نسل اول انقلاب جای خود را به جوانان بدهد


رئيس فراکسيون اميد فعاليت اصلاح طلبان را به نفع نظام و حتي رقيب جريان اصلاح طلب دانست و گفت: انتظار است دولت همراهي شايسته‌اي با حاميان اصلي خود داشته باشد و بکارگيري اين نيروها را در اولويت اول خود قرار دهد. ولي روند برخي تغييرات در بدنه دولت نشان از فاصله گرفتن از جريان اصلي حامي‌دولت است که‌اميدوارم اين روند اصلاح شود.
به گزارش ايسنا، محمدرضا عارف در ديدار با فعالان مدني چهارمحال و بختياري گفت: در مقطعي به فکر تأسيس بنياد اميد ايرانيان افتاديم که وضعيت نگران کننده‌اي در جريان اصلاح طلب حاکم بود و سرمايه اجتماعي اين جريان به دليل عدم کادرسازي نتوانسته موجب توفيقات اصلاح‌طلبان در انتخابات‌هاي دهه گذشته شود.
 رئيس بنياد اميد ايرانيان ادامه داد: بنياد باران که بعد از دوره دولت اصلاحات شکل گرفت محدود به مديران ارشد دولت اصلاحات بود و عملاً از سرمايه اصلي جريان اصلاحات يعني جوانان که بدنه با نشاط آن است غافل مانديم به همين دليل در صدد تأسيس بنياد اميد ايرانيان برآمديم تا بتوانيم پايگاهي براي جذب جوانان پرشور و با انگيزه باشيم و آگاهانه شعار "اخلاق، عقلانيت و خرد جمعي" را محور فعاليت‌هاي خود قرار داديم.
وي با بيان اينکه کشور به اتاق‌هاي فکر نياز دارد گفت: يکي از اولويت‌هاي بنياد اميد ايرانيان تشکيل اتاق فکر براي جريان اصلاح طلب و حتي براي کشور است که در تعيين راهبردهاي کلان بتواند تأثير گذار باشد و تصور مي‌کنم در اين مسير موفق بوديم.
رئيس فراکسيون اميد بر ضرورت تشکيل يک حزب فراگير تاکيد کرد و با بيان اينکه عمده فعاليت بنياد اميد ايرانيان متکي به نسل جوان است، گفت: يکي از اهداف مهم ما در بنياد اميد ايرانيان تربيت مديران آينده کشور است چرا که معتقديم نسل اول انقلاب بايد جاي خود را به جوانان متخصص، متعهد و کارآمد بدهد و حتي براي انتخابات رياست جمهوري در دوره‌هاي بعدي بايد منتظر حضور جوانان با انگيزه باشيم. به همين دليل معتقدم با تشکيل يک حزب فراگير مسير دست يابي به اهداف اينچنيني هموارتر خواهد بود.
عارف با بيان اينکه در دهه گذشته جريان اصلاح طلب چوب تفرقه و عدم انسجام را خورد، تصريح کرد: جريان اصلاح طلب پايگاه اجتماعي مستحکمي‌در بين افکار عمومي‌دارد و جريان رقيب به مانند اصلاح طلبان توان بسيج نيروهاي جوان را ندارد و قشرهاي خاکستري نيز اگر به ميدان بيايند رأي آنها عموما با جريان اصلاح طلب است به همين دليل بايد از اين فرصت براي مستحکم‌تر کردن پايگاه اجتماعي جريان اصلاح طلب استفاده کرد.
وي فعاليت اصلاح طلبان را به نفع نظام و حتي رقيب جريان اصلاح طلب دانست و تاکيد کرد: سرمايه اصلي نظام اسلامي‌مردم است و نبايد کاري کرد که اعتماد مردم به مسئولان و نظام از بين برود چرا که تاريخ به ما مي‌آموزد هرگاه اعتماد مردم به حاکمان خود از بين برود آن نظام سياسي با چالش‌هاي عظيمي‌رو به رو خواهد شد.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام مشکلات اقتصادي مردم را واقيعتي انکار ناپذير دانست و گفت: اگر به داد مشکلات مردم نرسيم اعتماد مردم به نظام خدشه دار مي‌شود.بنابراين بايد دولت و همه نهادها و جريانات مهمترين دغدغه خود را معيشت مردم و اشتغال جوانان قرار دهند و همگان براي پاسخ به اين مطالبات بحق مردم تلاش کنند.
عارف در پايان با اشاره به گلايه برخي از اعضاي حاضر در جلسه نسبت به انتصاب برخي مديران دولتي در استانها، تاکيد کرد: انتظار است دولت همراهي شايسته‌اي با حاميان اصلي خود داشته باشد و بکارگيري اين نيروها را در اولويت اول خود قرار دهد. ولي روند برخي تغييرات در بدنه دولت نشان از فاصله گرفتن از جريان اصلي حامي‌دولت است که‌اميدوارم اين روند اصلاح شود.