تقابل پرسپولیس- الهلال در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان؛

اتحاد برای معجزه
سرنوشت پرسپولیس امشب در مسقط رقم می‌خورد، یا به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود می‌کند یا دوباره باید در انتظار رویای صعود بسوزد.
پرسپولیس تقریبا فینال را از دست داده است. غیبت چهار مهره کلیدی پرسپولیس در بازی رفت بدجوری کار دست این تیم داد. قرمزها با شایستگی خود را به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسانده بودند و این امیدواری ایجاد شده بود که پس از سال‌ها طلسم ناکامی ایرانی‌ها در قاره شکسته شود. پرسپولیس با این وجود سه هفته قبل در بازی رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا چهار بر صفر به الهلال عربستان باخت و شانس خود را برای رسیدن به فینال به حداقل رساند.
پرسپولیس که در مراحل قبل تیم باکیفیتی نشان داد، در غیاب سیدجلال حسینی، مهدی طارمی، محمد انصاری و کمال کامیابی‌نیا نتوانست خودی نشان دهد و در روز پراشتباه مدافعانش، یکی از سنگین‌ترین شکست‌های تاریخش را متحمل شد؛ شکست سنگینی که جبران آن بسیار سخت به نظر می‌رسد. الهلال تیمی فراتر از آسیا نشان داد و واقعا تیمی نیست که بتوان در شرایط عادی آن‌را با چهار گل برد. این تیم در مرحله قبلی هم سه بر صفر العین امارات را شکست داده بود.


با این وجود پرسپولیسی‌ها ناامید نیستند. در تاریخ فوتبال بارها معجزه رخ داده و پرسپولیس امیدوار است امروز در مسقط یکی از این معجزه‌ها برایش رخ دهد. در بازی رفت دو مدافع وسط ممتاز پرسپولیس غایب بودند و محرومیت طارمی شوک عجیبی به تیم وارد کرد اما این بار تیم با اراده کامل راهی میدان می‌شود.
برانکو ایوانکوویچ عنوان کرده تیمش اگر هم به صعود دست پیدا نکند، برای اعاده حیثیت نتیجه‌ای آبرومندانه خواهد گرفت. این بازی در مسقط برگزار خواهد شد؛ جایی که در مرحله گروهی دوبار دو تیم با هم مساوی کردند. احتمالا این بار هم با اینکه پرسپولیس میزبان است، الهلال هواداران زیادی در ورزشگاه خواهد داشت. پرسپولیس اگر هم نتواند باخت سنگین بازی رفت را جبران کند، می‌خواهد با یک نتیجه خوب به کار خود در آسیا پایان دهد. این تیم در طول فصل روزهای شیرینی برای فوتبال ایران در آسیا رقم زد و حیف است که با تلخی محض کنار رود. به هر حال این تیم تا قبل از بازی رفت شایسته فینالیست شدن بود اما یک روز فاجعه‌آمیز، رویای قرمزها را تقریبا دور از دسترس کرد.
پرسپولیس امشب البته نباید ناامید باشد. شاید یکی، دو گل در نیمه اول یکی از بازگشت‌های تاریخی فوتبال را برای این تیم رقم بزند. پرسپولیس پیش از این در نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های آسیا حاضر بوده اما این اولین حضورش در نیمه‌نهایی شکل جدید این مسابقات است‌.
غایبان برانکو
برانکو برای بازی امروز باز هم غایبانی دارد. محرومیت مهدی طارمی همچنان دست برانکو را در خط حمله خالی کرده و او باید تنها به گادوین منشا فکر کند. نکته امیدوار‌کننده، آمادگی این روزهای علی علیپور است. حسین ماهینی هم به دلیل محرومیت، بازی را از دست داده است.
فرشاد احمدزاده، بازیکن مورد علاقه ایوانکوویچ هم مصدوم شده است. با این حال دست ایوانکوویچ نسبت به بازی رفت باز‌تر است. بازگشت زوج محمد انصاری و سید‌جلال حسینی ثبات را به خط دفاعی برمی‌گرداند. کمال کامیابی‌نیا هم می‌تواند در خط میانی صلابت ایجاد کند. با توجه به غیبت ماهینی احتمال دارد محرمی، حسینی، خلیل‌زاده و انصاری چهار مدافع پرسپولیس در این بازی باشند. احمد نوراللهی هم در بازی رفت نشان داد در شرایط خوبی به سر می‌برد.
ایوانکوویچ اگر به فکر معجزه است، باید در ترکیب تیم دست به خطر بزند. حضور بازیکنانی مثل علیپور، وحید امیری، گادوین منشا، بشار رسن و محسن مسلمان مقابل یک خط دفاعی و‌ هافبک دفاعی کم‌اشتباه می‌تواند زمینه برد پرسپولیس را فراهم سازد.