خط 7مترو 6ماه تعطیل شد


گروه اجتماعي: نتايج نظرسنجي که در شهريورماه انجام شده نشان مي‌دهد که حل مشکل "ترافيک" و "آلودگي هوا" دو خواسته و مطالبه مردم ساکن پايتخت از مسئولان است. اين موضوع را روز گذشته محمدعلي نجفي، شهردار تهران در مراسم رونمايي از هفت رام قطار و 30 دستگاه اتوبوس با بيان اينکه ماموريت اصلي ما در مديريت شهري گام برداشتن به سوي بهبود زندگي و زيست مردم است، گفت: آرامش و آسايش بيشتر براي مردم سبب مي‌شود که زندگي و زيست آنها بهبود يابد.
نجفي با بيان اينکه‌امروزه زندگي شهري با پيچيدگي‌هاي زيادي روبروست که اگر مديري بخواهد مديريت درستي داشته باشد بايد به پيچيدگي‌هاي روابط زندگي در شهر به‌طور دقيق وارد شود، گفت: توسعه شهر بر زندگي مردم در شهر تاثير مي‌گذارد و به همين دليل در مديريت شهري جديد به دو جنبه انساني و توسعه‌اي در شهر توجه زيادي مي‌شود. شهردار تهران با اشاره به نقش توسعه حمل و نقل در توسعه پايدار گفت: در بحث توسعه حمل و نقل به نسبت آنچه که بايد باشيم، عقب‌تر هستيم و بايد تلاش زيادي در راستاي توسعه حمل و نقل عمومي‌انجام دهيم.
نجفي با اشاره به نظرسنجي که در شهريورماه انجام شده، گفت: خواسته اول و دوم مردم از مسوولان، توجه به حمل و نقل عمومي‌و ترافيک و همچنين حل آلودگي هوا بود و از آنجايي که ما خدمتگزار مردم هستيم و برآمده از راي مردم هستيم بايد به خواسته آنها توجه جدي شود. وي با بيان اينکه توسعه حمل و نقل عمومي‌جايگاه والاتري در اين دوره مديريت شهري خواهد داشت، گفت: چرا که حمل و نقل عمومي‌خوب آرامش رواني براي مردم به ارمغان خواهد آورد و معتقديم که بسياري از مردم به دليل عدم پاسخگويي حمل و نقل عمومي‌از وسايل شخصي استفاده مي‌کنند و توسعه حمل و نقل عمومي‌در تحقيق عدالت اجتماعي نيز بسيار تاثيرگذار است و تز عمومي‌تهران انسان‌محور را دنبال خواهيم کرد.
شهردار تهران با بيان اينکه مساله حمل و نقل عمومي‌براي ما مهم است، گفت: بايد زيرساخت‌ها و تجهيزات بيشتري در حوزه اتوبوس و مترو تزريق شود و اميدواريم مردم بهتر شدن اوضاع را حس کنند. نجفي با بيان اينکه‌امسال سهم حمل و نقل عمومي‌در سفرهاي مردمي‌واقعا ناچيز است، گفت: بايد به نحوي ظرفيت مترو و اتوبوس را افزايش دهيم که بعد از چهار سال سهم حمل و نقل عمومي‌در سفرهاي مردمي‌55 تا 60 درصد باشد.
نجفي همچنين در مورد تعطيلي خط 7 نيز گفت: 2، 3 ماهي بود که درخصوص وضعيت خط 7 بحث‌هايي مطرح بود و از همان روز اول افتتاح نيز صحبت‌هايي درخصوص امن نبودن اين خط و ضعف‌هاي ايمني مطرح بود، اما مديريت قبل به هر دليلي تصميم در راه‌اندازي گرفت. شهردار تهران با بيان اينکه بررسي‌هاي زيادي درخصوص تعطيلي اين خط انجام داديم گفت: حتي وزارت کشور نيز هشداري درخصوص ناامن بودن خط 7 داد و با اينکه دلمان نمي‌خواست اين خط را تعطيل کنيم چراکه مسافران زيادي داشت و مردم نيز زندگي‌شان را متناسب با اين خط تنظيم کرده بودند، اما بررسي‌هاي زيادي در کميسيون حمل و نقل شورا با حضور کارشناسان شهري انجام شد و نهايتا به اين جمع‌بندي رسيديم که ادامه فعاليت خط 7 ريسک بالايي دارد.
 نجفي با بيان اينکه معاون حمل و نقل و ترافيک بيان کرده که براي ايمن سازي اين خط 6 ماه زمان نياز است، گفت: با اين حال از وي درخواست مي‌کنم که تا نوروز اين خط را ايمن کند تا شهروندان تهراني بتوانند از اين خط استفاده کنند. همچنين محسن پورسيدآقايي، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران روز گذشته در مورد ايمن‌سازي خط 7 نيز گفت: ايمن‌سازي اين خط 6 ماه به طول مي‌انجامد و به نظر مي‌رسد بيش از 300 ميليارد تومان هزينه لازم است که منابع بايد به اين خط تزريق شود.