ظریف: هیچ کس دیگر در مذاکرات بلند مدت به آمریکا اعتماد نخواهد کرد

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه برجام هنوز یک پیروزی دیپلماسی است، گفت: هیچکس از این پس در مذاکرات بلند مدت به دولت آمریکا اعتماد نخواهد کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه سی‌بی‌اس نیوز، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که حدود دو سال برای حصول توافق هسته‌ای تلاش کرد، تاکید دارد که این توافق همچنان یک پیروزی دیپلماسی به شمار می‌آید چراکه تمام طرف‌های توافق غیر از آمریکا به‌طور قوی پای توافق ایستاده‌اند. ظریف در گفت‌وگو با سی‌بی‌اس نیوز قاطعانه گفت که تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای تائید نکردن توافق هسته‌ای اعتبار آمریکا در عرصه بین‌الملل را تضعیف می‌کند. وی تصریح کرد: هیچ‌کس دیگری از این پس در مذاکرات بلندمدت به آمریکا اعتماد نخواهد کرد، زیرا طول هر تعهدی، مدت زمان هر تعهدی از الان به بعد، با هر دولتی در آمریکا یادآور دوران این رئیس جمهوری (دونالد ترامپ)
خواهد بود. وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در پاسخ به این سوال که تغییر موضع دولت آمریکا در قبال توافق هسته‌ای چه تاثیری بر توافقات اخیر دولت ایران با شرکت بوئینگ برای خرید هواپیما خواهد داشت، گفت که تا آنجایی که در جریان است، ایران با شرکت‌های آمریکایی سر جدال ندارد. ظریف درباره اینکه آیا امکان ایجاد روابط بهتر با دولت فعلی آمریکا وجود دارد، گفت: معتقدم که دولت ترامپ، چشمهایش را به واقعیت‌های منطقه بسته است. ما معتقدیم برای آمریکا و دولت ترامپ مهم است که این اختلال شناختی خود درباره منطقه ما را تصحیح کند. وی در ادامه گفت که سخنرانی ترامپ درباره ایران را به صورت زنده تماشا کرده و از طریق همتایان اروپایی‌اش از محتوای سخنرانی آگاه بوده، به همین دلیل صحبت‌های ترامپ برای او غافلگیرکننده نبوده است.
سایر اخبار این روزنامه
ظریف: هیچ کس دیگر در مذاکرات بلند مدت به آمریکا اعتماد نخواهد کرد « ابتکار» از درخواست برای بیان تعداد دقیق اعضای فراکسیون امید گزارش می دهد «امید » ی ها به دنبال شفاف سازی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نشست خبری از ورشکستگی آبی، یوزپلنگ محکوم به نابودی و تالاب‌های مرده گفت محمد صادق جنان صفت بازارهای ایران، استوار یا جزیره «ابتکار» شایعات پیرامون طرح تحول نظام سلامت را بررسی کرد سایه اختلافات بر سر درمان حاشیه ها از جشنواره سی و ششم جلو زد حذف «هنر وتجربه» آغاز اعتراض ها به «فجر » تیلرسون: ماندن در برجام همسو با منافع امنیت ملی آمریکاست تاثیر حرف های ترامپ بر بازار های پولی و مالی بررسی شد کاهش نرخ ارز و طلا علی اکبر صالحی: باید خوشحال باشیم که دشمنان ما نادان هستند محمدمهدی عبدخدایی در گفت‌وگو با «ابتکار» از استراتژی ها وخطاهای جمعیت فدائیان اسلام می گوید: تیلرسون: ماندن در برجام همسو با منافع امنیت ملی آمریکاست اگر کنگره خروج آمریکا از برجام را تصویب کند تشنج در روز نفتی بهارستان رمزگشایی از رفتار متفاوت بازار آذربایجانی در گفت‌وگو با ایسنا: مصادیق «رانت» مشمول عناوین مجرمانه شود