تولد دموکراسی در حاشیه خلیج‌فارس!

محمدرضا ستوده- یک روز دیگر هم از خواب بیدار شدیم و دیدیم که یک کشور دیگر هم از ما جلو زد. یک عمر به این برادران عرب‌مون گفتیم سوسمارخور (حالا انگار خودمون هزار سال پیش لازانیا می‌خوردیم!)، حالا چشم‌باز می‌کنیم می‌بینیم که در امارات 9 وزیر زن برای حضور در کابینه دولت این کشور معرفی شده‌اند که یکی از آنها ریشه ایرانی و بلوچ دارد که قرار است وزیر علوم امارات شود. آن وقت اینجا جناب روحانی می‌گویند: می‌خواستم وزیر زن معرفی کنم ولی نشد. من از همین رو به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم که رییس‌جمهوری‌ را انتخاب کرده‌اند که می‌خواهد ولی نمی‌تواند! ولی این را زمان انتخابات به ما نمی‌گوید.
وقتی رای‌هایش را از ما گرفت یادش می‌افتد که خیلی از کارها را نمی‌تواند انجام دهد و تازه بعد از دو ماه آقای غلامی را برای وزارت علوم معرفی می‌کند که علم و دانش و علوم و تحقیقات و فناوری و استاد و دانشجو همگی از دستش می‌نالند و تازه آقای نعمت‌زاده هم که با هزار بدبختی توانستند از وزارت صنعت جدایش کنند، مشاور وزیر نفت می‌شود که خدایی ناکرده بیکار و معتاد نشود.
هموطن ایرانی! لطفا تمام انگ‌های مثل غیر‌دموکراتیک که تا الان به کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس می‌زدید را از ذهن‌تان خارج کنید چون این کشورها کم‌کم پا در راه آلمان شدن گذاشته‌اند و ما هنوز در کف خواسته‌های‌مان مانده‌ایم!
وقت آن است که به خودمان بیاییم و هر چه زودتر برای تحصیل در دانشگاه‌های امارات اقدام کنیم. ممکن از هر لحظه ظرفیت دانشگاه‌هایشان تمام شود.