کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل: میانمار باید به مسلمانان روهینگیا حق شهروندی اعطا کند

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان تاکید کرد که میانمار باید به مسلمانان روهینگیا حق شهروندی اعطا کند.
به گزارش خبرگزاری فارس، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به نقل از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفت: میانمار باید به صدها هزار نفر از مسلمانان روهینگیا که به دلیل خشونت‌های این دولت به بنگلادش فرار کرده‌اند، تابعیت بدهد.
براساس این گزارش، «فیلیپو گراندی» کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل روز پنجشنبه پس از جلسه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص موضوع مسلمانان روهینگیا در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: این افراد نمی‌توانند بدون کشور بمانند زیرا این وضعیت آنها را در معرض تبعیض و توهین قرار می‌دهد؛ همان گونه که چندی‌ پیش این اتفاق رخ داد.
گراندی خواستار بازگرداندن این آوارگان و پایان دادن به خشونت‌ها شد و گفت: ما دید ناکافی از آنچه که در «راخین» اتفاق افتاده داریم اما مردم به دلیل نداشتن احساس امنیت در این کشور به فرار خود ادامه می‌دهند.


وی افزود: البته برای بازگردانی این افراد نیاز به سازماندهی بسیار پیچیده‌ای در زمینه تابعیت این افراد دارید.
از سوی دیگر سازمان ملل اعلام کرد، پناهجویان روهینگیایی دارای سوء تغذیه حاد، با خطر مرگ بر اثر این مشکل قابل پیشگیری و قابل درمان مواجه هستند.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر نفت: توتال کار خود را در پارس جنوبی آغاز کرده است رئیس جمهور در دیدار فرماندهان ارشد ارتش: بزرگترین سرمایه ارتش، ایمان و اعتماد عمومی و عدم وابستگی به جریان‌های سیاسی است تظاهرات ضد امریکایی ملت ایران در روز ملی مبارزه با استکبار سعد حریری به دستور مستقیم عربستان در ریاض اعلام استعفا کرد معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد: 95درصد جوایز کیفیت کشور، تندیس فروشی است! کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل: میانمار باید به مسلمانان روهینگیا حق شهروندی اعطا کند در واکنش به خالی ماندن پست‌های دولتی؛ ترامپ: مهم این است که من هستم ! بازی جدید آل سعود با حریری توضیحات معاون کنسولی وزارت امور خارجه در مورد علت باز نشدن مرز خسروی ازسوی مقامات عراقی رئیس اداره محیط زیست شهر تهران: تهران گنجایش صنایع آلاینده جدید را ندارد یک روزنامه ایتالیایی: عربستان در یمن شکست خورده است رئیس کمیسیون عمران مجلس: کیفیت نامطلوب مصالح ساختمانی طرحهای عمرانی را مستهلک می‌کند جان باختن 4 زائر پاکستانی در مرز با ایران رئیس جمهور در دیدار فرماندهان ارشد ارتش: بزرگترین سرمایه ارتش، ایمان و اعتماد عمومی و عدم وابستگی به جریان‌های سیاسی است رئیس جمهور در دیدار فرماندهان ارشد ارتش: بزرگترین سرمایه ارتش، ایمان و اعتماد عمومی و عدم وابستگی به جریان‌های سیاسی است رئیس جمهور در دیدار فرماندهان ارشد ارتش: بزرگترین سرمایه ارتش، ایمان و اعتماد عمومی و عدم وابستگی به جریان‌های سیاسی است رئیس جمهور در دیدار فرماندهان ارشد ارتش: بزرگترین سرمایه ارتش، ایمان و اعتماد عمومی و عدم وابستگی به جریان‌های سیاسی است رئیس جمهور در دیدار فرماندهان ارشد ارتش: بزرگترین سرمایه ارتش، ایمان و اعتماد عمومی و عدم وابستگی به جریان‌های سیاسی است