سازمان ملل: عربستان به محاصره مردم یمن پایان دهد

سازمان ملل متحد از عربستان خواست به محاصره انسانی «فاجعه بار» علیه مردم یمن پایان دهد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، سازمان ملل متحد از اقدام ائتلاف تحت فرماندهی عربستان در بمباران صنعا ابراز نگرانی کرد و از همه طرف‌ها خواست مراقب باشند.
سازمان ملل متحد همچنین از عربستان سعودی خواست تا به محاصره انسانی «فاجعه بار» خود علیه مردم یمن پایان دهد و اجازه دهد مواد غذایی و سوخت وارد یمن شود.
دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد اگر مسیر دسترسی بشردوستانه به یمن باز نشود، هفت میلیون انسان در یمن که با قحطی و بحران روبرو هستند، با «فاجعه» روبرو خواهند شد، بحرانی که پیشتر نیز بدترین بحران انسانی جهان نام گرفته است.


سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن درمورد هر گونه تجاوزی در ساحل غربی یمن به کشورهای متجاوز هشدار داد. محمد عبدالسلام در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت هرگونه حماقت دشمن در ساحل غربی کشور منجر به این خواهد شد که مردم یمن تصمیم تعیین‌کننده خود را در دریای سرخ اتخاذ کنند.
از سوی دیگر سازمان ملل در پی تهدید عربستان به محاصره دریایی یمن از کشتی‌های تجاری خواست فورا بنادر غرب یمن را ترک کنند
در متن این پیام آمده است با توجه به شرایط امنیتی فعلی در یمن به ویژه در این دو بندر واقع در دریای سرخ تمامی کشتی‌ها باید منطقه الحجز و بندرهای الصلیف و الحدیده را ترک کرده و به بندری دیگر بروند.
در ادامه نامه مذکور آمده است، این هشدار در راستای حفظ امنیت این کشتی‌ها، کادر و کالاهای موجود در آنها صادر شده است. این تیم در ادامه اطلاعات بیشتری درباره ماهیت تهدیدات احتمالی برای کشتی‌های مذکور ارائه نکرد.
این هشدار تنها یک روز پس از مسدود شدن موقت تمامی گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی یمن توسط ائتلاف عربی به یمن به رهبری عربستان اتخاذ شد.
در همین میان سازمان بهداشت جهانی با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از محاصره یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی اعلام کرد، این محاصره تلاش‌های ما برای مقابله با بیماری وبا را با مشکل مواجه ساخته است.
براساس این گزارش، این در حالی است که پیشتر سازمان ملل از ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان خواسته بود تا به منع فاجعه بار وصول کمک‌های بشردستانه به یمن پایان دهد.
این سازمان تاکید کرده بود: اگر راه ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن هموار نشود، این کشور با مشکل گرسنگی 7 میلیون یمنی مواجهه خواهد شد.
این سازمان همچنین از بمباران صنعا توسط ائتلاف ضد یمنی به سرکردگی عربستان ابراز نگرانی کرده بود.
منصور هادی در عربستان درحبس خانگی قرار گرفت
براساس گزارش رسانه آمریکایی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن و پسرانش در عربستان در بازداشت خانگی هستند و ریاض برای خشنودی امارات، مانع از بازگشت آنها به یمن می‌شود.
آسوشیتدپرس گزارش داد «مقامات یمنی گفتند که عربستان سعودی طی چند ماه اخیر مانع از بازگشت رئیس‌جمهور یمن، پسران و مقامات نظامی دولت او به یمن شده است؛ اقدامی که نشانه‌ای از این است که رهبر در تبعید چقدر در جنگی که به نام او توسط ائتلاف به رهبری سعودی انجام شده، شدیدا تضعیف شده است».
این مقامات یمنی، دلیل این ممنوعیت را «دشمنی شدید بین منصور هادی و امارات می‌دانند؛ اماراتی که عضوی از ائتلاف سعودی است.
سایر اخبار این روزنامه
تجارت 52 میلیارد دلاری ایران با جهان در 7 ماهه سال 96 رهبر معظم انقلاب اسلامی در درس خارج فقه: «پیاده‌روی اربعین» نماد پرشکوه پیروان اهل‌بیت(ع) است موگرینی: کنگره می‌خواهد آمریکا را در برجام نگه دارد دکتر عراقچی: برجام باید به عنوان مشعل امید در دنیای دیپلماسی، روشن بماند خبرگزاری رسمی چین مطرح کرد؛ همکاری ایران و روسیه اقدامات ضد برجامی ترامپ را خنثی می‌کند وضعیت صفر ایران در بازاریابی گردشگری سلامت شرط وزیر بهداشت برای ساخت بیمارستان‌های ویژه گردشگران کربلای معلا میزبان میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی در مراسم اربعین حسینی دکتر روحانی در تماس تلفنی رئیس جمهور لبنان: از هیچ کمکی در جهت تقویت ثبات و استقرار در لبنان دریغ نخواهیم کرد درجلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست دکتر روحانی؛ نظام ملی پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی تصویب شد در دیدار سرلشکرجعفری با رئیس ستاد ارتش پاکستان: اسلام مهم‌ترین عامل وحدت دوملت است دکتر روحانی در تماس تلفنی رئیس جمهور لبنان: از هیچ کمکی در جهت تقویت ثبات و استقرار در لبنان دریغ نخواهیم کرد وزیر نیرو: وضعیت ذخایر آبی کشور وخیم است سازمان ملل: عربستان به محاصره مردم یمن پایان دهد سخنی با مرکز رسیدگی به امور مساجد آل سعود؛ حاکمیت شکننده