سفر هیئت ۷۰ نفره اروپایی به ایران

تسنیم: هیئت ۷۰ نفره از مقامات و فعالان اقتصادی اتحادیه اروپا که ۲۵ نفر از آنها عالی رتبه هستند، امروزدر تهران حضور می‌یابند و در صورت مثبت بودن نتیجه مذاکرات، وعده تأسیس دفتر اتحادیه قاره سبز در ایران داده شده است، تا شرایط تجارت با کشورمان تسهیل شود.
امروز هیئت 70 نفره از مقامات اروپایی و فعالان اقتصادی که 25 نفر از آنها نیز عالی‌رتبه هستند،  در  تهران حضور می‌یابند و دیدارهایی با مقامات ایرانی به ویژه در بخش کشاورزی خواهند داشت.
بر این اساس، این هیئت با ریاست فیل هوگان کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا، صبح امروز 2 دیدار با محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران و اعضای اتاق بازرگانی، خواهند داشت.
در هیئت  و جدا از 25 نفر از اعضای عالی‌رتبه، فعالان اقتصادی در حوزه‌های کشاورزی، صنایع غذایی و توسعه روستایی در ایران حضور می‌یابد. بنابراین گزارش، هدف  از حضور این هیئت در ایران،  بررسی ظرفیت‌های موجود و افزایش همکاری‌های تجاری به ویژه در بخش محصولات کشاورزی کشورمان اعلام شده است.برای صادرات محصولات کشاورزی به اروپا موانعی جدی مانند نقل و انتقال پول و تعرفه‌های گمرکی وجود دارد  در صورت مثبت بودن نتیجه مذاکرات، وعده تأسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران مطرح شده است که تحقق  آن، صادرات به این قاره را تسهیل کرده و سرعت می بخشد و در مجموع حجم تجارت ایران با قاره سبز را افزایش می‌دهد.