یزد با استاندار جدید








از اولین روز هفته استاندار جدید یزد بر مسند استانداری خدمت خود را آغاز و آقای میر محمدی
جای خود را پس از چهار سال و اندی به آقای محمود زمانی قمی دادند. لازم است به رسم ادب
از زحمات، تلاش ها و صبوری‌های آقای
میر محمدی قدردانی و به آقای زمانی خیر مقدم
بگوییم. امید است ایشان بتواند با تجارب فراوان و متنوعی که در مسئولیت استانداری و مدیریت اجرایی چند استان داشته است توفیق یابد با مشارکت نیروهای خوش فکر و متعهد و ایجاد فضای محبت و همکاری، فضای تحول و تحرک در جریان اجرایی و اقتصادی استان فراهم سازد. آنچه اهل نظر و تجربه می‌گویند امروز استان یزد بیش از هر چیز به انگیزه و نشاط برای کار و تلاش و کارآفرینی و تحرک نیاز دارد و انتظار می رود که استاندار محترم با این نگاه برنامه اجرایی خود را بدون فوت وقت آغاز نماید. بدیهی است در چند ماه گذشته و به ویژه پس از شروع کار دولت دوازدهم که استان در تکاپوی آمدن استاندار جدید بود بحث و گفتگوهای زیادی در محافل و مجالس مختلف و بین جریان های سیاسی و گروه های اقتصادی و مدیران دستگاه ها جاری و ساری بود و نقطه نظرات و دیدگاه های متفاوتی به دولت و وزارت کشور منعکس می شد تا اینکه بالاخره هفته گذشته با انتخاب استاندار توسط دولت این گفتگوها به پایان رسید و یا اگر در گوشه و کنار هنوز بعضی نقد و نظرهایی دارند به مرور خود را با تغییر و تصمیم دولت هرچند که بر نقد خویش باور دارند، هماهنگ و همراه
می سازند.
با شناختی که طی سالیان متمادی و مراودات کاری و دوستانه ای که با آقای زمانی داشته ام ایشان را مدیری فهیم، باتجربه، متعهد، مردمی، اصلاح طلب، متدین و متواضع می شناسم، که نظر و برنامه روشنی برای پیشرفت و توسعه یزد دارد و احترام ویژه ای برای مردم سخت کوش، خلاق و متدین دارالعباده و بزرگان استان قائل است.
از همه گروه های سیاسی و اجتماعی، از تشکل ها
و سازمان های غیر دولتی، از بزرگان و موثرین حوزه و دانشگاه، صنعت و بازار و از نخبگان و جوانان و مدیران و کارکنان اداری انتظار می رود
با توجه به شرایط حساس امروز کشور و توجه به همه محدودیت ها و منابع اعتباری و بودجه ای از طرفی و وجود مشکلات فراوان ناشی از تحریم و بیکاری و چالش های مهمی چون آب و محیط زیست و چالش صندوق ها و بانک ها از طرف دیگر، همگی دست یاری و همکاری به هم دهند و در جهت رشد و اعتلای هرچه بیشتر و بهتر استان تلاشو عقب ماندگی ها را جبران نمایند.
مزید بر ضرورت های فوق لازم است به فرصت های
بزرگ استان به ویژه ثبت جهانی شهر یزد که می تواند تحولی بزرگ در حوزه گردشگری، اشتغال و رونق اقتصادی ایجاد کند توجه نمود.
بهره مندی از نیروی انسانی با استعداد و آماده و جوانان و نخبگان استان به ویژه تقویت آموزش و پرورش و آموزش عالی و اعتلای دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی و اجرایی شدن طرح ها و برنامه ها و کریدر علم و فن آوری استان از دیگر نکات مهمی است که مدیریت جدید استان قطعاً در برنامه ریزی خود مورد عنایت قرار خواهد داد.
آقای استاندار در صحبت های کوتاه خود در مراسم تودیع و معارفه به درستی بر ضرورت مشورت با مدیران و استانداران سابق و صاحبان فکر و اندیشه در استان که یزد بحمدالله فراوان از این نعمت برخوردار است تاکید نموده اند. بدون شک باز نمودن عرصه و فضا برای طرح ایده ها و نظرات و جلب مشورت و مشارکت اهل نظر و تعهد، بهترین پشتوانه برای توفیق هرچه بیشتر مدیریت جدید استان خواهد بود. البته لازم است توجه داشت که زمان به سرعت درگذر است و باید از همه فرصت ها به خوبی بهره گرفت.