محکومیت احمدی‌نژاد به جبران ۴۶۰۰ میلیارد تومان

رئیس جمهوری دولت دهم در سال ۸۸ محکوم به جبران ۴۶.۰۱۰ میلیارد ریال از طریق انتقال این مبلغ از حساب‌های درآمدی شرکت ملی نفت به خزانه شده است.
به گزارش خانه ملت، در واپسین روزهای زمستان 95 خبری در زمان بررسی بودجه ۹۶ تمام توجهات را به خود جلب کرد و آن موضوع تخلفات نفتی دولت نهم و دهم بود، تخلفاتی که آمار و ارقام متفاوتی درباره آن بیان می شد. این بحث های داغ در همان زمان متوقف نشد و افراد مختلفی درباره این تخلفات اظهارنظرهای گوناگونی کردند، اما مطابق قانون در نهایت تنها باید به گزارش دیوان محاسبات اعتماد کرد. حالا در همین راستا دیوان محاسبات گزارشی جامع به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، ارسال کرده است. براساس این گزارش، شرکت ملی نفت ایران با استناد به دستور مورخ ۸۷/۱۲/۱۵ رئیس جمهوری در نامه وزیر نفت با توجه به منع قانونی و نیاز کشور اقدام به واردات فرآورده های نفتی کرده است. همچنین رئیس جمهور وقت محکوم به جبران مبلغ ۴۶.۰۱۰ میلیارد ریال از طریق انتقال این مبلغ از حساب‌های درآمدی شرکت ملی نفت به حساب ۹۳۱ خزانه شده است.
سایر اخبار این روزنامه
محکومیت احمدی‌نژاد به جبران ۴۶۰۰ میلیارد تومان فعالان سیاسی در گفت وگو با « ابتکار» پیشنهاد جدید اصلاح طلبان را بررسی کردند حاشیه های یک اتاق فکر لغو عضویت سپنتا نیکنام غیر قانونی است علیرضا صدقی حباب شیشه‌ای مات و اهوراهایی که می‌میرند لباس مدارس از این به بعد با هنرهای سنتی تزئین می‌شوند رویای روپوش‌های دوست‌داشتنی «ابتکار» پایین آمدن آستانه تحمل افراد را بررسی کرد سلامت روان در پستوی نهان جامعه کمپین ها و اظهار نظرهای هنرمندان تا چه اندازه در اقتصاد اثرگذار است؟ سلبرتی های اقتصاددان چرا بچه‌ها مهارت چگونه نوشتن را نمی‌آموزند؟ علی شمخانی: اروپا گام‌های عملی در مخالفت با رویکرد دولت آمریکا بردارد رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان نخبه: اگر طرف مقابل برجام را پاره کند، ما آن را ریز ریز می کنیم محمدرضا عارف: مبنای تصمیمات قوه قضائیه باید قانون باشد استراتژی ایران در اجلاس آینده اوپک چیست؟ زنگنه و دیپلماسی نفتی جنگ، شیشه عمر آمریکا