بازداشت معترضان ضد پوتین در روز اتحاد روسیه

پلیس روسیه در مسکو چندین تن از سازمان دهندگان اعتراضات ناسیونالیستی ضد پوتین را پس از جلوگیری از حمل بنر توسط معترضان بازداشت کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری دویچه وله، پیش‌تر رهبر گروه راست افراطی اعلام کرده بود که پلیس روسیه خانه وی را مورد تفتیش قرار داده و یک تن را دستگیر کرده است.
چند صد نفر از جوانان ناسیونالیست برای بزرگداشت روز اتحاد ملی روسیه به خیابان‌ها آمدند. پلیس ضد شورش نیز برای متفرق کردن آنها به خیابان‌ها اعزام شد. معترضان شعار "پوتین یک دزد است، آزادی برای زندانیان سیاسی" را سر دادند.
در این تظاهرات بیش از ۷۰ نفر بازداشت شده که در این میان برگزار کنندگان این تظاهرات از جمله ایوان بلتسکی، یکی از رهبران ناسیونالیست روسیه حضور داشته است. البته از این تعداد بازداشت شدگان تنها ۳۲ نفر به زندان منتقل شدند. همچنین پیش‌تر نیروهای امنیتی مانع آوردن بنرها توسط معترضان شدند. بلتسکی، رئیس حزب ناسیونالیست در صفحه فیس بوکش اعلام کرد، اوایل روز شنبه پلیس به خانه وی هجوم آورده و مورد تفتیش قرار داده و همچنین به خانه‌های اعضای خانواده وی نیز مراجعه کرده است.


با این حال بسیاری از ناسیونالیست‌های روسی از حکومت ولادیمیر پوتین حمایت کرده و در مقابل برخی منتقد سیاست‌های نرم وی در قبال مهاجران هستند.