نقشه جنگ سوریه را با آمریکا، عربستان و ترکیه کشیدیم


نخست‌وزیر سابق قطر در اعترافات تازه خود، فاش کرده که این کشور به همراه آمریکا، عربستان و ترکیه و با حمایت کردن از گروه‌های مسلح تروریست در سوریه، علیه دولت این کشور و «بشار اسد» جنگ راه انداخته‌اند. وی در این اعترافات از نحوه تقسیم کار بین این 4 کشور گفته است.
«حمدبن جاسم‌آل‌ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه سابق قطر، طی اظهارات جدیدی فاش کرده که «عربستان سعودی پرونده (مربوط به آغاز جنگ در) سوریه را به قطر واگذار کرد و دوحه نیز این پرونده را در دست گرفت. قطر اکنون اسناد و شواهد کاملی درباره این واگذاری، در دست دارد.»
به گزارش ایسنا، «حمدبن جاسم» در ادامه افزود: «حمایت نظامی که قطر در اختیار گروه‌های مسلح (تروریست‌ها) در سوریه قرار می‌داد، با هماهنگی آمریکا، به ترکیه می‌رسید و همه چیز از طریق نیروهای آمریکایی‌، ترکیه‌ای و عربستانی توزیع می‌شد.این مقام بلندپایه سابق قطر با اعلام اینکه «کمک‌ها به دست (گروه تکفیری) «جبهه النصره» می‌رسید»، تصریح کرد: «زمانی که گفته شد جبهه النصره دیگر، طرف قابل قبول نیست، حمایت‌ها از جبهه النصره متوقف شد و (کشورهای فوق) روی «آزادسازی سوریه( (از دست اسد!) متمرکز شدند.»
«حمدبن جاسم» در ادامه با انتقاد از ریاض درخصوص تغییر موضع در قبال «بشار اسد» و رضایت دادن این رژیم به ماندن رئیس‌جمهور سوریه، گفت: «ریاض این تغییر موضع را به قطر اطلاع نداده بود.» وی سپس خطاب به مقامات آل‌سعود گفت: «شما با ما در یک جبهه بودید.»


البته، مهم‌ترین بخش اظهارات حمدبن جاسم، ارزیابی او از کل ماجرا است؛ وی می‌گوید: «ما باهم بر سر شکار نزاع کردیم و شکار از دست ما رفت، اکنون هم نشسته‌ایم و بر سر آن باهم نزاع می‌کنیم.(!)نخست‌وزیر سابق قطر حتی از وجود «روابط گرم میان برخی کشورهای عربی و اسرائیل» خبر داد.در شرایط فعلی که تروریست‌های بازگشته از سوریه، شهروندان بی‌گناه غربی را می‌کشند، اظهارات حمدبن جاسم می‌تواند پیامدهای زیادی برای حاکمان این کشورها داشته باشد. وی پیش از این نیز گفته بود خودش به همراه اوباما و رهبران وقت عربستان طرح آغاز جنگ علیه دولت بشار اسد را کشیده‌اند.
تیلرسون
«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا اما در آخرین موضع‌گیری خود در قبال سوریه، اظهاراتی را بر زبان آورده که اظهارات «حمدبن جاسم» را تأیید می‌کند. همانطور که این مقام سابق قطری گفته، هدف آمریکا در سوریه، برکناری «بشار اسد» از ریاست‌جمهوری سوریه بوده و به همین خاطر، از شبه‌نظامیان (تروریست‌ها) حمایت کرده است.«تیلرسون» در ادامه همین سیاست آمریکا، اعلام کرده که آمریکا می‌خواهد سوریه، یکپارچه و کامل بماند! و «بشار اسد» نقشی در حکمرانی آن نداشته باشد!وزیر خارجه آمریکا همان نگاه سال 2011 آمریکا را بار دیگر تکرار کرده و گفته: «دیدگاه آمریکا این است که آینده‌ای برای نظام اسد و خانواده او وجود ندارد و دوره خانواده اسد روبه پایان است و تنها مسئله درحال حاضر، نحوه محقق کردن آن است.»آمریکا برای عملی کردن این سیاست مداخله‌جویانه خود، جان هزاران سوری را گرفته و بخش اعظم زیرساخت‌های این کشور را با خاک یکسان کرده است.
اظهارات بشار اسد
رئیس‌جمهور سوریه هم در دیدار فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه از «پاکسازی خاک سوریه از وجود تروریست‌ها گفته و یادآور شده به تدریج زمینه را برای اقدامات سیاسی بیشتر هم آماده می‌کند.وی گفته، «دولت سوریه به هر طرح سیاسی که بتواند مانع از خونریزی‌های (بیشتر) در سوریه شود و امنیت را بازگرداند، نگاه مثبت دارد.»به گفته «بشار اسد» سوریه از یک سو، با تروریسم خواهد جنگید و از سوی دیگر، حامی گفت‌وگوی ملی و روند سیاسی است، تا قانون اساسی تعدیل و انتخابات پارلمانی، زمینه‌سازی شود.
سایر رویدادها
* داعش شرق دیرالزور را تحویل کردهای تحت حمایت آمریکا (موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه) داد!
* سازمان ملل دمشق را به استفاده از سلاح شیمیایی در «خان شیخون» متهم کرد. مسکو در واکنش، اعلام کرده که گزارش سازمان ملل، نادرست و ناقص است.
* شبه‌نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا تظاهرات مردم آواره در «رقه» را با گلوله پاسخ دادند و شماری را زخمی کردند!
* وزیر نفت سوریه اعلام کرده، گروه‌های تروریستی و ائتلاف آمریکایی به اصطلاح «ضد داعش» به طور سازمان یافته، زیرساخت‌های نفت و گاز سوریه را نابود کرده‌اند.