ایجاد703هزار فرصت شغلی در بهار 96


معاون اول رئيس‌جمهور باطل‌السحر توطئه‌هاي دشمنان و به خصوص آمريکا را اتحاد بين ملت، جريان‌هاي سياسي و اقشار مختلف مردم و نيز تبعيت از فرامين رهبر معظم انقلاب دانست و تاکيد کرد: مهمترين کاري که بايد در برابر شيطنت‌هاي آمريکا در پيش بگيريم اين است که بايد در داخل کشور منسجم و متحد باشيم تا در اين شرايط مديريت کشور با روحيه، شجاعانه و با جسارت تصميمات کارشناسانه و علمي‌اتخاذ کند. به گزارش ايلنا، اسحاق جهانگيري در آيين افتتاح کارخانه آهن اسفنجي ميانه با اشاره به سخنان شب گذشته رئيس‌جمهور آمريکا تصريح کرد: مشخص بود که سخنان ترامپ از روي عصبانيت است چراکه او در زمان تبليغات رياست‌جمهوري سخناني گفت اما بعداً با واقعيت‌هاي اداره کشور و مسائل بين‌المللي روبرو و متوجه شد که تمام سخناني که براي اخذ رأي از مردم به زبان آورده با واقعيت‌ها مغاير است. معاون اول رئيس‌جمهور با اشاره به اعتراض ‌اي ترامپ به دولت پيش از خود خاطرنشان کرد: ترامپ به دولت پيش از خود انتقاد مي‌کرد که داعش ايجاد کردند و هفت هزار ميليارد دلار پول آمريکا را در منطقه خاورميانه هزينه کردند.
جهانگيري ادامه داد: ترامپ معتقد بود که‌امريکا در جريان برجام در مقابل ايران عقب‌نشيني کرده و مي‌گفت که اگر من رئيس‌جمهور شوم خيلي کارها انجام خواهم داد و اکنون که مدتي از رياست‌جمهوري او سپري شده، هيچ حرف منطقي از او شنيده نشده و کسي جز نفرت، تهمت، بدبيني، دروغ و توهين حرف ديگري از او نشنيده است. معاون اول رئيس‌جمهور سخنان ترامپ را تکرار اتهامات ناروا، ناصحيح و دروغ نسبت به ملت ايران که ملتي متمدن، تاريخ‌ساز و اثرگذار در تمدن جهاني هستند دانست و ابراز داشت: يک شخص معمولي وقتي مي‌خواهد درباره منطقه‌اي سخنراني کند حداقل سعي مي‌کند که نام آن منطقه را ياد بگيرد اما رئيس‌جمهور آمريکا برخلاف تمام اسناد معتبر بين‌المللي، خليج فارس را که قرن‌هاست با اين نام در اسناد بين‌المللي ثبت شده، با نام جعلي به کار برده است.
وي با اشاره به اظهارنظر مغرضانه ترامپ درباره سپاه پاسداران يادآور شد: سپاه از جمله نهادهايي است که با تمام وجود ايستادند و از نظام و ملت دفاع کردند. مگر ملت ايران فراموش مي‌کند که سپاه در دوران دفاع مقدس چه نقشي داشته است. دشمنان ملت ايران داعش را ايجاد کردند که‌امنيت ايران را به خطر بيندازد اما سپاه ايستادگي کرد و امنيتي مثال‌زدني در ايران برقرار ساخته است. جهانگيري گفت: بايد به دنيا نشان دهيم که ما کشوري هستيم که براي پيچيده‌ترين مسائل بين‌المللي راه حل داريم و قادريم از طريق گفت‌وگو و در پاي ميز مذاکره حقوق ملت ايران را به اثبات برسانيم. معاون اول رئيس‌جمهور با تاکيد بر اداره‌امور اقتصادي کشور به نحو مطلوب گفت: دولت اطلاع دارد که مردم از بيکاري رنج مي‌برند و وضعيت معيشتي آنها مناسب نيست. ما بايد تلاش کنيم که اقتصاد کشور بزرگ شود و با اشتغال‌زايي و افزايش درآمد مردم، زندگي شرافتمندانه‌اي براي آنها مهيا سازيم. جهانگيري با بيان اينکه سال گذشته رشد اقتصادي ايران بالاي ۱۲ درصد و بالاترين رشد اقتصادي در سطح دنيا بود، ابراز داشت: وقتي که اين آمارهاي رسمي‌اعلام مي‌شد، عده‌اي درباره اين ارقام ترديد داشتند اما به تازگي صندوق بين‌المللي پول که مقر آن در آمريکاست اعلام کرد که ايران در سال ۲۰۱۶ از رشد بالاي ۱۲ درصد برخوردار بوده است.
وي افزود: در سه ماهه نخست سال جاري نسبت به سه ماهه نخست سال قبل نيز رشد اقتصادي بالاي ۷ درصد بوده و ايجاد شغل در سه ماهه نخست امسال نسبت به سال قبل ۷۰۳ هزار نفر بوده است.
جهانگيري اقتصاد مقاومتي را مهمترين پروژه پيشروي کشور توصيف کرد و ابراز داشت: اقتصاد مقاومتي فقط براي دوران سخت و تحريم‌ها نيست بلکه مهمترين پيام اقتصاد مقاومتي اين است که اقتصاد کشور را به جايگاهي برسانيم که هيچ تکانه و تنشي نتواند به آن آسيب برساند و اين راهبردي است که به صورت جدي دنبال مي‌شود.  معاون اول رئيس‌جمهور گفت: اينکه برخي مي‌گويند دولت اقتصاد را به سپاه داده سخني جفا و غيرمنصفانه است چراکه دولت به ميزاني که بخواهد پروژه‌ها و طرح‌ها را در اختيار سپاه قرار مي‌دهد.