شناسايي ۲۳ متهم پرونده حمله تروريستي به مجلس


دادستان تهران با انتقاد از برخي رسانه‌ها که با برجسته نمودن جنبه‌هاي منفي در مبارزه با فساد اقتصادي، از اقدامات مثبت قوه قضاييه در مقابله با فساد غفلت مي‌نمايند، اظهار داشت: طي چند سال اخير پرونده‌هاي مهمي‌از سوي قضات دادسراي تهران به سرانجام رسيده و به عنوان مثال دادسراي جرايم اقتصادي طي سه سال اخير ميلياردها تومان در پرونده‌هاي تحت رسيدگي يا اجراي احکام صادره وصول کرده است.
عباس جعفري دولت‌آبادي افزود: اين آمار نشان مي‌دهد يک ناحيه از دادسراي تهران تا چه حد در رد مال و وصول جزاي نقدي از محکومان اقتصادي موفق بوده است. دادستان تهران به سرانجام رساندن پرونده‌هاي مهم را مويد عزم قوه قضاييه در مبارزه با فساد دانست.
دادستان تهران از جمله تدابير دادسراي تهران در افزايش کيفيت رسيدگي به جرايم عليه‌امنيت را، تخصصي نمودن رسيدگي به جرايم گروهک‌ها به‌ويژه گروهک تروريستي داعش اعلام نمود و با اظهار اين که تا کنون براي چهار قاضي دادسراي تهران ابلاغ ويژه جهت رسيدگي به جرايم اعضاي گروهک داعش صادر گرديده، اظهار داشت: تلاش دادسرا بر تخصصي نمودن رسيدگي به جرايم ساير گروهک‌ها مانند پژاک و منافقين است تا با قدرت و سرعت بيشتري چنين متهماني شناسايي و محاکمه شوند. دادستان تهران در خصوص پرونده اقدام گروهک تروريستي داعش نسبت به مجلس شوراي اسلامي، از شناسايي و دستگيري ۲۳ متهم مرتبط با اين پرونده و رسيدگي به اتهامات آن‌ها در ناحيه ۳۳ دادسراي تهران خبر داد و ضمن تشکر از سرپرست اين دادسرا، در خصوص پرونده ديگري که اخيراً در خصوص اعضاي گروهک داعش به دادسرا ارسال شده، اظهار داشت: اين پرونده موضوع اتهامات اشخاصي است که با خانواده‌هايشان به قصد پيوستن به گروهک داعش از ايران خارج شده و از راه ترکيه به سوريه رفته بودند و پس از عقب راندن گروهک داعش از خاک سوريه، به‌ناچار به ايران بازگشته‌اند؛ وي اظهار داشت: اکثريت اين افراد زناني هستند که شوهرانشان جزو سربازان گروهک داعش بوده و در جنگ به هلاکت رسيده يا دستگير شده‌اند. دادستان تهران با اعلام اين که پرونده اين افراد به دادسراي شهيد مقدس ارجاع شده است، در خصوص نحوه اقدامات زنان دستگير شده افزود: اين‌ها با علم به اين که داعش گروهي مسلح و معاند است، با اخذ وجه و دستمزد به خدمت اين گروهک درآمدند و حين دستگيري، وجوه قابل توجهي از آن‌ها کشف شده است. جعفري دولت‌آبادي هم‌چنين از تاييد حکم اعدام يک عضو گروهک داعش در ديوان عالي کشور خبر داد و در خصوص اقدامات اخير شمار معدودي در حمله به بانک‌ها و برخي اماکن عمومي‌اظهار داشت: حمله به بانک‌ها و احراق اماکن عمومي، جرم عليه‌امنيت است؛ زيرا به قصد مقابله با نظام محقق مي‌شود و به اين‌‌گونه جرايم در دادسراي شهيد مقدس رسيدگي مي‌شود.
دادستان تهران افزود: از خانواده‌ها مي‌خواهيم جوانان خود را کنترل کنند تا گرفتار فراخوان‌هاي فضاي مجازي جهت اقدام عليه‌امنيت نشوند. دادستان تهران در خصوص پرونده اتهامي‌مدير سايت الف و اظهارات وي، ضمن رد توجيهات نامبرده که با هدف غير مقصر نشان دادن خود ارائه گرديده گفت: مدير تارنما مسووليت کليه مطالب مندرج در آن و از جمله کامنت‌هاي ذيل هر مطلب را بر عهده دارد و چنان‌چه مفاد کامنت‌ها واجد وصف مجرمانه باشد، همانند متن قابل تعقيب است. جعفري دولت‌آبادي اظهارات توکلي را مويد تلاش وي براي القاي اين مطلب دانست که قوه قضاييه و دادستاني تهران مخالف آزادي بيان و حقوق مطبوعات است. دادستان تهران با اشاره به پرونده‌هاي متعددي که طي ساليان اخير عليه مدير سايت «الف» مفتوح و مورد محکوميت نيز داشته است، گفت: متهم در اين لايحه آورده است «اينجانب در بهار ۱۳۹۴ به اتهامات مشابهي محاکمه و متاسفانه پرونده به محکوميت ناحق من ختم شده‌ است»؛ پرونده‌هاي متعددي عليه مدير سايت «الف» در دادسراي تهران مفتوح گرديده که برخي از آن‌ها تا کنون به نتيجه نرسيده و حکم محکوميت نيز داشته است و چنين شمار گسترده‌اي از شکايات عليه نامبرده، نشان از بي‌توجهي در نقض قوانين کشور و حقوق اشخاص دارد. به‌علاوه برخي کامنت‌ها که مستند اعلام جرم شده در پرونده موجود است که مويد اتهام مدير مسوول سايت «الف» است و دادستاني تهران پس از صدور حکم دادگاه کيفري (يک) و ابلاغ آن اظهارنظر خواهد کرد. جعفري‌ دولت‌آبادي از تشکيل پرونده اتهامي‌يک باند کلاهبرداري از طريق تشکيل پرونده تصادفات صوري و دريافت خسارت‌ از شرکت‌هاي بيمه در دادسراي بعثت خبر داد و اظهار داشت: اعضاي اين باند به صورت سازمان يافته موفق شد‌ه‌اند با ايجاد تصادف‌هاي صوري از صندوق بيمه اجباري و شرکت‌هاي بيمه، چندين ميليارد تومان به عنوان خسارت و ديه دريافت کنند.