تحریم های آمریکا و پشتیبانی یک ملت از سپاه

چراغ سبز تازه ترامپ مبنی بر اضافه کردن نام سپاه پاسداران به فهرست تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا، همه ملت ایران را در حمایت و پشتیبانی از نهاد سپاه، یک صدا کرده است.
به گزارش گروه پژوهش و تحلیل خبری ایرنا، شب جمعه 21 مهرماه ، ترامپ به روزها انتظار برای اعلام سیاست های تازه خود در قبال ایران پایان داد و در سخنرانی خود چارچوب و محورهای اصلی راهبرد خود در برابر ایران را تشریح کرد. در این راهبرد تازه، ترامپ به وزارت خزانه داری آمریکا اجازه داد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست تحریم هایش اضافه کند. ترامپ همچنین پایبندی ایران به توافق هسته ای را هم تایید نکرد و تصمیم گیری در مورد این توافق را به کنگره سپرد.
ساعتی پس از سخنرانی ضدایرانی ترامپ، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه  داری آمریکا با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که این وزارتخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را شامل فرمان اجرایی تروریسم جهانی 13224 و مطابق با قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم «کاتسا» می داند.
در این اطلاعیه آمده است: ما سپاه پاسداران را به دلیل حمایت از سپاه قدس که یک نهاد ایرانی کلیدی برای ممکن کردن اقدامات بی رحمانه بشار اسد رییس جمهور سوریه علیه مردم کشورش به علاوه فعالیت های مرگبار حزب ا...، حماس و دیگر گروه های تروریستی مشمول کاتسا می دانیم. ما از بخش خصوصی می خواهیم تا به طور رسمی بپذیرد که سپاه پاسداران روی بخش زیادی از اقتصاد ایران نفوذ دارد و آنهایی که با شرکت های تحت کنترل سپاه داد و ستد می کنند با ریسک بالایی این کار را انجام می دهند.همچنین سه شرکت صنایع


«شهید علم‌الهدی»، «فناموج» و «راستافن» به دلیل ارائه خدمات فنی و تسلیحاتی به سپاه و برنامه موشکی ایران به فهرست تحریم‌های وزارت  دارایی اضافه شده است.در حالی دولت آمریکا بر اساس قانون کاتسا و به دلیل آنچه «حمایت از گروه  های تروریستی» خوانده، تحریم های بیشتری بر سپاه اعلام کرده که برخی مقامات دولت آمریکا ادعا می  کردند که ترامپ سپاه را در لیست سازمان  های تروریستی قرار خواهد داد. این مساله در روزهای گذشته واکنش بسیاری از مقامات کشوری و لشکری کشورمان را برانگیخته بود.
حجت الاسلام «حسن روحانی» رییس جمهوری چهارشنبه گذشته در سخنرانی خود در جلسه هیات دولت خروج آمریکا از برجام را خطا خواند و گفت: اگر آمریکا بخواهد خطای بعدی را مرتکب شود و علیه سپاه پاسداران اقدامی کند، این دیگر خطا اندر خطا است؛ سپاه پاسداران تنها یک واحد نظامی نیست، بلکه ‌سپاه پاسداران در دل این مردم بوده و در همه روزهای خطر از منافع ملی ما دفاع کرده است.سرداران سپاه هم در مورد پیامدهای تروریستی خواندن سپاه از سوی آمریکا به طور جدی هشدار داده بودند. سردار « محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه در جلسه شورای راهبردی سپاه هشدار داد: در صورتی که قانون تحریم‌های جدید آمریکا اجرا شود این کشور باید پایگاه‌های منطقه‌ای خود تا شعاع 2 هزار کیلومتری برد موشک‌های ایران را منتقل کند.وی افزود: در صورتی که اخبار پراکنده موجود درخصوص حماقت دولت آمریکا مبنی بر درنظر گرفتن سپاه به عنوان گروه تروریستی صحیح باشد، سپاه نیز ارتش آمریکا را در سراسر جهان بویژه منطقه خاورمیانه، همسنگ داعش درنظر خواهد گرفت. ادامه در صفحه5