افق پيش‌رو ، اميدبخش موفقيت‌آميز و خوش عاقبت است

در اربعين شهادت سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين عليه‌السلام و اصحاب باوفاي ايشان، حسينيه امام خميني (ره) ميزبان هيات‌هاي دانشجويي از سراسر كشور بود و دانشجويان و دانشگاهيان در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي به عزاداري پرداختند.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رهبري، در اين مراسم مقام معظم رهبري در سخنان كوتاهي در جمع دانشجويان، ضمن تجليل از مراسم پرشور عزاداري اربعين حسيني گفتند: اين اجتماعات بايد عزم همگان را ثابت و استوار كند و مهم است كه در اين مسير همواره ثبات قدم داشته باشيم و تحت تاثير ناهمواري‌ها و دشواري‌ها قرار نگيريم.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: تلاش در راه خدا، اقامه حق و عدل و راه رسيدن به تمدن و جامعه اسلامي مسير دشوار و پرفراز و نشيبي است اما مشاهده مسير طي شده در انقلاب اسلامي و همچنين افق پيش‌رو، نشانه‌هايي كاملا اميد بخش، موفقيت‌آميز و خوش عاقبت را نشان مي‌دهد.
همچنين در ابتداي اين مراسم حجت‌الاسلام والمسلمين پناهيان با تبيين مفهوم «نصرت ولي خدا» آن را عبارتي عميق و برجسته خواند و گفت: در پناه نصرت ولي خداست كه ايمان و تقواي الهي ظهور و بروز مي‌يابد.


وي زيارت اربعين را اوج محبت مردم به ولي خدا دانست و افزود: پياده‌روي اربعين تمدن‌ساز و تجلي محبت و ايمان مردم و موجب اقتدار حق است.
حجت‌الاسلام پناهيان با اشاره به پياده‌روي بزرگ اربعين خاطرنشان كرد: فرهنگ پياده‌روي اربعين بايد در همه شؤون زندگي و توليدات فرهنگي جامعه ما تجلي يابد.
در اين مراسم، آقاي ميثم مطيعي نيز به مرثيه‌‍خواني و نوحه‌سرايي پرداخت.
در پايان اين مراسم دانشجويان نماز ظهر و عصر را به امامت رهبر انقلاب اسلامي اقامه كردند.