آمريکا دشمن خبیث و اصلی ایران است

رهبر انقلاب اسلامي‌گفتند: امريکا به‌ معناي واقعي کلمه، دشمن خبيث و اصلي است و اين حقيقت نه از سر تعصب و نگاه بدبينانه بلکه ناشي از تجربه، فهم درست مسائل و ديدن واقعيات ميدان است.
به گزارش ايسنا، حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي‌در ديدار پرشور هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجويان، نسل جوان را پيشرو و پيشرانِ جامعه خواندند و تأکيد کردند: اين نسل خوش‌استعداد و خوش‌فهم، بي‌ترديد ايران عزيز را با عبور از موانع و سختي‌ها به نقطه مطلوب خواهد رساند؛ البته تحقق اين هدف درخشان، نيازمند «شناخت دشمن اصلي و خبيث ملت ايران يعني امريکا»، «علم‌آموزي و کار و تلاش» و «تقويت ارتباط با پروردگار» است.
در اين ديدار که در آستانه 13 آبان برگزار شد، حضرت آيت الله خامنه‌اي با تجليل از شور جواني و قدرت تحليل نسل جوان افزودند: طبيعت جوان، تحرک و پيشروي است اما اين خصوصيت در کشور ما به سنّ نوجواني نيز رسيده است.
ايشان با اشاره به نمونه‌هايي از اين واقعيت شورآفرين در مراحل قبل و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، گفتند: در حوادث انقلاب، نوجوانان همپاي جوانان وارد ميدان مبارزه شدند و چنان در مقابل خباثت رژيم طاغوت ايستادند که روز 13 آبان 57 را به نام خود ثبت کردند.
رهبر انقلاب اسلامي، حضور شجاعانه در صحنه‌هاي دفاع مقدس را به‌عنوان نمونه‌اي ديگر يادآور شدند و افزودند: نوجوانان در جنگ تحميلي همچون مردان کارآمد و رشيد جنگيدند و غوغا کردند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي، نسل نوجوان و جوان کنوني را برخوردار از همان امتيازات و ويژگي‌هاي جوانان نسل انقلاب و دفاع مقدس دانستند و گفتند: بر اساس اطلاعات دقيق، امروز جوانان و نوجوانان ما در بخش‌هاي مختلف حتي بهتر از جوانان نسل‌هاي قبل، مسائل را تحليل، و عمل مي‌کنند.
رهبر انقلاب اسلامي‌با اشاره به تلاش‌هاي دشمنان براي انحراف نسل‌هاي جوان با روش‌هايي همچون ترويج فحشا، مواد مخدر و بازي‌هاي گمراه‌کننده رايانه‌اي، افزودند: با وجود همه اين دشمني‌ها، نوجوانانِ دهه‌ي هشتادي که نه‌امام و انقلاب را ديده‌اند و نه دفاع مقدس را، امروز مفاهيم اساسي انقلاب را با همان روشن‌بيني و اقتدار جوانِ فهيم اول انقلاب، دنبال مي‌کنند.
ايشان با تأکيد بر اينکه دشمني‌هاي زورگويان جهاني تاکنون هيچ تأثيري نداشته و آنها نتوانسته‌اند هيچ غلطي بکنند، گفتند: بچه‌هاي عزيز من، شما نسلي هستيد که خواهيد توانست با فائق شدن بر ترفندهاي دشمن و عبور از موانع و سختي‌ها، اين کشور را به نقطه اوج و به آرمان‌هاي اسلامي‌و آرزوهاي بزرگ ملت برسانيد، البته تحقق اين هدف چند شرط دارد. رهبر انقلاب اسلامي‌در تبيين ضرورت دشمن‌شناسي به عنوان شرط اصلي تداوم مسير تحقق اهداف نظام و ملت خاطرنشان کردند: امريکا به‌معناي واقعي کلمه، دشمن خبيث و اصلي است و اين حقيقت نه از سر تعصب و نگاه بدبينانه بلکه ناشي از تجربه، فهم درست مسائل و ديدن واقعيات ميدان است. حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به سخنان اخير رئيس‌جمهور امريکا مبني بر تروريست‌بودن ملت ايران، افزودند: اين حرف ابلهانه نشان مي‌دهد امريکايي‌ها نه فقط با رهبري و دولت ايران دشمنند بلکه با اصل وجود ملتي که خستگي‌ناپذير در مقابل آنها ايستاده، خصومت و کينه‌ورزي مي‌کنند.
ايشان با يادآوري سخنان چند سال قبل يکي از مسئولان امريکايي که گفته بود بايد ريشه ملت ايران را از بين ببريم، افزودند: آنها قادر به درک اين حقيقت نيستند که ملتي با چنين سابقه پربار تاريخي و فرهنگي را نمي‌توان ريشه‌کن کرد. رهبر انقلاب اسلامي، خصومت عميق امريکا با ملت ايران را موجب کوري چشمِ محاسباتي امريکايي‌ها و تکرار اشتباهات آنها دانستند و افزودند: امريکايي‌ها از روز اول پيروزي که انقلاب يک نهال باريک بود، دشمني را شروع کردند و امروز هم که جمهوري اسلامي‌به درخت سرسبز و تناوري تبديل شده، به همان توطئه‌هاي بي‌نتيجه ادامه مي‌دهند چرا که خصومت و کينه‌ورزي، آنها را از ديدن و درک واقعيات و ارزيابي درست محروم کرده است.
حضرت آيت الله خامنه‌اي با انتقاد از کساني که معتقدند «در مقابل امريکا، قدري کوتاه بياييم تا دشمني آن کم شود» افزودند: تجربيات تاريخي از جمله ماجراي دکتر مصدق نشان مي‌دهد امريکايي‌ها حتي به کساني که به آنها اميد مي‌بندند، رحم نمي‌کنند.
ايشان در همين زمينه افزودند: مصدق براي مبارزه با انگليسي‌ها سراغ مذاکره با امريکا رفت و به آنها اعتماد کرد اما همين امريکايي‌ها بودند که ضد او کودتا کردند.
رهبر انقلاب در جمع بندي اين بخش از سخنانشان تأکيد کردند: امريکايي‌ها حتي به‌امثال دکتر مصدق هم راضي نمي‌شوند، آنها نوکر، توسري‌خور و سرسپرده مي‌خواهند تا مثل دوران محمدرضا پهلوي بر کشور مهم و پرمنفعت ايران حکومت کنند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به دشمني‌هاي مکرر دولت امريکا افزودند: الان هم براي خراب کردن نتيجه مذاکرات هسته‌اي يعني برجام نهايت خباثت را به‌عمل مي‌آورند.
رهبر انقلاب اسلامي‌با استناد به اين واقعيات افزودند: کوتاه‌امدن در مقابل امريکايي‌ها، آنها را جَري و گستاخ مي‌کند بنابراين تنها راه، مقابله و ايستادگي است. ايشان با توصيه مؤکد به دانش آموزان و دانشجويان براي فراموش نکردن دشمن اصلي يعني امريکا افزودند: اين، شرط اصلي تداوم مسير خوش عاقبت آينده کشور است.
حضرت آيت الله خامنه‌اي درس خواندن و علم‌آموزي و کار و تلاش دانش‌آموزان و دانشجويان را شرط ديگر تحقق آينده روشن کشور برشمردند و افزودند: درس‌خواندن و علم‌آموزي بايد به ارزشي والا تبديل شود.
ايشان افزودند: ارتقاي سطح علمي‌کشور، قدرت مواجهه با دشمني‌ها و عبور از امواج سخت طوفاني را افزايش مي‌دهد، موجب استحکام دروني بيشتر ايران مي‌شود و تحقق آرزوهاي بزرگ ملت را ممکن مي‌سازد.
«تقويت ارتباط با خدا» توصيه مؤکد ديگري بود که رهبر انقلاب اسلامي‌خطاب به نوجوانان و جوانان بيان کردند و افزودند: دلهاي نوراني و پاک شما، جلب لطف و فضل الهي را آسان‌تر مي‌کند، قدر اين نعمت را بدانيد.