تظاهرات ضد امریکایی ملت ایران در روز ملی مبارزه با استکبار

بخش خبری: تظاهرات ضد امریکایی ملت ایران دیروز(شنبه) به مناسبت 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی همزمان با تهران و در مقابل لانه سابق جاسوسی، در سراسر کشور برگزار شد.
راهپیمایان 13 آبان که پیشاپیش آنان دانشجویان و دانش‌آموزان بودند با سردادن شعارهای همچون: مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، سیاستهای استکباری در سراسر جهان را محکوم کردند. دانش‌آموزان، همچنین پارچه نوشته‌ها و بنرهای زیادی با خود حمل می‌کردند که روی هریک از آنها سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد سیاستهای استکبار ستیزی جمهوری اسلامی نقش بسته بود. در راهپیمایی امسال به مانند سال‌های گذشته پرچم آمریکا توسط شرکت کنندگان در راهپیمایی آتش زده شد.
این تظاهرات در تهران که با حضور هزاران نفر از اقشار مختلف مردم بویژه دانشجویان و دانش‌آموزان ر مقابل لانه جاسوسی (سفارت سابق آمریکا در تهران) و خیابان‌های اطراف آن برگزار شد،شرکت کنندگان ضمن محکوم کردن جنایات و توطئه‌های ضد بشری آمریکا و حرکت‌های جاهلانه ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران، تاکید کردند همچنان به راه امام(ره) در مبارزه با استکبار جهانی ادامه خواهند دارد.
روز 13 آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.


در روز 13 آبان 1343، ماموران رژیم شاه، حضرت امام‌خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند. در روز 13 آبان 1357، دانش‌آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران، راه پیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید.
در 13 آبان 1358، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند بدین ترتیب، مبارزه ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد.
دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در جمع پرشور راهپیمایان مراسم 13 آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در مقابل لانه جاسوسی، استفاده آمریکا از ابزارهای شکست خورده تهدید و تحریم بر علیه جمهوری اسلامی ایران را فاقد تاثیر‌گذاری بر اراده آن دانست و گفت: مسیر حفظ و ارتقای قدرت دفاعی ایران وبالندگی نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش و بسیج و تداوم ایفای نقش منطقه‌ای فعال در مبارزه با تروریسم و دفاع از ملت مظلوم منطقه غیر قابل تغییر است.
وی افزود: قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران برپایه ظرفیت‌های بومی و تجربیات هشت سال دفاع مقدس و در اوج تحریم‌های ظالمانه علیه کشور ایجاد شده و دانشمندان انقلابی ایران اسلامی نشان داده‌اند که هرگر پشت سد تحریم‌ها متوقف نخواهند شد و آن را به فرصتی برای جهش به سطوح بالاتری از توانمندی و اقتدار تبدیل خواهند کرد.
وی تاکید کرد:درحالی که جامعه جهانی بر غیر قابل مذاکره بودن توافق چند جانبه برجام اجماع داشته و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کرات پایبندی ایران به تعهداتش را تایید کرده رئیس جمهوری آمریکا مسیری متفاوت را در پیش گرفته و با بی‌اعتنایی به همه قواعد و توافقات بین‌المللی در مسیر اجرای برجام کارشکنی می‌کند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: با وجود چهار دهه دشمنی آمریکا علیه ایران و استفاده از ابزارهای مختلف تهدید و تحریم، بدلیل مقاومت جانانه مردم ایران در برابر سیاست‌های خصمانه نظام سلطه مجموعه دشمنان اعتراف کرده‌اند که ایران از قبل قدرتمندتر شده است.
شمخانی خاطرنشان کرد: تا زمانی که ملت ایران حسینی و ایرانی بماند و به هویت ملی واعتقادی خود پایبند و وفادار باشد، دشمنان قسم خورده و در راس آن آمریکای جنایتکار دست از این شرارت‌ها و دخالت‌ها بر نخواهند داشت.
وی همچنین گفت: ابزارهای ناکارآمد آمریکا برای مقابله با ایران با اراده شکست ناپذیر ملت ایران و رهبری بی‌مثال امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در آوردگاه‌های متعددی چون حمله به طبس، کودتای نوژه، هشت سال دفاع مقدس، پیشرفت‌های شگرف ایران دربخش‌های دفاعی، موشکی، فضایی و صنعت صلح آمیز هسته‌ای و اقتدار روز افزون در منطقه وعرصه دیپلماسی فعال بین‌المللی همگی با شکست و هزیمت مواجه شده است اما مسیر دشمنی آمریکا با ایران بدلیل ذات کینه توزانه سردمدارن آن همچنان ادامه دارد.
وی اظهار کرد: اتحاد و اجماع در مسئولین جمهوری اسلامی ایران و ارتباط وثیق حاکمیت با مردم ضامن حفظ استقلال و تمرکز بیش از پیش بر پیگیری اولویت‌های اصلی کشور در ابعاد اقتصادی، و بهینه سازی معیشت جامعه و ارتقای توان دفاعی و اقتدار منطقه‌ای است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی حضور گسترده و پرشور مردم مسلمان و انقلابی ایران در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در سال جاری را پاسخی معنادار به عربده جویی‌های ترامپ عنوان کرد و افزود: به طور قطع با توجه به سیاست‌های غیر معقول آغاز شده ازسوی رئیس جمهوری آمریکا در فاصله 13 آبان ماه سال 96 تا 13 آبان ماه سال 97 شاهد افول بیش از پیش جایگاه و نقش آمریکا در منطقه خواهیم بود.
جایگاه امروز ایران نشان داد که تهدید و تحریم پاسخگو نیست
شمخانی همچنین در حاشیه مراسم راهپیمایی 13 آبان و در جمع خبرنگاران، در واکنش به قانون تحریم جدید آمریکا علیه ایران موسوم به کاتسا، اظهار کرد: تحریم و تهدید سیاست پایدار 40 ساله آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر این موضوع که در این 40 سال نه تهدید و نه تحریم نتوانست پاسخ خواسته‌های آمریکا را بدهد، اذعان داشت: اگر موضوع این تحریم‌ها و تهدیدها علیه ملت جمهوری اسلامی ایران برجسته می‌شد، امروز کشور توان موشکی، پرتاب ماهواره، هسته‌ای و توان داشتن چند میلیون دانشجو و ارائه خود به عنوان ملتی مستقل را نداشت.
حمل تابوت مذاکره با آمریکا در راهپیمایی 13 آبان
تابوت مذاکره با آمریکا توسط تعدادی از دانش‌آموزان در مراسم راهپیمایی 13 آبان حمل شد.
در این راهپیمایی تصاویری با مضمون غیرت انقلابی و همچنین این سخن امام خمینی که هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید در دست راهپیمایان دیده شد.
با توجه به برگزاری این راهپیمایی در آستانه اربعین حسینی، راهپیمایان شعار لبیک یاحسین را سر دادند.
در دست دانش‌آموزان تصاویری از پاسخ‌های رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور کشورمان به اظهارات خصمانه رئیس‌جمهور آمریکا دیده می‌شد.
پوشش خبری گسترده از مراسم 13 آبان
مراسم 13 آبان توسط تعداد کثیری از خبرنگاران داخلی و همچنین تعدادی از رسانه‌های خارجی پوشش داده شد.
قطعنامه پایانی راهپیمایی 13 آبان
«قطعنامه تظاهرات سراسری یوم‌الله 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی سال 1396» به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
با سلام و درود به روح بلند احیاگر اسلام ناب محمد حضرت روح‌الله، دمنده روح جهاد و استکبارستیزی در کالبد امت انقلابی ایران، اینک در پایان تظاهرات پر شور یوم‌الله 13 آبان، روز ملّی مبارزه با استکبار جهانی، ملت استکبارستیز ایران اسلامی با تاکید بر اینکه مقاومت در برابر ظلم و جهاد علیه مستکبران و طاغوت‌ها و اشغالگران، یک تکلیف دینی و رسالت انسانی است، مواضع خود را با ندای ملکوتی ‌الله‌اکبر- خامنه‌ای رهبر و شعار کوبنده مرگ بر آمریکا اعلام می‌دارد:
1- ملّت قهرمان و بیدار ایران، علی‌رغم لبخندهای فریبکارانه دشمنان مستکبر، روحیه استکبارستیزی خود را همواره حفظ نموده و با هوشمندی و بصیرت کامل و نفی هرگونه سلطه سیاسی نظامی و اقتصادی بیگانگان، آمریکای جنایتکار را همچنان دشمن شماره یک خود می‌داند.
2- ما لفّاظی‌ها و لجن‌پراکنی‌های توهین‌آمیز رئیس‌جمهور منفور آمریکا نسبت به ملّت ایران و نهاد انقلابی سپاه پاسداران و به کارگیری واژه مجعول و غلط برای خلیج همیشه فارس را شدیدا محکوم می‌کنیم.
3- ملّت ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را سد مستحکم در برابر نفوذ دشمنان و برهم زننده توطئه‌های استکبار در منطقه و خار در چشم آمریکا و رژیم نامشروع و جعلی اسرائیل و ضّد انقلاب می‌داند. از این رو ما فرزندان امام راحل، ضمن درخواست تقویت و ارتقای توانمندی‌های نظامی و دفاعی کشور و نیروهای مسلّح، سپاه قدرتمند را مایه مباهات و نور چشم ملت ایران دانسته و حمایت قاطع و همه‌جانبه خود را از این نهاد انقلابی اعلام می‌داریم.
4- عیان شدن چهره بی‌نقاب آمریکای جهانخوار در مقابله با انقلاب اسلامی و مردم ایران برای چندمین بار نشان داد که آمریکا همچنان غیرقابل اعتماد است. ما ضمن حمایت از مواضع ضدّآمریکایی رهبری معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی مقتدای عظیم‌الشان عزیزتر از جانمان، در تبعیت از رهنمودهای حکیمانه معظم‌له، مخالفت قاطع خود با هر نوع مذاکره درباره هر موضوعی با شیطان بزرگ را اعلام می‌نماییم.
5- ما براساس جوهره انقلاب اسلامی که ضدّ ظلم و مدافع مظلوم است، همدلی خویش را با ملّت‌های تحت ستم فلسطین، بحرین، یمن، سوریه، میانمار و شیعیان مظلوم عربستان اعلام داشته و از مبارزات ضدّ استکباری و حق‌طلبانه همه مظلومین جهان حمایت می‌کنیم.
6- ما ضمن تاکید بر ضرورت توجه به مشت‌های آهنین مخفی‌شده در دستکش‌های مخملی، به حرکت‌های مرموز و برخوردهای دوگانه کشورهای اروپایی نسبت به مسائل منطقه و موضوع برجام به دیده شک و تردید می‌نگریم و از مسئولان مراقبت هوشمندانه و انقلابی نسبت به عملکرد دولت‌های اروپایی را انتظار داریم.
7- ما ضمن تشکر از همصدایی و همسویی و مواضع قاطع و یکپارچه مسئولان نظام جمهوری اسلامی در برابر اقدامات خصمانه رئیس‌جمهور نامتعادل آمریکا و تصمیمات ظالمانه کنگره آمریکا، ادامه مواضع متحد و یکپارچه مسئولین را که از حمایت مردمی همه اقشار و جریان‌ها برخوردار است، مشتی محکم بر دهان یاوه‌گویان دانسته و تا پای جان گوش به فرمان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و پشتیبان مواضع استکبارستیزانه مسئولان نظام هستیم.
8- ماجرای برجام و بدعهدی‌های آمریکا و ادامه تحریم‌ها ثابت کرد که عزت و استقلال کشور، تنها در سایه اتکا به توانمندی‌ها و نیروها و ذخایر خویش است. از این رو تبعیت کامل خود را از رهنمودها و فرامین امام المسلمین حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی اعلام داشته و اقتصاد مقاومتی را تنها راه حل مشکلات کشور و مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا می‌دانیم و خواستار جدّی گرفتن این مسئله ازسوی مسئولان جمهوری اسلامی، فراتر از لفظ و شعار هستیم.
9- ما ضمن درخواست تبیین مستند و غیرقابل انکار دخالت‌ها و توطئه‌های رذیلانه و خلاف عرف بین‌المللی آمریکای پلید بر علیه انقلاب و نظام نوپای اسلامی، اقدام عملی با پرهیز از قرطاس بازی و تلاش مجدانه برای جبران مافات با بهرگیری از اسناد لانه جاسوسی طاغوت اعظم و تدریس آن در دانشگاه‌ها و مدارس را خواهانیم.
گزارش راهپیمائی 13 آبان در شهرها
گزارش‌های رسیده از شهرها و مناطق مختلف کشور حاکی است همزمان با یوم‌الله 13 آبان، مردم شهرهای مختلف ایران نیز با حضور در راهپیمایی باشکوه این روز، جنایات استکبار جهانی و توطئه‌افکنی آمریکا علیه ملت ایران را محکوم کردند.
خبرهای مربوط به این راهپیمایی‌های باشکوه، ذیلا از نظرتان خواهد گذشت:
*قم - همزمان با یوم‌الله 13 آبان و روز مبارزه با استکبار، دانش آموزان قمی با برپایی راهپیمایی انزجار خود را از آمریکای جنایتکار اعلام کردند.
همزمان با فرارسیدن 13 آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی، دانش آموزان، فرهنگیان، تعدادی از مسئولان استان و اقشار مختلف مردم قم با حضور در بیت امام راحل با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند و با سردادن شعارهایی انزجار خود را از آمریکای جنایتکار اعلام کردند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)و استاندار قم در این مراسم حضور داشتند.
شرکت کنندگان در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان شعارهایی همچون «ذلت نمی‌پذیریم هیهات من الذله»، «‌ما وارث حسینیم هیهات من الذله»،‌ «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل، «مرگ بر سازش‌کار» و «مرگ بر آل سعود» سر می‌دادند.
راهپیمایان که به سمت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) حرکت می‌کردند، در طول مسیر پلاکاردهایی با نوشته‌های «13 آبان سیلی جوانان ایرانی به آمریکا بود» و «13 آبان روز اعلام پایداری ملت در برابر آمریکاست» با خود حمل کردند.
*مشهد- راهپیمایی باشکوه 13 آبان با حضور دانش آموزان و دانشجویان در مشهد برگزار شد.راهپیمایی باشکوه 13 آبان با حضور دانش آموزان،دانشجویان و اقشار مختلف مردم از میدان 15 خرداد مشهد تا حرم مطهر رضوی برگزار شد.مردم شهرهای مختلف خراسان رضوی در این راهپیمایی باشکوه انزجار خود را از جنایات استکبار جهانی و توطئه افکنی آمریکا علیه ملت ایران را اعلام کردند.
*همدان – به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در مناطق مختلف استان همدان همزمان با سراسر کشور، راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان برگزار و مردم دیار الوند یک صدا فریاد استکبار ستیزی سر دادند.
به گزارش خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در همدان؛ مردم همیشه در صحنه این شهر به همراه شمار زیادی از دانش آموزان و دانشجویان در یوم‌الله 13 آبان ماه که به نام روز دانش آموز نامگذاری شده در میدان امامزاده عبدالله این شهر تجمع کردندو یکصدا فریاد "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر استکبار" سر دادند و بار دیگر حمایت خود را از آرمان‌های انقلاب اسلامی اعلام کردند.
مردم مومن و خداجوی همدان با حضور یکپارچه و گسترده در این مراسم ضمن اعلام وحدت، همبستگی و پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی، خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی به نمایش گذاشتند.
راهپیمایان با در دست داشتن بنرها و دست نوشته‌هایی که روی آن مضمون‌هایی همچون "مرگ بر اسراییل" و "مرگ بر آمریکا" نوشته بود این روز را گرامی داشتند.
حضور پرشور و حماسی دانش آموزان و دانشجویان همدانی در راهپیمایی روز 13 آبان جلوه خاصی به این آیین بخشیده بود.
در پایان مراسم راهپیمایی 13 آبان، قطعنامه 9 بندی قرائت شد.گزارش خبرنگاران ما از شهرستان‌های ملایر، فامنین، رزن، اسدآباد، تویسرکان، نهاوند، کبودراهنگ و بهار نیز حاکیست، نظیر چنین مراسمی به طور همزمان در این مناطق برگزار شد.
*اصفهان - همزمان با 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اصفهان شاهد فریادهای مرگ بر آمریکای مردم انقلابی این شهربود.
به گزارش خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در اصفهان، اقشار مختلف مردم همیشه درصحنه این شهر بویژه دانش آموزان ودانشجویان با شرکت در راه پیمایی یوم‌الله 13 آبان بار دیگر خشم ونفرت خود را از توطئه هاوجنایات استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهان خوار اعلام داشتند. راه پیمایان همچنین ضمن حمایت از مواضع انقلابی دولت مردان ایران اسلامی برادامه مبارزه قاطع با توطئه‌های تحت رهبری‌های خردمندانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کرده وبا آرمان‌های امام راحل، شهیدان والامقام تجدید عهد ومیثاق بستند. گزارش خبرنگار ما حاکیست: شرکت کنندگان در راهپیمایی 13 آبان در حالی که عکس‌هایی از امام خمینی، رهبر معظم انقلاب وپلاکاردهایی در محکومیت توطئه‌ها وجنایایت آمریکا ورژیم غاصب صهیونیستی به همراه داشتند با شعارهای مرگ بر آمریکا مرگ بر اسراییل از میدان انقلاب تا خیابان سپاه اصفهان حرکت کردند ودر این خیابان تجمع نمودند.
دراجتماع مردم اصفهان امام جمعه، استاندار وجمعی از مسئولین استان حضور داشتند. درپایان این مراسم در میان فریاد‌های‌الله اکبر راه پیمایان قطعنامه راه پیمایی روزملی مبارزه با استکبارقرائت شد.
*قزوین - دانش آموزان، معلمان وقشر‌های مختلف مردم قزوین همزمان با سراسر میهن اسلامی در روز 13آبان روز دانش آموز و روز مبارزه ملی با استکبار جهانی با برگزاری راهپیمایی با شکوه این روز را گرامی داشته و بار دیگر بر مبارزه با استکبار تاکید کردند. به گزارش خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی درقزوین، راهپیمایان با حمل دست نوشته‌هایی در مسیر میدان آزادی تا خیابان شهدا و با زیر پا گذاشتن پرچم امریکا خشم ونفرت خود را علیه استکبار جهانی اعلام و استمراربر این مبارزه مقدس فریاد زدند.
راهپیمایان با تجمع در خیابان شهدا پس از استماع سخنرانی با تکبیر‌های بلند خود قطعنامه این مراسم را تایید کردند.
*تبریز - همزمان با 13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز دانش آموز، راهپیمایی پرشور یوم‌الله 13 آبان با حضور گسترده مردم و مسئولان در تبریز برگزار شد.
در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در تبریز که با حضور پرشور اقشار مختلف مردم به ویژه دانش آموزان همراه بود، مسئولان استانی از جمله حجت‌الاسلام محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به همراه فرمانده سپاه عاشورا نیز به خیل پرشور مردم در راهپیمایی پیوستند.
حضرت آیت‌الله محمد تقی آل هاشم پدر امام جمعه تبریز نیز در کنار جمعی دیگر از مسولان آذربایجان شرقی در این راهپیمایی با مردم حاضر در خیابان‌های تبریز همراه شد.
* ارومیه- مراسم بزرگداشت 13 آبان، روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی همزمان با سایر شهرهای کشور راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان که روز استکبار ستیزی نامگذاری شده است همزمان با سراسر کشور در 42 شهر آذربایجان غربی برگزار شد.
این راهپیمایی در ارومیه از دو مسیر مجزا برای خانم‌ها و آقایان برگزار شد که آقایان ساعت 9.30 امروز ابتدا در ابتدای خیابان عطایی استاندار فقید آذربایجان غربی تجمع کرده و از ساعت 10 با طی مسیر خیابان امام خمینی(ره) به سمت میدان انقلاب راهپیمایی کرده و شعارهای ضد استکباری از جمله مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.بانوان نیز از ساعت 9.30 در خیابان امام خمینی(ره) 2 تجمع کرده و مسیر این خیابان را با سردادن شعارهای انقلابی به سمت میدان انقلاب طی کردند.
*کرج - هم‌زمان با فرارسیدن یوم‌الله سیزدهم آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا راهپیمایی بزرگی در استان البرز با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.
راهپیمایی یوم‌الله سیزده آبان در حالی در شهرستان‌های استان البرز برگزار شد که اقشار مختلف مردمی، اصناف، احزاب، گروه‌ها سیاسی، دانشجویان، معلمان، طلاب و روحانیون، بسیجیان و رزمندگان، ورزشکاران، کارمندان، کارگران و دانش آموزان نیز در این مراسم حضور داشتند.
حضور پرشور و شعور مردم در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با فریادهای دشمن‌شکن «هیهات منا الذله »، «مرگ بر آمریکا » و «مرگ بر اسرائیل» همراه بود.
سیزدهم آبان روز «اعلام برائت و فریاد کوبنده خشم و نفرت و انزجار» امت‌های آزاده و اسلامی به‌ویژه ملت مبارز، بیدار و استکبارستیز ایران اسلامی علیه استکبار آمریکایی است که بر اساس ادامه ‌یافتن خوی ظالمانه و مستکبرانه آمریکا، سیزدهم آبان امسال، روز بزرگ نمایش «غیــرت انقــلابی» و فریاد «مـرگ بـر آمریـکا» بود.
*بوشهر - تجمع ضد استکباری بوشهری‌ها در جوار خلیج فارس و با حضور گسترده و پرشور اقشار مختلف مردم برگزار شد.رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر در تجمع ضد استکباری بوشهری‌ها در کنار خلیج فارس اظهار داشت: 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است و مردم استان بوشهر همچون گذشته در این مراسم حضوری گسترده و پرشور دارند.
نصرالله شفیعی افزود: امروز فرزندان رئیسعلی دلواری آمده‌اند تا پاسخی دندان‌شکن به یاوه‌سرایی ترامپ دهند و بگویند تهدید و تحریم‌ها در عزم ما تاثیر کاهنده ندارد بلکه موجب بیداری و آگاهی بیشتری خواهد شد.
مراسم گرامیداشت 13 آبان در بوشهر در میدان رئیسعلی دلواری در کنار خلیج فارس برگزارشدو سخنران این مراسم سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه خواهد بود.
اقشار مختلف مردم و به ویژه دانش‌آموزان با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، نفرت خود از استکبار جهانی را اعلام کردند.
*یزد ـ مردم یزد امروز هم‌نوا با مردم دیگر نقاط کشور با حضور در راهپیمایی 13 آبان و با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» یک بار دیگر شکوه استکبارستیزی را به نمایش گذاشتند.
یزدی‌ها از سه مسیر شامل میدان شهید بهشتی تا میدان امیرچخماق، مسجد روضه محمدیه تا میدان امیرچخماق، چهارراه بعثت تا میدان امیرچخماق راهپیمایی و سپس در میدان امیرچخماق یزد تجمع کردند.
مانند هر سال، شعار اصلی مردم در راهپیمایی 13 آبان، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» بود و یزدی‌ها یک‌بار دیگر غیرت دینی خود را در برابر استکبار جهانی به نمایش گذاشتند.
در این مراسم علاوه بر دانش آموزان و دانشجویان، اقشار مختلف مردم در این راهپیمایی حضور داشتند و با شعارهای خود، خباثت‌های آمریکا را محکوم کردند.
در پایان مراسم راهپیمایی، قطع‌نامه‌ای در 9 بند که مواضع ملت استکبارستیز ایران با تاکید بر مقاومت در برابر ظلم و جهاد را نشان می‌دهد، قرائت کرده و فریاد‌الله اکبر به نشانه تایید آن سر دادند.
*شیراز- راهپیمایی 13 آبان روز ملی استکبار ستیزی در سومین حرم اهل بیت(ع) همزمان با سراسر کشور برگزار شد.آنچه در این مراسم بیش از سال‌های گذشته نمایان است حضور گروه‌های مختلف مردمی در کنار دانش آموزان و دانشجویان است.
گروه‌های مختلف دانش آموزی با در دست داشتن پرچم ایران حرکت خود را به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) آغاز کردندو با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، نفرت خود از استکبار جهانی را اعلام کردند.
*اهواز - راهپیمایی باشکوه روز 13 آبان همزمان با سراسر کشور در شهرهای مختلف استان خوزستان آغاز شد.
راهپیمایی 13 آبان در کلانشهر اهواز از مقابل فرمانداری شهرستان اهواز آغاز شد و بعد از طی کردن پل سفید، میدان شهدا، خیابان آیت‌الله طالقانی تا حسینیه اعظم اهواز ادامه یافت.
در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی امت همیشه در صحنه در تمام شهرهای خوزستان با حضور حماسی خود در 13 آبان، میثاق مجدد خود را با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) و شهدا و بیعت دو باره خود را با مقام معظم رهبری اعلام کردند.
مردم شهرهای مختلف خوزستان با حضوردر این راهپیمایی باشکوه، جنایات استکبار جهانی و توطئه افکنی آمریکا علیه ملت ایران را محکوم کردند.
* سمنان- راهپیمایی 13 آبان، همزمان با سراسر کشور با حضور مردم متدین و ولایتمدار استان سمنان در 21 منطقه شهری در هشت شهرستان در حالی برگزار شد که دانش آموزان، جوانان، جانبازان، خانواده شهدا، مسئولان نهاد‌های دولتی و غیر دولتی و اقشار مختلف مردم در این راهپیمایی حضوری چشم گیر داشتند.
گزارش‌ها از شاهرود، میامی، دامغان، سمنان و دیگر شهرستان‌های استان حاکی از آن است که انبوه حاضران در راهپیمایی 13 آبان به خصوص دانش آموزان، در مسیر‌های مختلف راهپیمایی حضور داشتند و شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و‌الله اکبر در جای جای دیار قومس طنین انداز بود.
*زاهدان - راهپیمائی روز 13 آبان امسال در حالی در 50 نقطه جمعیتی استان سیستان و بلوچستان برگزار شد که اقشار مختلف مردم شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان بار دیگر با وحدت و همدلی و مشت‌های گره کرده به جهانیان نشان دادند که در همه حال در مقابل مستکبران ایستاده‌اند.
شرکت کنندگان در این راهپیمائی در سطح 19 شهرستان استان با پلاکارد‌هایی که در دست داشتند و با فریادهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» بار دیگر نفرت و انزجار خود از استکبار جهانی را به نمایش گذاشتند.
در این مراسم علاوه بر حضور چشمگیر دانش آموزان و دانشجویان جمع کثیری از اقشار مختلف مردم سیستان و بلوچستان نیزحضور داشتند که پا به پای نسل چهارم انقلاب، همچنان بر احیای آرمان‌های انقلاب و امام (ره) تاکید کردند.
*رشت- مردم شهرهای مختلف استان گیلان نیزهمگام با مردم سراسر کشور با شرکت در راهپیمایی 13 آبان فریاد «مرگ برآمریکا» و « مرگ بر اسرائیل» سر دادند.
با وجود هوای سرد و ابری اما همه آماده بودند از پیر و جوان گرفته تا کودک و نوجوانان و میانسال آمده بودند تا باری دیگر با مشت‌های گره کرده فریاد «مرگ برآمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دهند در این میان حضور دانش آموزان و دانشجویان و نسل چهارمی‌های انقلاب بیش از همه به چشم می‌خورد.
مسئولان استانی نیز همگام با سایر اقشار مختلف مردم در این حماسه بزرگ شرکت کرده بودند.
*خرم‌آباد- راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان با حضور دانش آموزان، مسئولان و دیگر اقشار مردم در خرم‌آباد برگزار شد.دانش آموزان، دانشجویان، روحانیون و طلاب، مسئولان استان و عموم مردم خرم آباد در این راهپیمایی شرکت کردند و با سر دادن شعارهایی انزجار خود را نسبت به سیاست‌های مداخله جویانه و استکباری آمریکا نشان دادند.
در پایان این راهپیمایی قطعنامه سراسری یوم الله13 آبان قرائت شد و حاضران با فریاد «الله اکبر» موافقت خود را با بندهای این قطعنامه اعلام کردند.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر نفت: توتال کار خود را در پارس جنوبی آغاز کرده است رئیس جمهور در دیدار فرماندهان ارشد ارتش: بزرگترین سرمایه ارتش، ایمان و اعتماد عمومی و عدم وابستگی به جریان‌های سیاسی است تظاهرات ضد امریکایی ملت ایران در روز ملی مبارزه با استکبار سعد حریری به دستور مستقیم عربستان در ریاض اعلام استعفا کرد معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد: 95درصد جوایز کیفیت کشور، تندیس فروشی است! کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل: میانمار باید به مسلمانان روهینگیا حق شهروندی اعطا کند در واکنش به خالی ماندن پست‌های دولتی؛ ترامپ: مهم این است که من هستم ! بازی جدید آل سعود با حریری توضیحات معاون کنسولی وزارت امور خارجه در مورد علت باز نشدن مرز خسروی ازسوی مقامات عراقی رئیس اداره محیط زیست شهر تهران: تهران گنجایش صنایع آلاینده جدید را ندارد یک روزنامه ایتالیایی: عربستان در یمن شکست خورده است رئیس کمیسیون عمران مجلس: کیفیت نامطلوب مصالح ساختمانی طرحهای عمرانی را مستهلک می‌کند جان باختن 4 زائر پاکستانی در مرز با ایران رئیس جمهور در دیدار فرماندهان ارشد ارتش: بزرگترین سرمایه ارتش، ایمان و اعتماد عمومی و عدم وابستگی به جریان‌های سیاسی است رئیس جمهور در دیدار فرماندهان ارشد ارتش: بزرگترین سرمایه ارتش، ایمان و اعتماد عمومی و عدم وابستگی به جریان‌های سیاسی است رئیس جمهور در دیدار فرماندهان ارشد ارتش: بزرگترین سرمایه ارتش، ایمان و اعتماد عمومی و عدم وابستگی به جریان‌های سیاسی است رئیس جمهور در دیدار فرماندهان ارشد ارتش: بزرگترین سرمایه ارتش، ایمان و اعتماد عمومی و عدم وابستگی به جریان‌های سیاسی است رئیس جمهور در دیدار فرماندهان ارشد ارتش: بزرگترین سرمایه ارتش، ایمان و اعتماد عمومی و عدم وابستگی به جریان‌های سیاسی است