طلب ۱۲ هزار میلیارد تومانی مالیاتی

معاون وزیر اقتصاد با اعلام طلب مالیاتی ۱۲ هزار میلیارد تومانی از کارت‌های بازرگانی یک‌بار مصرف، درباره استفاده از حساب‌های بانکی اجاره‌ای هشدار داد.
سیدکامل تقوی‌نژاد با بیان اینکه ۱۲ هزار میلیارد تومان طلب مالیاتی داریم، گفت: این مالیات مربوط به کسانی است که در سال‌های گذشته از کارت بازرگانی یک‌بار مصرف استفاده کرده و مالیات پرداخت نکرده‌اند.
وی ادامه داد: در ارتباط با فرار مالیاتی باید اطلاعات جامعی داشته باشیم. البته با توجه به اختیارات قانونی. تقوی‌نژاد گفت: آنانی که به عنوان فراریان مالیاتی از آنها نام می‌بریم کدفروشان مالیات بر ارزش‌افزوده، قاچاقچیان و بهره‌مندان از اقتصاد سیاه و کسانی هستند که هنگام خرید و فروش فاکتور ارائه نمی‌دهند یا فاکتور نمی‌گیرند.
رییس کل سازمان امور مالیاتی افزود: بسیارند کسانی که اقدام به پولشویی می‌کنند و حین معامله مبالغ دریافتی را به حساب‌های نزدیکان خود واریز یا از حساب‌های اجاره‌ای استفاده می‌کنند.
تقوی‌نژاد ادامه داد: آنانی که از حساب‌های اجاره‌ای استفاده می‌کنند باید بدانند سازمان امور مالیاتی اول سراغ اجاره‌دهندگان حساب‌های بانکی می‌رود و بعد با موجران برخورد خواهد کرد. در مورد استفاده از کارت بازرگانی اجاره‌ای هم کسانی بوده‌اند که اقدام به وارد کردن ۷۰۰ دستگاه خودرو کرده‌اند.