عذاب زنان پارلمان‌هاي اروپايي از آزار سياستمداران

رصد آزار جنسی در كشورهای دیگر، چند هفته‌ای است كه به گزارش خبری بنگاه خبر پراكنی انگلیس (بی‌بی‌سی) تبدیل شده ولی در فاصله‌ای نه چندان دور تر از دفتر مركزی بی‌بی‌سی در لندن، انتشار گزارش‌های آزار جنسی زنان در پارلمان، فریاد ترزا می، ‌نخست‌وزیر انگلیس را در آورده و او در نامه ای، از «غیر قابل تحمل شدن‌» این وضعیت سخن گفته است، با اين حال بي‌بي‌سي فارسي ديشب حاضر به پخش اين خبر نشد!
ترزا می‌ دیروز در نامه‌ای از جان برکاو، رئیس مجلس عوام، خواست اقدامات جدی‌تری برای محافظت از کارکنان زن پارلمان بریتانیا در برابر آزارهای جنسی انجام شود. روزنامه‌تایمز روز یك‌شنبه از رابطه پنهان و ارسال پیام‌های غیراخلاقی چهار نماینده مجلس به زنان جوان خبر داد و نوشت دو نماینده حزب محافظه‌کار و دو نماینده حزب کارگر متهم‌اند كه پیشنهادهای غیراخلاقی و نامناسب به زنان جوان مي‌دهند. روزنامه گاردین نيز دیروز وعده داد طی روزهای آینده اخبار بیشتری درباره آزار جنسی کارکنان زن از سوی نمایندگان هر دو حزب کارگر و محافظه‌کار منتشر شود.  در نامه نخست‌وزير انگليس به رئيس مجلس عوام آمده است: «دستورالعمل‌های انضباطی موجود «دندان» لازم را برای برخورد با نمایندگان خاطی ندارد و آنها را وادار به اطاعت از قانون نمی‌کند. به باور من شرایط کنونی دیگر قابل‌تحمل نیست و برای کارکنانی که جوان هستند و پس از پایان تحصیلات، کار خود را آغاز کرده‌اند، مطلوب نیست.‌» چند روز قبل، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر نیز در سخنرانی خود و در واکنش به اتهامات گسترده آزار علیه زنان در وست‌مینیستر گفته بود که آزار جنسی در پارلمان رونق یافته است. کوربین فرهنگ منحرف و پستی را که به‌گفته وی به مرد‌ها اجازه اذیت و آزار زنان با استفاده از مصونیت دیپلماتیک می‌دهد به‌باد انتقاد گرفت. 
در عين حال شش روز پيش از اين يك كارمند زن در پارلمان فرانسه از فهرست سياه نمايندگاني كه زنان را آزار جنسي مي‌دادند، پرده برداشت.  در اين گزارش كه در بي‌بي‌سي منعكس شد، آمده «مارين توندليه» گفته است كاركنان زن پارلمان وقت ناهار يا نوشيدن قهوه درباره رفتارهاي برخي از نمايندگان مشخص به هم هشدار مي‌دادند! او گفته: «نام برخي از نمايندگان به طور مرتب بين ما تكرار مي‌شد و مي‌دانستيم كه بايد مواظب باشيم با آنها در آسانسور تنها نباشيم.»مسائل مربوط به رسوایی جنسی در حالی در بالا‌ترین سطوح سیاسی بریتانیا مطرح شده كه شبكه خبری بی‌بی‌سی هفته‌های اخیر به شكل برجسته‌ای موضوع را در كشورهای دیگر از جمله ايران رصد می‌كند.