چرخش قدرت اختلافات را کم مي‌کند


رئيس خانه احزاب ايران گفت که‌امروزديکتاتوري اکثريت دراين نهاد کنار گذاشته شده است. حسين کمالي در نشست دبيران و گروه‌هاي سياسي لرستان با بيان اينکه‌اميد مي‌رود اين نشست و انتخابات خانه احزاب مقدمه‌اي براي توسعه و پيشرفت کشور و به‌ويژه استان باشد، اظهار کرد: توجه به منافع فردي نبايد جاي توجه به منافع ملي و مردمي‌و توسعه را بگيرد.وي با بيان اينکه لرستان هفتمين استان کشور بوده که خانه احزاب در آن راه‌اندازي مي‌شود، ادامه داد: بايد به لحاظ فرهنگ سياسي در استان کارهاي بيشتري انجام شود.
کمالي با تاکيد بر اينکه شيوه‌هاي انتقال قدرت تغيير يافته است، افزود: در زمينه سياسي نوعي تعامل ايجاد شود و کساني که قدرت را در دست دارند بايد به کساني که قدرت را از دست داده دلگرمي‌دهند که حقوق و امنيت آنها حفظ مي‌شود که خوشبختانه اين فرهنگ در خانه احزاب نهادينه شده است. به گزارش ايسنا ،رئيس خانه احزاب با اشاره به اينکه قبلا در خانه احزاب شاهد دعوا، حرف‌هاي ناپسند و... بوديم ولي امروز ديکتاتوري اکثريت در اين خانه کنار گذاشته شده است، اظهار کرد: اين درحالي است که همه گروه‌هاي سياسي در خانه احزاب نقش دارند و و دوستي، برادري و صميميت و همدلي در اين خانه وجود دارد، هرسه گروه اکثريت، اقليت و ميانه در اين خانه راي دادند و اميد مي‌رود در مابقي بخش‎ها نيز شاهد همين فرهنگ باشيم. وي با بيان اينکه خيلي‌ها براي ايجاد تفرقه بين مردم، مسئولان اقتصادي با دولت، اقوام و... دل خوش کردند، خاطرنشان کرد: امروز شاهد همبستگي ملي بين احزاب، مردم و مسئولان هستيم و بايد به گونه‌اي رفتار کنيم که کشور را در مقابل تهديدات حفظ کنيم.رئيس خانه احزاب کشور با اشاره به اظهارات اخير ترامپ رئيس جمهور آمريکا مبني براينکه با حکومت وحشي ايران که حقوق مردم را ناديده گرفته برخورد خواهيم کرد، افزود: ترامپ از زاويه تمدن دارد صحبت مي‌کنددر حالي که بيشترين جنايات توسط آمريکا انجام شده و در منطقه کمتر کشوري وجود دارد که به آنها حمله نکرده باشد. کمالي با بيان اينکه‌امريکا مي‌گويد ايران نبايد سلاح هسته‌اي داشته باشد، ادامه داد: اگر اين گونه است بايد دنيا خلع سلاح شود، در حالي‌که که آنها اعلام کردند ما سلاح داشته باشيم اما ايران نداشته  باشد.
وي افزود: آمريکا با مرتجع‌ترين حکومت‎ها کنار مي‎آيد و داراي منافع مشترک است اما به حکومت‎هايي که دموکراسي را رعايت مي‌کنند، مي‎گويد غير متمدن و با اصطلاحات زشتي سخن به ميان آورده و صحبت مي‎گويد. رئيس خانه احزاب ايران با بيان اينکه‌امريکا هيچ حقي براي مردم قائل نيست، تاکيد کرد: امريکا اگر گفت‎وگويي دارد بايد با شيوه علمي‌مطرح و پاسخ بگيرد، نه اينکه از زاويه زور وارد شود.وي با بيان اينکه مردم متمدن ايران اهل جنگ نبوده و صلح جو هستند و نگاه کشور ما سازندگي متمدني با کشورهاي دنياست و اميد مي‎رود اين موضوع براي آنان قابل درک باشد، تصريح کرد: ايران براي اولين بار در تاريخ با گفت‌و‌گو و مناظره اختلافي بين‌المللي(برجام) را حل و فصل کرد.
کمالي اظهار کرد: سخنان آقاي ترامپ ناشي از آن است که فکر مي‎کند احزاب با هم مشکل دارند و تاکيد دارد که با دولت ايران کار داريم نه مردمش و اين درحاليست که حضور پرشور ملت را در پاي صندوق‎هاي اخذ راي نمي‎بيند. وي گفت: 30 سال گذشته نه طالبان بود و نه داعش و اين گروهک‌ها را ايجاد کردند که الان بلاي جان خودشان شده و امروز سردرگم هستند که چه کنند.کمالي در ادامه با اشاره به توسعه متوازن گفت: نه توسعه اقتصادي بر سياسي مقدم است و نه توسعه سياسي بر اقتصادي بلکه توسعه بايد همه جانبه و متوازن باشد و نياز است احزاب سياسي استان نيز با مودت و برادري در راستاي رونق اقتصادي و حل مشکلات استان دست به دست هم دهند. رئيس خانه احزاب کشور با بيان اينکه رياست در خانه احزاب دوره‌اي شده و اين امر زمينه استفاده از ظرفيت همه گروه‌هاي سياسي را فراهم مي‌کند، تصريح کرد: هر جايي که قدرت مي‎چرخد اختلافات به حداقل مي‎رسد و بايد همگرايي و همکاري را در دستور کار قرار دهيد. وي با بيان اينکه قانون جديد احزاب که تصويب شده داراي اشکالات و ايراداتي است، گفت: بر همين اساس خانه احزاب مرکز، سه گروه بررسي کننده براي رفع و بررسي ايرادات و مشکلات تشکيل داده است. درپايان اين نشست اعضاي خانه احزاب لرستان انتخاب و معرفي شدند.
استاندار لرستان هم دراين نشست گفت: جلوگيري از زياده‎روي‎هاي سياسي از کارکردهاي خانه احزاب است.دکتر سيد موسي خادمي‌در نشست دبيران احزاب و گروه‌هاي سياسي، خانه احزاب استان را هفتمين خانه احزاب در کشور اعلام کرد و اظهار داشت: اميدواريم اين فعاليت سياسي کشور پايه گذار و توسعه‌دهنده ساير فعاليت‌ها باشد. وي با تاکيد بر اينکه فعاليت‌هاي سياسي بايد در خدمت ساير فعاليت‌ها قرار گيرد، ادامه داد: اميدواريم بتوانيم در ساير حوزه‌ها نيز رتبه‌هاي خوبي کسب کنيم و اين حرکت، آغازي براي حرکت‌هاي بزرگ‌تر در استان باشد.