درجلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست دکتر روحانی؛ نظام ملی پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی تصویب شد

نظام ملی پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی در جلسه عصر دوشنبه شورای عالی فضای مجازی به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور به تصویب رسید.
براساس مصوبه مذکور، حوادثی که در حوزه عمومی به وقوع می‌پیوندد، توسط نیروی انتظامی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و حوادثی که در سازمان‌ها رخ می‌دهد از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رسیدگی خواهد شد.
همچنین در این مصوبه همه دستگاه‌ها موظف شدند که با حوادث فضای مجازی دستگاه مربوط به خود مقابله کنند و در این رابطه از امکانات بخش خصوصی استفاده نمایند.
طبق این مصوبه مسئولیت جمع‌آوری ادله دیجیتال در جرایم عمومی فضای مجازی به عهده نیروی انتظامی می‌باشد و مسئولیت جمع آوری ادله دیجیتال تخلفات اداری در سازمان‌ها به عهده سازمان حراست کل کشور خواهد بود.
در جلسه شورای عالی فضای مجازی همچنین وضعیت سطح سایبری کشور در مقایسه با کشورهای دیگر و راه‌های توسعه و افزایش قدرت سایبری کشور به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
سایر اخبار این روزنامه
تجارت 52 میلیارد دلاری ایران با جهان در 7 ماهه سال 96 رهبر معظم انقلاب اسلامی در درس خارج فقه: «پیاده‌روی اربعین» نماد پرشکوه پیروان اهل‌بیت(ع) است موگرینی: کنگره می‌خواهد آمریکا را در برجام نگه دارد دکتر عراقچی: برجام باید به عنوان مشعل امید در دنیای دیپلماسی، روشن بماند خبرگزاری رسمی چین مطرح کرد؛ همکاری ایران و روسیه اقدامات ضد برجامی ترامپ را خنثی می‌کند وضعیت صفر ایران در بازاریابی گردشگری سلامت شرط وزیر بهداشت برای ساخت بیمارستان‌های ویژه گردشگران کربلای معلا میزبان میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی در مراسم اربعین حسینی دکتر روحانی در تماس تلفنی رئیس جمهور لبنان: از هیچ کمکی در جهت تقویت ثبات و استقرار در لبنان دریغ نخواهیم کرد درجلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست دکتر روحانی؛ نظام ملی پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی تصویب شد در دیدار سرلشکرجعفری با رئیس ستاد ارتش پاکستان: اسلام مهم‌ترین عامل وحدت دوملت است دکتر روحانی در تماس تلفنی رئیس جمهور لبنان: از هیچ کمکی در جهت تقویت ثبات و استقرار در لبنان دریغ نخواهیم کرد وزیر نیرو: وضعیت ذخایر آبی کشور وخیم است سازمان ملل: عربستان به محاصره مردم یمن پایان دهد سخنی با مرکز رسیدگی به امور مساجد آل سعود؛ حاکمیت شکننده