نقشه شفر برای سورپرایز پرسپولیس!

استقلال تهران داربی هشتاد‌و پنجم پایتخت را در‌حالی فردا ساعت‌16:40 در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌کند که برای اولین بار وینفرد شفر سرمربی آلمانی این تیم، روی نیمکت آبی‌پوشان پایتخت برای داربی می‌نشیند‌.‌ شفر تنها 2 بار روی نیمکت استقلال تهران نشسته است‌.‌ او در بازی ‌قبلی این تیم در لیگ برتر به تساوی رسید و در جام‌ حذفی هم توانست از سد نساجی مازندران بگذرد. شفر نمی‌خواهد‌ در سومین تجربه مربی‌گری‌اش در استقلال تهران طعم شکست را تجربه کند‌.‌ از این‌رو تمام تمرکزش را روی تاکتیک‌های این تیم گذاشته‌ تا در دیدار با حریف سنتی‌اش بتواند طعم پیروزی را بچشد و یا به کسب تک امتیاز قناعت کند‌.‌ اردوگاه آبی‌ها در آستانه بازی با پرسپولیس حال‌و هوای متفاوت‌تری دارد‌.‌ آن‌ها جدی‌تر و در فضای کاملا اسرار‌آمیز می‌خواهند تاکتیک‌هایشان را مرور کنند که در نوع خود جالب توجه است.
 نگرانی شفر از مصدومیت‌ها
بزرگ‌ترین نگرانی کادر فنی استقلال تهران بابت‌ بازیکنانی است که با آن‌ها می‌خواهند در ‌داربی حاضر شوند‌.‌ امید نورافکن به‌طور قطع به این بازی نمی‌رسد اما نگرانی آبی‌ها بابت شرایط میلاد زکی‌پور است‌.‌ این بازیکن که توانسته‌ خودش را به شفر تحمیل کند، با مصدومیت از ناحیه کشاله ران پای خود مواجه شده‌ تا سرمربی آلمانی‌اش را نگران نگه دارد‌.‌ گفته می‌شود کادر پزشکی استقلال همه کار می‌کند تا او را به ‌داربی 85 برساند و به شفر قول داده، او را مهیای بازی کند.
 طاهری خاطره تعریف می‌کند


بیژن طاهری دستیار جدید وینفرد شفر که بارها در قامت بازیکن استقلال مقابل پرسپولیس قرار گرفته‌، حالا مامور شده تا بازیکنان جوان و جدید استقلال را از لحاظ روحی و روانی آماده بازی کند‌.‌ از این‌رو در اردوی آبی‌پوشان پایتخت، همراه با نصر‌ا... عبداللهی به گفتن خاطراتی از زمان حضورشان در ‌داربی‌های دهه‌60 مشغول هستند.
 آنالیز پشت آنالیز
با توجه به این‌که سرمربی استقلال تهران حدود یک ماه است به ایران آمده و هدایت آبی‌پوشان پایتخت را بر‌عهده گرفته، شناخت اندکی از تاکتیک‌های پرسپولیس دارد‌.‌ از این‌رو زمان زیادی را به تماشای فیلم بازی‌های اخیر پرسپولیس با میک مک‌درموت اختصاص داده است‌.‌ شفر هر روز به مدت 4 ساعت به آنالیز مو به‌موی بازی‌های شاگردان برانکو ایوانکوویچ می‌پردازد تا راه‌های مقابله با آن‌ها را به بازیکنانش گوشزد کند.
 فشردگی در میانه میدان
آنچه از تمرینات وینفرد شفر به نظر می‌رسد امکان بازی با 2 هافبک دفاعی در میانه میدان است‌.‌ کادر فنی آبی‌پوشان پایتخت نمی‌خواهد توپ از میانه میدان به بازیکنان کناری برسد‌.‌ آن‌ها خیلی خوب می‌دانند اگر توپ به گوشه‌های زمین برسد، با سانترهای خود می‌توانند مهاجمان پرسپولیس را صاحب موقعیت گلزنی کنند.
ریسک آلمانی
هیچ بعید نیست وینفرد شفر با 2 مهاجم به مصاف پرسپولیس برود‌.‌ او می‌خواهد فرشید اسماعیلی را نیز پشت سر این 2 بازیکن قرار دهد تا با دوندگی‌های خود، پرسینگ را از همان خط حمله انجام دهند‌.‌ در این‌صورت شاید شاهد حضور زوج قربانی و شهباززاده در خط حمله استقلال باشیم‌.‌ در غیر این‌صورت علی قربانی به عنوان تک مهاجم به میدان می‌رود.