موگرینی: کنگره می‌خواهد آمریکا را در برجام نگه دارد

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که بمنظور بحث و رایزنی با مقامات دولت و کنگره آمریکا در باره حفظ و اجرای برجام به واشنگتن سفر کرده، گفت: کنگره می‌خواهد آمریکا را در برجام نگه دارد.
وی با اشاره به این که اجرای کامل برجام یکی از قطعات مهم پازل امنیت خاورمیانه است،افزود:تجارت و سرمایه‌گذاری ما در ایران پس از برجام به صورت قابل‌توجهی افزایش یافت.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: سفر به آمریکا برای حفظ تماس با دولت و کنگره در خصوص مجموعه‌ای از مسائل مشترک میان دو طرف صورت گرفته است و ما همچنان بر اجرای کامل توافق هسته‌ای با ایران تاکید داریم.
وی افزود: از همه طرف‌های دخیل در موافقتنامه هسته‌ای ایران خواستاریم به توافق‌های به دست آمده پایبند باشند. تضمین‌هایی از طرف‌های مختلف در کنگره آمریکا دریافت کرده‌ایم مبنی بر اینکه قانونگذاران آمریکا خواستار پایبندی آمریکا به موافقتنامه هسته‌ای ایران هستند.


وی گفت: ما به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و هشتمین گزارش آن که در آن تاکید شده است ایران به طور کامل به تعهدات هسته‌ای خود پایبند بوده است اعتماد داریم.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ما تاکید و تصریح کرده‌ایم که اتحادیه اروپا و کشورهای عضو این اتحادیه، منافع خود را محافظت خواهند کرد. من باید یکبار دیگر تصریح کنم که امنیت اتحادیه اروپا در این میان مهمتر از دیگر منافع ماست. ما معتقدیم که اجرای کامل توافقنامه هسته‌ای با ایران یکی از مهمترین عناصر ساختار سیاسی منطقه ماست. لذا منافع امنیتی ما اقتضا می‌کند که این توافقنامه را حفظ کنیم و به آن ادامه بدهیم.
وی افزود:اتحادیه اروپا در رویه قانون‌گذاری کنگره آمریکا در قبال برجام دخالت نمی‌کند.اما از همه طرف‌های دخیل در موافقتنامه هسته‌ای ایران خواستاریم به توافق‌های به دست آمده پایبند باشند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درسفر به واشنگتن همچنین با دو تن از نمایندگان کنگره آمریکا دیدار و درباره برجام و سایر مسائل گفتگو کرد.
نمایندگی اتحادیه اروپا در آمریکا در حساب کاربری خود در توییتر نوشت «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنگره آمریکا با «الیوت انگل » عضو مجلس نمایندگان و همچنین سناتور «باب کورکر» دیدار کرد تا درباره توافق ایران و سایر مسائل سیاست خارجی با آنها گفتگو کند.
سایر اخبار این روزنامه
تجارت 52 میلیارد دلاری ایران با جهان در 7 ماهه سال 96 رهبر معظم انقلاب اسلامی در درس خارج فقه: «پیاده‌روی اربعین» نماد پرشکوه پیروان اهل‌بیت(ع) است موگرینی: کنگره می‌خواهد آمریکا را در برجام نگه دارد دکتر عراقچی: برجام باید به عنوان مشعل امید در دنیای دیپلماسی، روشن بماند خبرگزاری رسمی چین مطرح کرد؛ همکاری ایران و روسیه اقدامات ضد برجامی ترامپ را خنثی می‌کند وضعیت صفر ایران در بازاریابی گردشگری سلامت شرط وزیر بهداشت برای ساخت بیمارستان‌های ویژه گردشگران کربلای معلا میزبان میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی در مراسم اربعین حسینی دکتر روحانی در تماس تلفنی رئیس جمهور لبنان: از هیچ کمکی در جهت تقویت ثبات و استقرار در لبنان دریغ نخواهیم کرد درجلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست دکتر روحانی؛ نظام ملی پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی تصویب شد در دیدار سرلشکرجعفری با رئیس ستاد ارتش پاکستان: اسلام مهم‌ترین عامل وحدت دوملت است دکتر روحانی در تماس تلفنی رئیس جمهور لبنان: از هیچ کمکی در جهت تقویت ثبات و استقرار در لبنان دریغ نخواهیم کرد وزیر نیرو: وضعیت ذخایر آبی کشور وخیم است سازمان ملل: عربستان به محاصره مردم یمن پایان دهد سخنی با مرکز رسیدگی به امور مساجد آل سعود؛ حاکمیت شکننده