در برابر زياده‌خواهي‌ها مي‌ايستم


گروه اجتماعي: علي ربيعي، وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي يکي از افرادي بود که انتخاب مجدد آن به‌عنوان گزينه وزارت در کابينه دولت دوم حسن روحاني از همان ابتدا با حاشيه‌هايي همراه بود. زماني که دولت دوازدهم کار خود را به صورت رسمي‌آغاز کرد بازار گمانه‌زني‌ها درباره کابينه احتمالي بسيار داغ بود و هر روز ليست جديد منتشر مي‌شد که يا منبع خاصي نداشت يا صرفا شنيده‌هاي بعضي از فعالان سياسي بود. هنوز دوره ماه عسل دولت به پايان نرسيده بود که نمايندگان مجلس علي ربيعي وزير کار را پس از رحماني فضلي تبديل به دومين کارت زرد دولت کردند. در همين حال در هفته گذشته بود که براي سومين بار نام علي ربيعي براي استيضاح مطرح شده است. وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي دولت اول و دوم روحاني که از زمان تصدي اين وزارتخانه همواره با مخالفت‌هاي جدي نمايندگان مجلس روبه‌رو شده است؛ چه آن زمان که مجلس نهم در راس کار بود و چه حالا که مجلس دهمي‌ها طرح جديد استيضاح او را با ۵۰ امضا به جريان انداخته‌اند. امضاهاي اين طرح استيضاح که از چند روز پيش با نام ۲۰ نماينده کليد خورده بود حالا افزايش يافته و بنابر اعلام حسين مقصودي نماينده سبزوار و عضو کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس به ۵۰ امضا رسيده و قرار است، پس از سرکشي نمايندگان به حوزه‌هاي انتخابيه‌شان به هيات‌رئيسه پارلمان تقديم شود.
محورهاي استيضاح
«مديريت نامناسب زيرمجموعه‌هاي وزارت کار»، «بي‌توجهي به حقوق کارگران»، «عدم پيگيري مستمر اقتصاد مقاومتي در وزارت راه» «وضعيت نامناسب صندوق‌هاي بازنشستگي» و «عملکرد نامناسب صندوق کارآفريني» ازجمله مهم‌ترين محورهايي است که به گفته اين نماينده مجلس، مجلس دهمي‌ها را بر آن داشته تا با گذشت تنها دو ماه و نيم از آغاز به کار دولت دوازدهم، تقاضاي خود براي استيضاح علي ربيعي را مطرح کنند. متقاضيان اين طرح بر اين باورند که وزيري جوان و فعال بايد جايگزين ربيعي در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي شود.
ايستادگي وزير در مقابل فشارها
در همين حال وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با تاکيد بر اينکه در مقابل فشارهاي بيروني و تحميل‌هاي غيرکارشناسي و زياده خواهي‌هاي سياسي اقتصادي خواهد ايستاد، دستورات ۹ گانه‌اي را خطاب به مديران هلدينگ‌هاي شستا ابلاغ کرد. به گزارش ايسنا، دکتر علي ربيعي در جلسه‌اي چندساعته با مديران شستا که تا پاسي از شب در سالن جلسات شرکت سرمايه گذاري تامين اجتماعي ادامه داشت دستورات ۹ گانه زير را خطاب به مديران هلدينگ‌هاي شستا ابلاغ کرد که به شرح زير است:
۱- کاهش تصدي گري بنگاه‌ها در راستاي مصوبات جلسات ستاد هماهنگي اقتصادي دولت
۲- اصلاح و ارتقاي بهره وري شرکت‌ها با تمرکز برتکميل زنجيره ارزش و افزايش بازدهي از دارايي‌ها
۳- تقويت انضباط مالي و نظارت مستمر بر هلدينگ‌هاي تابعه
۴- پايبندي به شفافيت و گردش صحيح اطلاعات و پاسخگويي به افکار عمومي‌
۵- اتکا به مديريت با ثبات و شايسته سالار ، اقتصادي و مشورت پذير 
۶- اولويت قرار دادن جذب سرمايه گذاري خارجي و گسترش فعاليت‌هاي بين‌المللي در ابعاد سرمايه‌گذاري، سرمايه‌پذيري
۷-  به کارگيري نخبگان علمي، شايستگان گمنام بويژه نخبگان دانشگاهي در سطوح مديريتي و هيات مديره‌ها 
۸ - جلوگيري از اتلاف سرمايه توسط ذينفعان من غيرالحق 
۹-پرهيز از انتصاب اقوام، نزديکان و خويشاوندان ذي نفوذان سياسي اقتصادي به سمت‌هاي مديريتي .
لازم به ذکر است در اين ديدار لطفي مديرعامل، ترکان رئيس هيات مديره و مديران هلدينگ‌هاي 9 گانه شستا حضور داشتند. پيش از صحبت‌هاي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي، مديران هلدينگ‌ها گزارشي از وضعيت‌ها، چالش‌ها و مسايل شرکت‌ها ارائه دادند.