اروپا دنباله روی آمریکانباشد

تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان گفت: انسجام ملی حول هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، منافع و امنیت کشور را حفظ می‌کند. به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار با محمد جواد ظریف، با تأکید بر اهمیت حفظ انسجام ملی، خاطرنشان کرد: انسجام ملی حول هدایت‌ها و فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب، قدرت عظیمی ایجاد می‌کند که یکی از برکاتش حفظ منافع و امنیت کشور است. وی گفت: تعامل با اروپایی‌ها برای کشور ما لازم است  اما همراهی آنان با آمریکا برای فشار بر ایران پذیرفتنی نیست. وی ادامه داد: علاقه وافر مسلمانان پاکستانی برای زیارت امام رضا(ع) ایجاب می‌کند که آستان قدس با همکاری دولت، خصوصاً وزارت امور خارجه، امنیت و رفاه آنان در طول سفر زیارتی را تأمین کند و هزینه این سفر را برای آنان کاهش دهد و پیشنهاد ما این است که تا حد امکان مبلغ روادید زائران پاکستانی با هدف تسهیل زیارت، کاهش یابد.
ایران در مقابل زیاده‌خواهی‌ها با اقتدار ایستاده است
حجت الاسلام رئیسی همچنین در دیداری جداگانه با سفیر کشور آلمان در ایران، خاطر نشان کرد: کشورهای اروپایی و به خصوص آلمان در سیاست‌های خارجی مستقل عمل کنند و دنباله روی آمریکایی‌ها نباشند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آمریکایی‌ها از گذشته درس بگیرند و بدانند با زبان زور و تهدید نمی‌شود با ایران و ایرانی سخن گفت؛ ملت ایران در راه دفاع از منافع ملی و استقلال کشورش در مقابل زیاده خواهی‌ها با اقتدار ایستاده‌‌ است. وی با بیان این که مواضع مردم ایران در مقابل زورگویی‌ها و تهدیدات، مواضعی صریح، شفاف و جدی است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها متوجه باشند که دوران زورگویی و تهدید گذشته است و با ملت ایران باید از سر احترام، ادب و با زبان منطق سخن بگویند.
برقراری روابط علمی و فرهنگی با پاکستان


تولیت آستان قدس رضوی در دیداری دیگر با رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان نیز گفت: آستان قدس به دنبال ایجاد روابط پایدار علمی و فرهنگی با پاکستان است و برای دست یابی به این مهم، بخش بین الملل آن، تلاش‌ها و اقدامات لازم را انجام خواهد داد. وی افزود: مشهد سالانه افتخار میزبانی خیل عظیمی از زائران پاکستانی را دارد؛ باید برای تسهیل تشرف این زائران، زیر ساخت‌های سفر در حوزه‌های هوایی و زمینی بیش از پیش فراهم شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که روابط دوستی عمیقی میان ملت پاکستان و انقلاب اسلامی وجود دارد، افزود: همان محبتی که مردم پاکستان دیروز به امام خمینی(ره) داشتند، امروز به امام خامنه‌ای دارند.
وی تصریح کرد: ستادی متشکل از آستان قدس، استانداری، وزارت خارجه و چند نهاد دیگر برای خدمت‌رسانی شایسته به زائران پاکستانی مشهد تشکیل شده و خوب است ستادی نیز برای تسهیل شرایط زیارت برای این زائران در پاکستان تشکیل شود.