وضعیت صفر ایران در بازاریابی گردشگری سلامت شرط وزیر بهداشت برای ساخت بیمارستان‌های ویژه گردشگران

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم حرکت حوزه سلامت به خارج از مرزهای کشور و ضرورت ورود بخش خصوصی به این مقوله گفت: ما تعهد می‌کنیم که تا پایان دولت دوازدهم هر کجا که فکر کردیم می‌توانید بیمارستانی در حوزه گردشگری سلامت بسازید و نرخ‌تان هم نرخ رقابتی به عنوان مبنا باشد، از آن حمایت کنیم.
دکتر سید حسن هاشمی در همایش روسای بیمارستان‌های دارای واحد پذیرش بیماران بین‌الملل با بیان اینکه موضوع گردشگری در اقتصاد سلامت بسیار اهمیت دارد، گفت: هر کشوری که در این حوزه توانمند باشد، می‌تواند از طریق گردشگری سلامت برای خود ثروت آفرینی کند؛ بویژه این موضوع برای ایران که دارای تمدنی کهن، فرهنگی غنی، کشوری زیبا و جاذبه‌های گردشگری زیادی است، صدق می‌کند.
وی افزود: در موضوع گردشگری سلامت، وزارت بهداشت، نظام پزشکی و انجمن‌ها کارشان را به نحو احسن انجام داده‌اند و سرمایه بسیار افتخارآمیزی را برای این کشور ایجاد کرده‌اند که امروز ما میراث‌دار آن هستیم و همکاران بسیار عالم، ماهر، با اخلاق و مجربی داریم که بی‌نظیرند، اما افسوس که تمام دانش و مهارت‌شان در مرزهای دانش کشور محبوس شده و در صحنه بین‌المللی حضور اندک و کوتاه مدتی دارند. البته این موضوع به دلیل شرایط ایجاد شده در کشور مانند پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ هشت ساله دفاع مقدس و ایران هراسی‌هایی بوده که برایمان ایجاد کردند و هم مشتاقان را از دانش ما محروم کرده و هم دانشمندان‌مان را محبوس کردند تا نتوانند برای درمان غیرایرانیان به صورت اثربخش‌تر ظاهر شوند.
دکتر هاشمی با بیان اینکه کار حوزه سلامت که تربیت پزشک بوده به خوبی اتفاق افتاده، ادامه داد: بر این اساس نه تنها از این بابت کمبودی نداریم بلکه وقتی خودمان را با همسایگان‌مان که گرفتاری‌های ما را نداشتند، مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که آنها فاصله قابل توجهی با جمهوری اسلامی ایران دارند. این در حالیست که وقتی خودمان را از نظر گردشگری با این کشورها که نه این ثروت افتخارآمیز را دارند و نه توان و دانش آن را، مقایسه می‌کنیم می‌بینیم که از آنها عقب هستیم.


وزیر بهداشت با بیان اینکه برای تقویت گردشگری سلامت در کشور باید به راحتی توریست‌ها و قیمت توجه کنیم، گفت: در حال حاضر می‌بینیم که گردشگران سلامت حتی از کشورهای آمریکایی هم به هند، چین و سایر کشورهای منطقه می‌روند. بنابراین بخش خصوصی ما هم باید قیمت‌هایش را طوری در منطقه تنظیم کند که برای گردشگر سلامت جاذبه داشته باشد. از طرفی مسئله ارائه تسهیلات برای راحتی گردشگر نیز حائز اهمیت است که این موضوع مستلزم وجود آژانس‌های مناسب است تا از زمان ورود تا خروج گردشگر او را حمایت کند.
دکتر هاشمی تاکید کرد: البته انجام این اقدامات کار وزارت بهداشت نیست و اگر چنین انتظاری از وزارت بهداشت داشته باشیم هیچ کاری در این حوزه از پیش نمی‌بریم. در حال حاضر بیماران زیادی از کشورهای مختلف علاقمندند تا برای درمان‌شان به ایران بیایند، اما به دلیل کمرنگ بودن حضور بخش خصوصی، افراد مرتبط یا نامرتبطی وارد این حوزه شدند که به سود کوتاه مدت توجه دارند و ما هم نشسته‌ایم و نگاه می‌کنیم.
دکتر هاشمی ادامه داد: از طرفی وضعیت بازاریابی ما صفر است و حتی آژانسی نداریم که بتواند همه تسهیلات را به بیماران کشورهای دیگر با قیمتی مناسب ارائه دهد. خدمات پس از فروش‌مان نیز متناقض است.
هاشمی با بیان اینکه جامعه پزشکی ما نیازی به کسب درآمد از طریق درمان بیماران خارجی ندارد، گفت: اما اگر این ثروت را ثروتی ملی محسوب کنیم همه باید از آن مراقبت کنند. در عین حال باید توجه کرد که خطاکار در همه اصناف وجود دارند اما آیا با همه صنوف هم همین کار را کرده‌ایم. اگر با دولت یا شخص وزیر بهداشت مشکل داریم، چرا یک سرمایه ملی را می‌زنید؟
وی ادامه داد: ما تعهد می‌کنیم که تا پایان دولت دوازدهم هر کجا که فکر کردیم می‌توانید بیمارستانی در حوزه گردشگری سلامت بسازید و نرخ‌تان هم نرخ رقابتی به عنوان مبنا باشد ما از آن حمایت می‌کنیم. در حوزه قیمتگذاری هم K بخش خصوصی را به عنوان سقف قرار می‌دهیم و زیر این قیمت خدمت ارائه کنید. به نظر من کسی که خدمت با کیفیت‌تری ارائه دهد، برنده است. از نظر تجهیزات هم هر چه برای این بیمارستان‌ها نیاز داشته باشید ما در اختیارتان می‌گذاریم.
سایر اخبار این روزنامه
تجارت 52 میلیارد دلاری ایران با جهان در 7 ماهه سال 96 رهبر معظم انقلاب اسلامی در درس خارج فقه: «پیاده‌روی اربعین» نماد پرشکوه پیروان اهل‌بیت(ع) است موگرینی: کنگره می‌خواهد آمریکا را در برجام نگه دارد دکتر عراقچی: برجام باید به عنوان مشعل امید در دنیای دیپلماسی، روشن بماند خبرگزاری رسمی چین مطرح کرد؛ همکاری ایران و روسیه اقدامات ضد برجامی ترامپ را خنثی می‌کند وضعیت صفر ایران در بازاریابی گردشگری سلامت شرط وزیر بهداشت برای ساخت بیمارستان‌های ویژه گردشگران کربلای معلا میزبان میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی در مراسم اربعین حسینی دکتر روحانی در تماس تلفنی رئیس جمهور لبنان: از هیچ کمکی در جهت تقویت ثبات و استقرار در لبنان دریغ نخواهیم کرد درجلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست دکتر روحانی؛ نظام ملی پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی تصویب شد در دیدار سرلشکرجعفری با رئیس ستاد ارتش پاکستان: اسلام مهم‌ترین عامل وحدت دوملت است دکتر روحانی در تماس تلفنی رئیس جمهور لبنان: از هیچ کمکی در جهت تقویت ثبات و استقرار در لبنان دریغ نخواهیم کرد وزیر نیرو: وضعیت ذخایر آبی کشور وخیم است سازمان ملل: عربستان به محاصره مردم یمن پایان دهد سخنی با مرکز رسیدگی به امور مساجد آل سعود؛ حاکمیت شکننده