موسسه املاک صنعتی فتح؛

موسسه املاک صنعتی فتح بنیانگذار تفکر ایجاد املاک صنعتی به صورت منسجم در کشور بوده است.
رحمن علی‌نژاد مدیرعامل موسسه املاک صنعتی فتح در مراسمی با بیان مطلب فوق تصریح کرد: املاک صنعتی فتح افتخار دارد که اقدامات شایانی را برای خدمت به صنایع و اقتصاد کشور انجام دهد. این مرکز با بهره‌گیری از تجهیزات مدرن و به مدد کادر آموزش دیده و مجرب فعالیت می‌کند.
وی درخصوص زمینه‌های فعالیت این موسسه خاطرنشان کرد: ارائه اطلاعات و مشخصات املاک صنعتی (کارخانه، سوله، زمین‌های بزرگ صنعتی و مزروعی و چند منظوره...) به افراد از جمله خدمات موسسه املاک صنعتی فتح است.علی‌نژاد افزود: اعلام آمادگی صنعتی جهت عقد قراردادها براساس قوانین، قیمت‌گذاری و ارزیابی ملک افراد توسط کارشناسان مجرب، تهیه وام و... از دیگر اقدامات این موسسه برای صاحبان صنایع کشور است.وی از دیگر خدمات موسسه املاک صنعتی فتح را ارائه خدمات حقوق و... به صاحبان صنایع برشمرد.
به گفته مدیرعامل موسسه املاک صنعتی فتح این موسسه نزدیک به 25 سال مشغول فعالیت است. به عنوان مثال هر صنعتگری برای آغاز کار حداقل باید چهار سال دوندگی داشته باشد اما ما می‌توانیم با مشاوره و معرفی وی به سرمایه‌گذاران یک ماهه دست او را در دست سرمایه‌گذار بگذاریم.به گفته وی اتاق فکر این موسسه دفاتر نمایندگی در شهرک‌های صنعتی اصفهان، تبریز، یزد و... دارد و حتی در سایر کشورها از جمله قبرس، اسپانیا، انگلیس و... فعالیت می‌کند.


علی‌نژاد گفت: متاسفانه سیاست‌گذاری‌های صنعتی در کشور با فکر انجام نمی‌شود. به عنوان مثال برای راه‌اندازی یک شهرک صنعتی به 32 آیتم نیاز داریم که بعضا این مطالعات انجام نمی‌شود و صنعتگر در شهرک صنعتی احداث شده دچار مشکل می‌شود.
وی تصریح کرد: ما می‌توانیم با ارائه خدمات مورد نظر به صنعتگران در زمینه‌هایی که ذکر کردیم او را کمک کنیم و از این راه به اشتغالزایی کشور کمک کنیم.علی‌نژاد با بیان اینکه امروزه 45 هزار واحد صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل وجود دارد، ادامه داد: چه ایرادی دارد این واحدها را با کمک‌های تخصصی فعال کنیم ما می‌توانیم در ایران خودمان واحدهایی نظیر واحدهای خارجی تویوتا، ال‌جی و... داشته باشیم به شرطی که بخواهیم.
قلی‌خسروی رییس اتحادیه مشاوران املاک ایران نیز در این مراسم ضمن تجلیل از خدمات موسسه املاک صنعتی فتح فعالیت این موسسه را در افزایش کمک به اشتغالزایی صنعتی موثر دانست.
حسام عقبایی رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران نیز طی سخنانی گفت: مجموعه فتح نقش موثری در بالا بردن و افزایش تولید و ایجاد اشتغال در کشور داشته است.
وی افزود: این مجموعه و سایر موسسه‌های مشابه می‌توانند بسیاری از کارخانه‌ها و صنایع ورشکسته را به سمت فعالیت‌های اقتصادی بازگردانده و موجب پویایی آنها شوند.
عقبایی گفت: ما فعالیت‌های این موسسه را به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گزارش دادیم تا مسوولان با خدمات چنین موسسه‌ای که کمک شایانی به صنایع می‌کنند آشنا شوند.
به گفته وی باید فرهنگ مشاوره را در کشور گسترش داد و می‌توان با ایجاد اتاق فکر در شهرک‌های صنعتی نظیر آن چه این موسسه انجام داده است بسیاری از مشکلات صنعتگران را در حوزه‌های مشکلات مالیاتی، مسایل حقوقی، کیفری، ثبتی، تامین ماشین‌آلات، تامین صنایع مالی و سرمایه برای اجرای طرح‌های صنعتی، کشاورزی و... رفع کرد.