فرمان 9 گانه ضد فساد ربیعی به مدیران <شستا>

»از انتصاب اقوام، نزدیکان و خویشاوندان ذی‌نفوذان سیاسی، اقتصادی به سمت‌های مدیریتی پرهیز شود
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه در مقابل فشارهای بیرونی و تحمیل‌های غیرکارشناسی و زیاده‌خواهی‌های سیاسی اقتصادی خواهد ایستاد، دستورات ۹ گانه زیر را خطاب به مدیران هلدینگ‌های شستا ابلاغ کرد.
به گزارش «ایران»، دکتر علی ربیعی در جلسه‌ای چندساعته با مدیران شستا که تا پاسی از شب در سالن جلسات شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی ادامه داشت، دستورات ۹ گانه زیر را خطاب به مدیران هلدینگ‌های شستا ابلاغ کرد که به شرح زیر است:
۱- کاهش تصدیگری بنگاه‌ها در راستای مصوبات جلسات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت


۲- اصلاح و ارتقای بهره‌وری شرکت‌ها با تمرکز بر تکمیل زنجیره ارزش و افزایش بازدهی از دارایی‌ها
۳- تقویت انضباط مالی و نظارت مستمر بر هلدینگ‌های تابعه
۴- پایبندی به شفافیت و گردش صحیح اطلاعات و پاسخگویی به افکار عمومی
۵- اتکا به مدیریت با ثبات و شایسته‌سالار، اقتصادی و مشورت‌پذیر
۶- اولویت قرار دادن جذب سرمایه‌گذاری خارجی و گسترش فعالیت‌های بین‌المللی در ابعاد سرمایه‌گذاری
۷- به کارگیری نخبگان علمی، شایستگان گمنام بویژه نخبگان دانشگاهی در سطوح مدیریتی و هیأت‌مدیره‌ها
۸ - جلوگیری از اتلاف سرمایه توسط ذینفعان من غیرالحق
۹- پرهیز از انتصاب اقوام، نزدیکان و خویشاوندان ذی نفوذان سیاسی، اقتصادی به سمت‌های مدیریتی.
لازم به ذکر است در این دیدار لطفی مدیرعامل، ترکان رئیس هیأت مدیره و مدیران هلدینگ‌های 9 گانه شستا حضور داشتند. پیش از صحبت های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیران هلدینگ‌ها  گزارشی از وضعیت‌ها، چالش‌ها و مسائل شرکت‌ها ارائه دادند.
دهک‌های پایین باید یارانه بیشتری بگیرند
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تعیین شاخص‌های کلی بودجه سال 1397 در هیأت دولت خبر داد و گفت: باید دهک‌های پایین از یارانه بیشتری برخوردار شوند.
«علی ربیعی» درباره چگونگی توزیع یارانه‌ها در بودجه سال 1397 افزود: هنوز دولت در این زمینه بحث و جلسه‌ای نداشته است که هیأت وزیران بتواند تصمیمی اتخاذ کند.
وی تصریح کرد: هنوز پیش‌نویس بودجه سال آینده در دولت مطرح نشده است، ولی بحث  درباره شاخص‌های کلی و عمده بودجه مشخص شده که درباره فقرزدایی و مبارزه با فقر مطلق، اشتغال و جهت‌گیری بودجه به سمت اشتغالزایی، افزایش بودجه عمرانی و بحث تأمین آب بوده که این موارد و جهت گیری‌های عمده بودجه در سال آینده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه درباره توزیع یارانه‌ها دیدگاه خاص و شخصی دارد، افزود: به نظر من باید  یارانه افراد کم درآمد و دهک‌های پایین جامعه بیشتر شود تا افرادی که دارای حداقل دستمزدند بتوانند از یارانه بیشتری برخوردار شوند.
وی درگفت‌و‌گو با ایرنا خاطرنشان کرد، ما باید بتوانیم کف حمایت اجتماعی را داشته باشیم و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، هم برنامه خروج را در مدت 2سال برای توانمندسازی دهک‌های پایین اجرایی کرده و هم بتوانیم افراد کم درآمد را با افزایش مبلغ یارانه پوشش بیشتری دهیم. دولت هر ماه برای پرداخت یارانه نقدی حدود ۳۴ هزار میلیارد ریال اختصاص می‌دهد.

برش
حقوق مهر ماه بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد این هفته پرداخت می شود
اکبرنوروزی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد: با دستور دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پیگیری‌های انجام شده بویژه هماهنگی‌های بین دستگاهی، حقوق مهرماه بازنشستگان فولاد تأمین و تا اواسط این هفته به حساب بازنشستگان عزیز واریز می‌شود. همچنین پیگیری‌های لازم در سطح مسئولان اجرایی ذی ربط و نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت پرداخت حقوق و مطالبات ماه‌های آتی بازنشستگان فولاد از دولت با استناد به‌بند «پ» ماده 12 برنامه ششم توسعه نیز درحال انجام است.