی در شورای شهر گفت: ترجیح می‌دهم فعلا وارد این موضوعات نشوم و در جوی کاملا آرام موضوعات بررسی شود و پس از آن پاسخگو خواهم بود.