تحویل پیام کتبی رهبر انقلاب به بشار اسد و بازدید از منطقه عملیاتی حلب

رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، پیام کتبی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را به بشار اسد تسلیم کرد.
به گزارش فارس، سرلشکر باقری در دیدار با بشار اسد گفت: مقام معظم رهبری همیشه جویای سلامتی شما هستند و برای سوریه دعای پیروزی دارند.
سرلشکر باقری و بشار اسد در این دیدار درباره راه‌های تقویت روابط دو جانبه و به ویژه گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی رایزنی کردند.
دو طرف در این دیدار با اشاره به پیروزی‌های بزرگ ارتش سوریه و جبهه متحد در شرق سوریه، درباره سازوکارهای ادامه جنگ علیه تروریسم تا پاکسازی کامل خاک سوریه از لوث تروریستهای تکفیری و مزدوران بحث و گفت‌وگو کردند.


سرلشکر باقری در این دیدار بار دیگر بر مواضع حمایتی جمهوری اسلامی ایران از سوریه در این جنگ ظالمانه استکباری تاکید کرد.
سرلشکر باقری تاکید کرد هدف از این سفر ارائه راهبرد مشترک درباره ادامه همکاری‌ها و هماهنگی‌ها در سطح نظامی در مرحله پس از موفقیت‌های بزرگ است که در زمینه نابودی داعش به دست آمد.
وی بر عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران بر حمایت از ملت و مقامات سوریه تا بازگشت امنیت و ثبات به آن و ارائه کمک‌های ممکن برای بازسازی آنچه تروریسم نابود کرده است، تاکید کرد.
رئیس‌جمهوری سوریه نیز پیروزی‌های ارتش و ملت سوریه را مدیون حمایت‌های معنوی حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و حمایت‌های دولت، ملت و نیروهای مسلح ایران دانست.
بشار اسد گفت: موفقیت در شکست تروریسم در سوریه، ضربه‌ای قاطع به طرح‌های غربی‌ها برای منطقه محسوب می‌شود.
حضور سرلشکر باقری
در مناطق عملیاتی «حلب»
سردار سرلشکر محمد باقری رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح در جریان سفر به سوریه در مناطق عملیاتی استان‌های حلب و دیگر مناطق این کشور حضور یافت.سردار باقری در جمع رزمندگان مدافع حرم و جبهه مقاومت اظهار داشت: بحمدالله با فضل و عنایت خداوند متعال شاهد موفقیت‌های چشمگیر جبهه مقاومت و رزمندگان مدافع حرم علیه گروه‌های تروریستی هستیم.
وی اظهار امیدواری کرد: روند پیشروی‌ها و پیروزی‌های جبهه مقاومت با شجاعت و رشادت دلاورمردان مدافع حرم، ادامه یافته و پایان عمر گروهک‌های تروریستی و تکفیری به سر رسیده است.
رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح رمز موفقیت‌ها و پیروزی‌های پی‌درپی و درخشان علیه دشمنان و گروهک‌های تروریستی را وحدت و انسجام رزمندگان جبهه مقاومت و مدافعین حرم و ایمان و اعتقاد به نصرت الهی و روحیه سلحشوری و اعتماد به نفس آنان عنوان کرد که رزمندگان ما در 8 سال دفاع مقدس آن را تجربه کرده‌اند.
سردار باقری همچنین هماهنگی میان رزمندگان و ارتش سوریه و مردم را مثال زدنی عنوان کرد و این را رمز پیروزی دانست و بر ادامه این روند برای مدت‌های طولانی تاکید کرد.
گفتنی است رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح که از روز سه‌شنبه در صدر هیئت عالی‌رتبه دفاعی به دمشق سفر کرده است، عصر چهارشنبه نیز با ارتشبد فهد جاسم الفریج وزیر دفاع سوریه در دمشق دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه و لزوم برنامه‌ریزی برای تقویت جبهه مقاومت در مبارزه علیه تروریست گفت‌وگو کرد.