کربلای معلا میزبان میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی در مراسم اربعین حسینی

بخش اخبار جهان: شهر مقدس کربلای معلا چندروزی است که پذیرای زائران و عزاداران سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام است تا در اربعین حسینی شاهد اوج حضور عاشقان و دلباختگان سیدالشهدا از عراق و اقصی‌نقاط جهان باشد.
حرکت میلیونی و عظیم زائران و عزاداران حسینی از مرزهای زمینی به سمت شهر مقدس کربلای معلا همچنان ادامه دارد و زائران عراقی نیز از بغداد و استان‌های عراق به سمت کربلا سرازیر شده‌اند.
زائران استان‌های دیاله، کرکوک و صلاح الدین از اوائل ماه صفر پیاده روی خود را به سمت کربلا آغاز کردند و در اوایل هفته جاری طلایه‌داران آنها از استان‌های شمالی بغداد به پایتخت عراق رسیدند.
نیروهای امنیتی عراق با تشدید تدابیر امنیتی و ایجاد محورهای مشخص برای حرکت مشترک زائران بغداد و استان‌های شمالی پایتخت عراق، آنها را از چند جاده کمربندی به سمت جنوب بغداد هدایت می‌کنند.


زائرانی که از محلات مختلف بغداد حرکت می‌کنند به همراه زائران استان‌های شمالی عراق، در نهایت در جنوب بغداد در منطقه "الدوره" به هم پیوسته و به سمت کربلا پیاده روی می‌کنند.
حرکت پیاده روی زائران اربعین حسینی از اول ماه صفر، از "راس البیشه" جنوبی‌ترین نقطه عراق در استان بصره شروع شد و آخرین حرکت پیاده روی زائران حسینی متعلق به بغداد است که معمولا در چهار پنج روز آخر مانده به اربعین شروع می‌شود.
امسال هم با توجه به پیش‌بینی جمعیت زیاد حاضر در مراسم اربعین حسینی، بسیاری از اهالی بغداد ترجیح داده‌اند یک هفته زودتر، آیین زیارت اربعین حسینی را آغاز کنند تا به موقع از کربلا خارج شوند و به این ترتیب به زائرانی که از اماکن دور، پیاده به کربلا آمده اند، اجازه برپایی راحت آیین زیارت اربعین حسینی را بدهند.
با شروع حرکت عظیم پیاده روی زائران از بغداد، انتظار می‌رود که هیاهوی شهری پایتخت عراق در روزهای آینده، به دلیل تخلیه شهر و رفتن اکثریت مردم به کربلا، بطور محسوسی فروکش کند.
در زمان حاضر شهرهای جنوبی عراق مانند بصره، ناصریه و السماوه چنین وضعیتی دارند و این شهرها به دلیل حرکت بخش اعظم مردم به سمت کربلای معلا تقریبا روزهای خلوتی را سپری می‌کنند.
خلوتی شهرها در این ایام به حدی است که نیروهای پلیس پایتخت برای حراست بیشتر از خانه‌های مردم، در آماده باش بسر می‌برند و گشت‌های ویژه این نیروها در سطح وسیعی فعال شده است.
شهرهای استان‌های بصره، الناصریه، السماوه، دیوانیه، العماره و روستاهای این استان‌ها، بر سر راه کربلای معلا نیز این روزها بطور محسوسی خلوت شده‌اند.
سایر اخبار این روزنامه
تجارت 52 میلیارد دلاری ایران با جهان در 7 ماهه سال 96 رهبر معظم انقلاب اسلامی در درس خارج فقه: «پیاده‌روی اربعین» نماد پرشکوه پیروان اهل‌بیت(ع) است موگرینی: کنگره می‌خواهد آمریکا را در برجام نگه دارد دکتر عراقچی: برجام باید به عنوان مشعل امید در دنیای دیپلماسی، روشن بماند خبرگزاری رسمی چین مطرح کرد؛ همکاری ایران و روسیه اقدامات ضد برجامی ترامپ را خنثی می‌کند وضعیت صفر ایران در بازاریابی گردشگری سلامت شرط وزیر بهداشت برای ساخت بیمارستان‌های ویژه گردشگران کربلای معلا میزبان میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی در مراسم اربعین حسینی دکتر روحانی در تماس تلفنی رئیس جمهور لبنان: از هیچ کمکی در جهت تقویت ثبات و استقرار در لبنان دریغ نخواهیم کرد درجلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست دکتر روحانی؛ نظام ملی پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی تصویب شد در دیدار سرلشکرجعفری با رئیس ستاد ارتش پاکستان: اسلام مهم‌ترین عامل وحدت دوملت است دکتر روحانی در تماس تلفنی رئیس جمهور لبنان: از هیچ کمکی در جهت تقویت ثبات و استقرار در لبنان دریغ نخواهیم کرد وزیر نیرو: وضعیت ذخایر آبی کشور وخیم است سازمان ملل: عربستان به محاصره مردم یمن پایان دهد سخنی با مرکز رسیدگی به امور مساجد آل سعود؛ حاکمیت شکننده