لغو ویزا درجهت رونق گردشگری

تفاهم – گروه گردشگری: رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری‌ اظهار کرد: پروژه لغو ویزای ایران هدفمند
می ‌شود و تمرکز ما روی کشورهایی خواهد بود که لغو ویزا با آن‌ ها به ورود بیشتر گردشگر منجر شود.
علی‌ اصغر مونسان درباره لغو رودادید با کشورهای مختلف افزود: خوشبختانه در حال حاضر برای اتباع ۱۸۰ کشور، ویزای فرودگاهی با اعتبار ۹۰ روز صادر می ‌شود، اما معمولا لغو ویزا امتیازی است که به جریان گردشگری کمک می ‌کند. وی اضافه کرد: لغو ویزا باید هدف مند انجام شود، چرا که در بعضی مواقع این کار به نفع ما نیست و باعث خروج بیشتر گردشگر و مسافر از کشور می ‌شود، به هر حال لغو ویزا سیاستی متقابل است.
رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی


و گردشگری درباره این ‌که با توجه به تکرار تمایل این سازمان برای گسترش رژیم لغو ویزا، آیا پروژه جدیدی در این ‌باره مطرح شده است، تصریح کرد: این موضوع مهمی است که آن را دنبال می ‌کنیم، چرا که معتقدیم این پروژه باید هدف مند پیش برود، باید نخست کشورهای هدف ‌مان را تشخیص دهیم و به شکلی سیاست ‌گذاری کنیم که این موضوع برای ما همانند بازی بردـ برد باشد، نه این‌ که لغو ویزا انجام دهیم و خروج بیشتر گردشگر از کشور را موجب شویم.
رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری‌ در پاسخ به این پرسش که با توجه به این دیدگاه، آیا قرار است روی کشورهایی که قبلا با آن ‌ها لغو ویزا شده‌ ایم و بیشتر به جریان خروج گردشگر از کشور کمک کرده‌ ایم، تجدید نظر شود، اضافه کرد: ما با این کشورها کاری نداریم، چون تعدادشان خیلی محدود است، اما کشورهای هدفی هستند که لغو ویزا با آن‌ ها می‌ تواند به ورود بیشتر گردشگر کمک کند. ما این موضوع را بررسی می‌ کنیم و سپس با وزارت خارجه آن را به حیطه بحث
می‌ گذاریم. وی تأکید کرد: اگر لغو ویزا هدف مند
باشد، به رونق گردشگری کمک می‌ کند.